*Tolong dengar lagu svt - Thanks and smile flower while read*
Mereka telah pun debut. Seventeen mulai debut mereka dengan lagu "Thanks". Vixx dengan lagu "Scentist". GoldenChild dengan lagu "Genie". Exo dengan lagu "Power". Nuest akan debut dengan lagu "Help Me".
Sebenarnya, diorang ni bukanlah idol baru debut. Diorang ni kena masuk sekolah elit untuk menguatkan kerjasama kumpulan, vocal, rap dan tarian. Jadi mana² kumpulan yang telah berjaya akan mulai debut atau senang dipanggil Comeback Stage.
》☆《
Ren berdiri di hadapan pagar sekolah untuk berjumpa dengan joshua buat kali terakhir sebelum ia pergi.
"Ren-shii apa kau buat dekat sini?" Soal joshua didalam hati namun ren masih boleh mendengarnya.
"Aku just datang nak ucapkan selamat tinggal terakhir untuk kau". ujar ren sambil tersenyum
"Apa maksud kau? apa.. apa maksud terakhir tu?" Joshua masih bertanya.
"tak ada maksud apa² la.. ya la, kau kan dah debut mesti kau sibuk dengan karir kau nanti and pasti kau tak ada masa nak melawat aku kat sini..". ujar ren lagi walaupun kata²nya yang sebaliknya berlawan dengan apa yang diujarkan
"Okey la aku gerak dulu.. bye hyung". joshua tersenyum setelah memanggil ren dengan panggilan keluarga.
》☆《
Sudah 3 minggu mereka berpindah ke satu dorm diflat milik agensi. Tetapi banyak barang masih tidak dikemaskan akibat kesibukkan mereka sehari-hari.
Sedang leka scoups menghirup ramen dia terlihat joshua yang berpakaian seba hitam dan mengalas bagnya sambil menuju ke pintu utama.
"kau nak pergi mana tu shua? tergesa-gesa nampak?" soal scoups.
"haah shua.. kau nak pergi mana tu? nak jumpa girlfriend ke?" ejek jeonghan pula setelah keluar dari tandas.
"Tak ada la.. ni aku nak pergi kubur ren .. lama dah aku tak pergi melawat dia."
"Hati² hyung!!!" Jerit Mingyu dari dalam bilik. Macam mana dia boleh dengar sedangkan dia pakai earphone . hairan bin ajaib
"Take care yourself hyung!! aduh aduh...". The8 merenggek kesakitan .
"wae wae wae???" . jun mula panik
"dah kau tu kenapa duk sibuk take care orang yang diri sendiri yang aduh aduh tu asal?" marah Scoups .
"Sakit perut la hyung... dah 6 kali hao masuk toilet..."ujar the8 sedih sambil buat muka puppy.
"alololo siannya adik hyung ni... meh sini hyung kasi ubat mujarab punya.."-Jun
"Nak³" Jerit the8
"Nah penumbuk"-Jun
"Hwuaaaa.. Jun hyung dah tak sayang hao!!!" The8 menangis sekuat hati.
"Jun baik kau berhenti buli hao sebelum kau oula yang kena... aku nak makan ramen pun senang dengan hao menangisnya, dengar kau pujuk nya and bau² tengit ni datang dari mana ya?". -scoups.
Joshua telah sampai dikubur ren tapi malangnya dia telah kehilangan indra ke 6 dia selepas berjumpa dengan ren dipagar sekolah 3 minggu lepas
"Renshii... lama aku tak jenguk kau kan? dah 3 minggu aku tak datang... kau macam mana sihat? kau jangan la risau pasal appa dan omma kau .. diorang sihat je and aku akan jaga diorang macam keluarga aku sendiri."ujar joshua sendirian.
Ren hanya memerhati joshua dari jauh sahaja. Kerana dia tidak lagi boleh mendekati joshua seperti sebelum ini dan tidak hanya joshua yang perlu ia jauhi, mana² manusia lain juga kerana tugasnya telah tamat selepas mengetahui siapa pembunuhnya dan sahabatnya wonho. Dia mula menitiskan air mata yang ia sudah lama pendamkan.
"Ren.. kau tolong sampaikan khabar aku pada wonho dan shownu ya .. aku tahu kau ada dekat sini walaupun aku dah tak dapat tengok kau, aku harap kau tak apa².. aku pergi dulu, kalu aku ada masa lapang aku akan datang sini lagi untuk jenguk kau ren.. and aku sekali lagi berjanji akan tengok omma dan appa kau macam keluarga aku sendiri bye²". ujar joshua .
Korang nak tahu tak pasal cikgu Han kat mana sekarang ni? dia sekarang ni dah dimasukkan ke hospital sakit mental tau selepas mendapat gangguan daripada ren Joshua dan seventeen yang lain memulakan hidup baharu selepas mengalami mimpi ngeri sepanjang bersekolah disekolah elit itu.
Sekarang ini, sekolah elit itu telah tenang daripada sebarang gangguan dan sekolah tersebut telah menerima ramai pelajar. Tidak hanya itu, terdapat ramai pelajar yang telah lulus dan berjaya memulakan karir mereka sendiri. Group yang telah berjaya seperti Bts, Sf9, highlight, boyfriend , nct dream, nct 127, nct u , nct 2018, wannaone , goldenchild , treasure, straykids, oneus, ateez, wei, onewe, dan ramai lagi.
~The End~
#Sory sebab min ambil masa yang lama untuk siapkan balik cerita ni.. min harap korang enjoy the story and walaupun ada sedikit bosan disitu 😓
YOU ARE READING
Elite Mystery School Killer || Edit 2020||
Mystère / ThrillerMengisahkan sekumpulan remaja yang merupakan Trainee dari Pleadis dipindahkan ke Sekolah Male Idol. Lebih menggerunkan apabila salah seorang dari mereka memiliki panca-indra ke-6 dan perkara-perkara pelik mula berlaku.