Chapter 7

9 1 0
                                    

Seventeen berada di sekolah dan hanya joshua yang berada di dorm pada waktu ini. Jam menunjukkan pada 11.30 pagi, lagi 30 minit mahu masuk pukul 12 tengah hari. Badan joshua berpeluh dengan banyak. Nampaknya dia bermimpi sesuatu yang mengerikan.

Didalam mimpi,

Dia ternampak satu susuk dalam lingkungan 30 an menarik satu badan kedalam lubang. Badan itu memakai baju sekolah ini. Kepala lelaki itu berlumuran dengan darah dan lelaki itu ditanam di......

End mimpi

Nampaknya dia bermimpi perkara lagi. Joshua tersedar dari tidurnya yang agak lama dan matanya memandang jam yang menunjukkan pukul 11.45 pagi.  Lambat lagi member yang lain untuk balik.

Dia bangun dan berjalan keluar ke beranda untuk mendapatkan udara segar. Matanya berkeliaran mencari kelibat ren yang tidak muncul dihadapannya pada pagi itu. Biasanya setiap kali joshua membuka matanya, ren akan berada ditepi katilnya untuk mengucapkan selamat pagi atau petang. Ni tak ada.

"haa... Tengah cari aku ke 😚😚😚". Usik ren dengan muncul secara mengejut dihadapan joshua.

"Ye la.. Dah tu aku nak cari siapa lagi kalu bukan kau yang tak pergi belajar time² ni... Dah la... Ni aku nak cakap ni, aku ada dapat satu mimpi ni. Tapi aku rasa disebalik mimpi tu ada clue tentang wonho la.". Joshua memberitahu ren.

"Sebab apa kau cakap ni clue tentang wonho?". Soal ren untuk kepastian.

"Sebab ni dah kali ke 2 aku mimpi perkara ni tapi aku tetap tak nampak muka lelaki tu". Kata joshua lagi.

"ouhh... Kemungkinan juga la". Kata ren pula.

Jeonghan dan dino memasuki ruangan dorm mereka dan mata mereka terpandang seorang lelaki yang sedang bermain phone diatas katil. Scoups ? Tak mungkin dia sampai lebih awal dari diorang sebab dia kena tahan kes tak bawa baju sukan semasa kelas pendidikan jasmani pagi tadi.

"yah ! Joshua ! Kau tahu tak aku risau gile dekat kau !". Jerit jeonghan lalu joshua dipeluknya sehingga joshua sukar bernafas dibuatnya.

Jeonghan ni adalah kawan baik joshua sejak sekolah rendah dekat LA lagi (hanya rekaan semata-mata). Memang taklah kalu dia tak risau membesar sama² kut.

"bile hyung sedar ?". Soal Dino.

"dalam pukul 11.45 tadi. Masa aku tak sedar tu ada tak perkara yang tak sepatutnya jadi ?". Soal joshua dengan riak muka yang serius.

"Ada ! Wonwoo hyung tiba² je nak bunuh hyung. Pastu jeonghan hyung tiba² bertukar jadi apa namanya tu... Haaa! Ren ren... Pastu jeonghan hyung panggil wonwoo hyung tu pulak wonho kalu dino tak silap... Macam movie dalam tv la pulak". Kata dino.

Joshua terkejut dengan apa yang berlaku ketika ia tidak sedarkan diri. Sampai macam itu wonho hendak membunuhnya, walaupun dia sudah berusaha mencari jasadnya.

"ye ke ? Asal hyung tak ingat pun". Kata jeonghan yang bingung kerana hanya dia dan wonwoo yang tidak tahu kejadiaan ketika itu.

"memang la hyung tak ingat.. Dah kena rasuk siapa yang ingat !". Marah dino. Jeonghan yang marah dengan pantas memeluk leher si maknae lalu menggunakan ayat² saktinya.

"Kamu ni anak siapa ?".-Jeonghan

"Anak Yoon Jeonghan "-Dino

"Sampai umur berapa?"-Jeonghan

"Umur 30 tahun"-Dino 

"bagus anak mommy!". Kata jeonghan lalu menggosok kepala dino.

