Chapter 9

10 1 0
                                    

Joshua yang berada didalam kelas menari membuka mulutnya.

"aku rasa macam nak cari la mayat si wonho tu". Joshua membuka mulutnya untuk memberi tahu keinginan dia.

"kau dah gila ke josh?". Marah jeonghan.

"If anything happen ? Siapa nak tanggung hyung?!". Marah vernon pula.

"Haah?". Jun pula menyetujui keputusan vernon.

"aku tanggung !". Kata Joshua dengan tegas.

"Lupakan je la hasrat kau tu joshua.. Kau takkan jumpa mayat si wonho tu". Ujar daeyeol.

☜☆☞

Waktu hujung minggu kini muncul. Didorm hanya tinggal joshua, jun , the8,  dan aron kerana rumah mereka jauh dari sekolah dan berada diluar negara. Yang lain, pulang ke rumah masing². Joshua menelefon minhyun.

"Yoboseyo? Minhyun-hyung.. Ni joshua".

"ohh.. Waeyo?". Soal minhyun.

"jom lepak dekat cafe depan sekolah". Pelawa joshua.

"hyung on je... Tapi takkan la kita berdua je.. Janggal la rasa nanti.". Minhyun membuat lawak tapi hambar.

"hmmm... Apa kata hyung ajak si Jaehyun tu.. Aku tak ada nombor dia". Joshua memberi cadangan.

"hmm ... Nae.. Tapi pukul berapa?".

"pukul? Sejam dari sekarang okey?". Ujar joshua.

"okey.. Jumpa nanti". Ujar minhyun lalu meletakkan panggilan.

Sejam telah berlalu. Kini joshua yang menunggu minhyun dan jaehyun dihadapan cafe.

"Yah!!". Panggil minhyun dari belakang.

"mana Jaehyun?". Soal joshua.

"entah.. Hyung tak datang sekali dengan dia.. Jom la masuk dulu,kesian pulak tunggu kat luar ni dah la panas.. Jom jom". Ajak minhyun.

Semasa mereka berdua rancak berborak, mereka terlihat jaehyun yang mencari mereka berdua. Minhyun melambaikan tangannya sebagai tanda kerana mereka tidak boleh menjerit sesuka hati di cafe takut pelanggan lain tercekik ke apa ke kan menyusahkan orang.

"Mian lambat.. Tadi kena tahan dengan si Jibeom senget tu". Ujar Jaehyun yang sedikit lelah selepas melarikan diri daripada jibeom.

"Gwenchana". Joshua.

"Okey... Terus ke checkpoint... Asal tiba² ajak kitaorang lepak ni?". Soal Minhyun.

"Sebenarnya... Aku nak cari mayat si wonho tu". Joshua berterus terang.

"Hyung on je". Minhyun menyetujui.

"Korang dah gila ke main nak cari² mayat² ni..". Marah jaehyun dengan suara serak basahnya itu.

Minhyun memijak kaki jaehyun lalu membuatkannya menyetujui cadangan joshua itu.

"bila kita boleh start?". Soal minhyun.

"Lusa boleh? Sebab lagi 4 hari birthday dia". Ujar joshua.

"okey.. Dah, kita ketepikan hal tu sekejap.. Kita lepak² dulu". Minhyun memberi cadangan.

☜☆☞

Hari yang dijanjikan telah pun tiba.

"okey... Nanti malam kita jumpa dekat pintu pagar utama okey?". Arah Minhyun.

"Nae". Balas joshua.

"Apa yang malam ni ni?". Soal jeonghan bingung dengan joshua.

"Takde la... Minhyun-hyung ni nak belajar bahasa BI kat dorm dia malam ni". Tipu joshua.

"ouhh... Ingat apa tadi". Keluh jeonghan lau beredar dari joshua.

Malam kini menjelma. Mereka berjumpul di pintu utama seperti dijanjikan.

"Jaehyun-shhi.. Dah pukul berapa dah?". Soal Joshua.

"dah nak masuk pukul 10 malam". Jawab Jaehyun.

"Kita berpecah". Kata minhyun dengan tegas.

"Apa?!!". Jerit Joshua dan Jaehyun serentak.

Minhyun memukul kepala joshua dan jaehyun dengan lampu suluh yang dipegangnya kerana mereka berdua terlampau bising.

"Senyaplah sikit... Nanti kita kena tangkap macam mana?". Marah minhyun.

"Mian... Perlu ke ?". Soal joshua sedikit ketakutan.

"perlu la... Cepat sikit jumpa . Joshua, kau pergi cari kat kawasan kolam renang.. Jaehyun, kau cari kat kawasan taman.. Aku pulak pergi cari dekat kawasan kelas dengan library". Arah minhyun.

"Nae". Joshua&jaehyun

Mereka mula mencari. Selama beberapa jam mereka mencari,  Joshua yang focus mencari di kawasan kolam renang terhenti apabila terbau sesuatu yang busuk. Padahal disitu selalu dicuci oleh tukang cuci. Ren muncul disisi joshua dengan tiba² dan itu membuatkan joshua bertambah takut + terkejut.

"Kau rasa ni bau apa?". Soal ren + muncul mengejut.

"yah!! Kau ni kan suka buat aku terkejut.. Nasib baik aku ni takde sakit jantung!". Marah joshua.

"mian... Tapi kau rasa ni bau apa?". Soal ren sekali lagi.

"entah . Aku ada tanya tukang cuci, dia cakap dia dah sental kawasan ni banyak kali tapi still berbau.". Jelas joshua. 

"Asal kau tak guna clue ehh?". Soal ren.

"Clue ? Clue yang mana ?". Bingung joshua.

"clue dari mimpi kau tu la... Muda² dah nyanyuk... Ish ishh...". Marah ren.

"Haah la... Aku rasa ni lah tempatnya.. Baik aku call diorang". Ujar joshua lalu menelefon jaehyun dan minhyun.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now