Chapter 1

34 1 0
                                    

Disatu malam yang amat bising, terdengar suara 13 orang yang terlihat sedang bermain, membuat homework dan membaca berada diruang tamu.

Scoups yang merupakan leader dikumpulan itu baru sahaja selesai bercakap dengan CEO mereka iaitu CEO Pleadis melalui telefon.

"Okey... Semua!!!". Jerit scoups memanggil member yang lain untuk berkumpul. Maka datang la 12 ekor biri² menghampirinya.

"Asal korang tengok aku macam tu pula!". Marah scoups. Mereka hanya tersenyum..

"Okey, dalam masa 3 hari lagi kita akan pindah ke sekolah baru. Jadi sekarang aku nak korang kemas barang² korang yang mana yang patut dulu.. Nanti aku cakap semula kalu ada apa² berita okey..". Kata scoups lalu pergi.

"Yah seungcheol! Kita pindah kat sekolah mana ni ?nanti kalu ibubapa kita datang melawatkan susah diorang tak tahu kita dah pindah...". Soal Joshua.

"Sekolah Male Idol dekat seoul!". Jerit scoups dari biliknya.

Didalam bilik,

"Alaaa... Lepas ni tak boleh la jumpa si goldenmaknae jungkook tu lagi😢😢😢". Mingyu merungut..

"alolololo.... Nanti papa belikan sendol ye... ". Pujuk The8.

"Cendol ape halnya ... Sekarang ni musim sejuk nak buat apa dengan cendol orang makan cendol musim panas la 😑". Marah woozi.

"Mianhae👉👈 Hao nak pujuk gyu je...". Kata The8 seakan mahu menangis.

S
K
I
P

3 hari berlalu,

Dipagi yang sunyi tanpa kedengaran suara 13 orang itu pecah apabila Alarm Phone Joshua yang bertemakan lagu 'Exo-Overdose' part highnote baekhyun itu kedengaran yang menunjukkan jam 6.30 pagi.

Maka, bermula rutin joshua untuk membangunkan anak² biri²nya itu untuk kesekolah baru.

"Yahhh cepat !!! Kita ada 10 Minit je lagi ni nak kena sampai ni!!!!!". Jerit scoups.

Nasib baik segala bag telah diletakkan didalam van semalam.

7:05 pagi, didepan pintu pagar,

"Yah Seungcheol ! Betul ke ni sekolahnya?!". Soal jeonghan yang tidak percaya + Memukul kepala scoups dengan bagnya.

"sesuka hati dia je pukul kepala anak orangㅋㅋㅋ". Kata woozi kepada wonwoo sambil ketawa.

"Haah.. Betul la . Seingat aku, aku tak ada masalah amnesia lagi setakat ni".kata scoups lagi tapi itu membuatkan dia ditatap tajam oleh jeonghan.

"Dah tu kita nak berdiri dekat sini sampai subuh esok?!". Joshua membunyikan suaranya tetapi dengan nada yang tegas.

" ehh tak tak.... Jom kita tanya salah satu student dekat sini... " . Kata Scoups.

"Tapi sape nak tanya?!". Soal scoups. Tetapi apabila dia memandang kebelakang,dia ditatap oleh 12 Ahli itu membuatkan dia juga yang bertanya...

"Yelah yelah... Tahu la muka aku ni Handsome Ala² mat salleh gituew... Tak payah la pandang macam tu sekali... Malu laa...". Kata² scoups membuatkan muka yang lain macam nak muntah.

"Minta maaf, kami baru pindah sini jadi nak tanya kat mana Pejabat ya?". Tanya scoups dengan sopan.

"ouhh... Korang mesti student baru tu kan ? Saya Doojoon... Korang jalan straight je nampak klinik pastu belok kanan depan tu pejabat..". Kata student itu.

"Baiklah.. Terima kasih...". Kat a scoups lalu berjalan pergi ke Member.

Setelah mengikuti kata² student tadi, akhirnya mereka sampai dipejabat.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now