Joshua yang melihat hanya tergelak sakan.

☜☆☞

Joshua berjalan menuju ke kelas dan tiba² lehernya disambut oleh inseong dari SF9.

"Welcome back to class joshua !! Gwenchana ??" soal Inseong selaku hyung dikelas itu.

"Nae.. Gomawo". Jawab joshua pendek.

Joshua hanya menjawab perlahan kerana suaranya serak akibat muntah pada hari itu.

"Yah ! Suara kau tak elok lagi tu ! Banyakkan minum air mineral banyak²". Inseong memberi nasihat kepada joshua.

"nae.. Pakcik bebel ≧∇≦". Kata joshua.

Sekelas tergelak apabila joshua memanggil inseong pakcik bebel kerana inseong memang suka membebel dengan orang sakit mahupun sihat. Kalu dengar dia membebel, memang tabik la akan cair tahu telinga korang 😂.

☜☆☞

Seventeen berjalan ke kantin untuk makan tengah hari. Semasa mereka sibuk menjamu selera, ada satu suara menyapa mereka dari belakang.

"Annyeong.. Boleh kami duduk disini?". Kata lelaki yang sedikit malu itu.

"nae...". Kata Scoups pendek.

"korang mesti junior yang baru pindah dari busan tu kan?". Soal lelaki itu lagi.

"tak la lama sangat.... 3 minggu yang lalu". Kata seungkwan selamba.

"Haha... Ingat lawak ?! -_-+". DK berasa sakit hati.

"Nae... Wae? Kitaorang tak pernah nampak pun korang dekat sini?". Soal Scoups.

"Ouhh... Kitaorang dari bidang fotoshoot.". Kata lelaki itu lagi.

"jadi korang ni senior la ?... Nama group?". Soal Jeonghan lagi.

"ahh.. Nae! Annyeonghaseyo, Nuest W imnida !". Sebut lelaki sambil memberi hormat itu sebagai leader.

"annyeong.. Choneun Kim Jonghyun imnida... Panggil je Jr. . Saya leader". Kata lelaki itu.

"Annyeong.. Choneun Kwak Youngmin imnida... Panggil je Aron. Saya dari united states.. Mix student.".

"Annyeong... Hwang Minhyun imnida."

"Annyeong... Kang Dongho imnida... Panggil je Baekho."

"4 orang je ke?". Soal jeonghan pelik.

"tak la... Sebenarnya 6 orang.. Jackson hyung paling tua dalam group ni kami panggil dia JA je.. Ada kat china, ada show kat sana dia jarang duduk dekat sini... Dan sorang lagi, ren... Choi minki... Dia... Dia... Dah .. Meninggal sebab kena bunuh...". Kata Jr. Sambil menundukkan kepalanya.

"jadi ni lah member Ren". Kata joshua didalam hati.

"tapi memang kata perkenalan memang pendek ke macam mana ?". Soal vernon.

"ouh... Nuest ialah nama asal kami.. W bermakna 'wait'.... Kata perkenalan kami ialah '1,2,3 SHOWTIME ! NUEST TIME ! ELETRO BAND ? NUEST IMNIDA'. itu sebenarnya tapi lepas ren meninggal kami tukar slogan". Jelas Jr.

"jadi ren tu member ke berapa dalam group ni ? Dan siapa yang paling tua dan siapa yang muda ?". Tanya Joshua tiba².

"jackson, aron , jr, aku , minhyun dan ren... Ren adalah paling muda... Dia maknae". Kata baekho lalu menunduk.

"ren tu macam mana ?". Soal ren lagi.

"Dia baik, peramah, periang, lemah lembut biarpun kadang² ganas macam apa pun, suka berfesyen dan tak banyak cakap sangat dan dia adalah mood maker dalam group ni.. Kenapa ?". Kata minhyun sambil tersenyum walaupun matanya sudah berkaca apabila teringat kenangannya bersama Ren.

"tak ada apa² saja tanya". Joshua membalas dengan senyuman.

Minhyun yang memandang muka joshua terasa pelik. Dan dia dapat merasakan joshua mempunyai speciality.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now