Chapter 8

11 1 0
                                    

Didalam kelas, semasa ketiadaan guru  matematik membuatkan semua pelajar didalam kelas itu bagaikan dikandang kambing. Keadaan kelas yang bising macam satu sekolah pun boleh dengar. Ada yang bergosip, belajar , ada yang berlari macam umur 5 tahun, ada yang tidur dan banyak lagilah.

"Yah jeonghan ! Asal muka kau pucat semacam je ni?!". Jerit scoups terkejut.

Joshua terus berpaling kebelakang setelah scoups berkata seperti itu.

"Hah? Pucat?". Soal jeonghan yang pening.

"Tak ada apa² la... Mungkin aku yang rasa pelik kut tengok orang macam tu.". Kata scoups lalu menarik kerusinya.

Joshua lantas meletakkan tangan kirinya keatas dahi jeonghan dan tangan kanan di dahinya. Jangan rasa pelik, meja joshua dan jeonghan hanya bersebelahan.

"tak panas, tak demam, tak sejuk... Suam je.. Asal mamat ni?". Kata joshua didalam hati.

Lalu Jeonghan pengsan dibahu joshua membuatkan joshua terkejut seketika semasa menyiapkan latihannya itu.

"Coups!! Jeonghan pengsan ni!". Jerit joshua panik.

Pekikkan itu membuatkan kelas yang tadi bising menjadi senyap dan terkejut. Scoups dan joshua segera membawa jeonghan ke bilik rawatan.

"Auuwhh... My angle ku kenapa kau sakit.. Kau membuatku risau terhadapmu". Jerit Jimin.

☜☆☞

Dibilik rawatan, Jeonghan masih dirawat oleh doktor yang bertugas.

"macam mana keadaan dia doktor?". Soal scoups.

Scoups ni.. Tanya macam la bini dia nak bersalin.. Ni nasib kawan, kalu bini rasanya macam² soalan dia buka kat doktor tu.

"Dia tak apa²... Dia cuma tak cukup oksigen je nanti dia okey la tu.. Korang klu nak tunggu tunggu la kejap nanti bangun la tu". Kata doktor itu.

"Kamsahamnida!". Ucap Scoups dan joshua serentak. Doktor itu hanya menganggukkan sahaja.

Seventeen berkumpul ditepi jatil jeonghan selepas habis waktu persekolahan. Maklumlah jeonghan ni kan bagaikan omma dalam group. Akhirnya dia membuka mata dan melihat muka member terlihat risau.

"Hyunggg!!! Hyung buat dino risau je la!". Marah si maknae dino.

"Ishh kau ni... Buat kitaorang risau je la . Lain kali kalu tak sihat bagitahu kitaorang awal² tak la jadi macam ni". Bebel Scoups selaku yang tertua.

"Nae Leader-nim". Kata Jeonghan angkur dengan perintah sang leader.

☜☆☞

Joshua memasuki tandas untuk membasuh tangannya yang kotor akibat membuat kerja seni yang diberi oleh cikgu yang masih belum siap. Sambil² itu dia mencari bayangan Ren dan ren muncul secara tiba² dari arah belakang joshua.

"Yah ! Kau cari aku ke ?". Soal ren yang muncul mengejut dari belakang.

"Ye.. Aku rasa macam nak cari la mayat si wonho tu la..". Ujar joshua.

"Kau biar betul sikit joshua! Mayat dia pun kita tak jumpa lagi ". Ren terkejut.

"ye la... Takkan la aku cakap kat kau pulak ... Kau tolong aku eh?". Minta joshua.

Perbualan mereka itu didengari oleh minhyun dan minhyun juga boleh mendengar suara ren. Minhyun sedikit sedih dan sayu apabila mendengar suara ren kerana kali terakhir dia mendengar suara ren 2 hari sebelum dia mati.

Minhyun ni boleh mendengar suara halus sejak dia berusia 9 tahun lagi. Memang tak la kalu dia tak terkejut bila terdengar suara ren. Tapi semenjak ren meninggal, deria dia tak dapat mendengar lagi suara² halus tu semua.. Itu lah kali pertama selepas ren meninggal dia dapat mendengar balik.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now