Chapter 11

13 1 0
                                    

Pada waktu petang sebelum tenggelamnya matahari, pengetua, jaehyun, minhyun dan hyungwon berbincang cara untuk mencari joshua.

"macam mana kita nak cari joshua ni?". Soal Pengetua yang buntu dengan kerisauannya.

"Kita dah buat laporan polis. Iklan dah disebarkan... Tapi tak ada sebarang berita lagi..". Ujar minhyun.

"Aku rasa...aku tahu dekat mana... Dan bila kita boleh jumpa joshua. ". Kata hyungwon.

"Dekat mana? Bila ? Macam mana kau tahu?". Tanya pengetua, jaehyun dan minhyun serentak.

"relax...dekat mana? Baik korang dan cikgu fikir dekat mana kita jumpa mayat wonho-hyung?". Soal Hyungwon.

"dekat kolam renang?". -minhyun

"pukul berapa kita jumpa?". -Hyungwon

"pukul 11 hingga 12 tengah malam?". Jawab jaehyun.

"itu la jawapannya.!". Jerit hyungwon.

"maksud kamu?". Soal Pengetua yang masih belum faham dengan ayat² hyungwon.

"Cg. Han akan tanam joshua macam wonho-hyung... Ditempat yang sama dan waktu yang sama..". Jelas hyungwon.

☜☆☞

Kelihatan lelaki yang berbaju serba hitam yang sedang menarik badan seorang remaja lelaki yang kelihatan lemah ke arah kolam renang sambil memegang kapak ditangan kirinya.

Apabila lelaki itu hendak memecahkan lantai kolam, dengan tiba² lampu terbuka dan kelihatan pengetua dan hyungwon sedang memerhati perbuatan cg. Han untuk memperlengahkan masa sementara menunggu jaehyun dan minhyun membuat panggilan polis.

☜☆☞

Ren berlegar mencari roh si wonho yang keras kepala itu tepat muncul dihadapannya. Laju badan yang mengeluarkan bayangan hitam dan matanya bertukar merah menarik kolar milik wonho itu menbuatkan wonho melayang keudara.

"Kau ni apa pasal? Aku tak cari pasa...". Ungkapan yang mahu dikatakan oleh wonho terhenti apabila matanya melihat mata ren yang penuh dengan amarah.

"Asal kau lihatkan joshua hah?". Marah ren.

"asal kau nak bela sangat manusia tu? Kau bukan boleh sentuh dia pun..  Kalau aku libatkan dia pun apa kena mengena dengan kau ?". Kata wonho.

"Asal aku nak bela dia?!! Sebab dia yang banyak tolong aku!! Memang aku tak boleh sentuh dia tapi aku dapat rasa kasih sayanf dia pada aku!  Dan apa kena mengena dengan aku?!! Aku dah anggap dia tu dah amacam adik beradik kandung aku tau tak?!! Kalu joshua tu tercedera, kau orang pertama yang aku cari !". Marah Ren.

"Tapi asal aku?". Soal Wonho

"Sebab kau yang mula kan dulu... Kau yang huru harakan sekolah ni!! Kalu kau nak tahu, aku tak pernah tikam kau dari belakang!! Yang bunuh kau tu shownu ! Dia yang suruh cg Han bunuh kau!... Aku pula jadi mangsa keadaan... Aku terdengar apa yang diorang cakapkan dan diorang letak racun dalam minuman aku!!! Aku tak tahu nak cakap macam mana lagi!!". Jerit Ren.

"Maafkan aku ren... Aku... Aku tak tahu penderitaan kau sampai macam ni sekali.. Aku ego, terlalu ikutkan emosi sampaikan apa yang kau nak sampaikan aku abaikan ... Maafkan aku ren..". Ujar Wonho kesal.

Mereka menangis sekuatnya atas perkara yang mereka lakukan itu sebenarnya hanyalah salah faham yang tidak mahu didengari sesama sendiri.

☜☆☞

"Macam mana korang tahu??". Cg Han terkejut beruk apabila perbuatannya terbongkar.

"Hanya tekaan semata-mata". Hyungwon mengejek.

"kenapa kau buat semua ni ? Dan apa motif kau? Apa kau nak sebenarnya?". Marah Pengetua Choi.

"Apa aku nak? Aku nak jawatan pengurus kewangan sekolah yang kau berikan kepada cg Kim tu!! Disebabkan usaha yang aku lakukan selama 5 tahun akhirnya sia²  dan sebab tu ka aku langgar pelajar tu!! Sebab pelajar tu nak bongkarkan rahsia aku!! Dan kau senang² berikan jawatan tu pada orang lai...!!".  Ayat Cg Han tergantung.

Belum sempat cg Han menghabiskan percakapannya, pihak polis telah sampai. Cg Han menjadi gelabah dan mahu melarikan diri tetapi gagal apabila pihak polis melepaskan peluru ubat tidur kearah Cg Han.

Pengetua dan yang lain berlari menuju kearah joshua yang terbaring lemah dan tidak bermaya. Joshua dilarikan ke hospital kerana lukanya yang agak serius.

Pengetua menelefon ibubapa joshua supaya datang ke korea dengan segera.

*Sila dengar lagu svt-Thanks*

"Annyeonghaseyo.. Pn dan en hong, saya pengetua sekolah joshua. Saya nak sampaikan berita yang joshua telah dijumpai dan sekarang selamat berada di hospital seoul..". Ujar pengetua choi.

"syukurlah... Thank you so much.. We will arrive tomorrow morning..". Ucap pn hong dengan rasa lega.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now