Chapter 10

9 1 0
                                    

Setelah menelefon minhyun dan jaehyun, mereka bergegas kekolam renang.

"Apa yang hyung jumpa?". Soal jaehyun

"Haah". Turut ditanya oleh Minhyun.

"Aku rasa... Aku rasa kat sini kut". Ujar joshua.

"Kat sini kut ? Kat mana?". Soal minhyun lagi.

"Erhhh.. Kat bawah lantai yang kita pijak ni la...-_-+... Dah tolong aku cari kapak or anything yang senang nak hancurkan lantai ni". Arah joshua.

"Hyung nak buat apa pulak?!"soal jaehyun yang sedikit lembab.

"dia nak pecahkan lantai tu la... Kenapalah kawan aku ni lembab sangat? Ada kan yang makan kasut aku  kan.. -_-#". Marah Minhyun.

"ヾ(〃^∇^)ノ". Jaehyun.

Joshua mengambil kapak yang diberikan oleh minhyun selepas menyumbat kasut kedalam mulut jaehyun yang agak bising menanyakan banyak soalan.

Joshua menghayunkan kapak itu sebanyak 7 hingga 8 kali dan lantai itu akhirnya pecah. Joshua yang terkejut setelah melihat tulang manusia itu terjatuh dan bangun semula untuk mengenal pasti identiti rangka manusia yang lengkap berpakaian itu. Dia terlihat tag nama yang berada di baju uniform rangka tersebut dengan tertera nama SHIN HOSEOK (Nama sebenar Wonho).

"INI TAG NAMA WONHO!!". jerit joshua terkejut.

"Mwo?". Soal Hyungwon dari belakang.

"Hyungwon hyung?! Apa kau buat dekat sini?". Soal minhyun terkejut.

Ya. Itu adalah Chae Hyungwon. Dia akan berada di kolam renang pada waktu malam untuk berlatih berenang. Dia membuat latihan pada waktu begitu dari masa wonho masih hidup lagi.

"aku dah dengar semuanya... Jangan cakap yang tu mayat wonho yang hilang selama ni kan?". Soal hyungwon.

Hyungwon yang marah mula menarik kolar baju milik joshua. Hyungwon terhenti apabila matanya melihat satu bayangan dibelakang joshua.

"Cg Han? Apa cikgu buat dekat sini?! Bukan ke cikgu masih dekat penjara?". Soal hyungwon yang masih bingung dengan keadaan itu.

"Ya... Tapi sekarang ni aku dah bebas...". Ujar lelaki itu.

"Apa cikgu nak hah?!". Marah hyungwon.

"Apa aku nak? Aku nak budak ni!". Kata cg Han sambil menghalakan pisau yang dipegangnya kearah Joshua dan menyebabkan joshua terkejut.

Cg Han dengan laju menghalakan pisua kearah joshua tetapi hyungwon menarik joshua terlebih dahulu. Cg han melemparkan  satu paket plastik yang mengandungi debu berwarna putih kearah mereka bertiga dan membuatkan mereka tertidur. Joshua yang cuba untuk melarikan diri tetapi gagal setelah ditikam sebanyak 2 kali dibahagian perut dan menyebabkan joshua rebah ke lantai lalu tidak sedarkan diri.

☜☆☞

Semasa Daniel sedang menuju ke kolam renang untuk bertugas, dia yang membawa botol air terkejut apabila melihat jaehyun, minhyun dan hyungwon diikat.

Itu menyebabkan daniel yang terkejut menjatuhkan botol airnya dan air yang tumpah terkena muka mereka bertiga.

"Woii.. Tolong lepaskan kita orang!!". Marah Minhyun.

"Apa dah jadi ni??!". Daniel mengajukan soalan.

"jangan banyak tanya! Lepaskan kitaorang dulu!!". Marah jaehyun.

"Ye la yela... Orang tolong pun mujur.". Jeling Daniel.

Selepas ikatan dibuka, mereka bertiga dibawa ke bilik pengetua untuk memberikan keterangan apa yang berlaku semalam.

☜☆☞

Disatu rumah yang sedikit usang, joshua telah tersedar dari pengsannya dan itu membuatkan perutnya yang ditikam terasa sedikit sakit dan kepalanya sedikit pening.

"Dah bangun?". Soal lelaki 40-an itu.

"apa yang cikgu nak daripada saya hah?!". Marah joshua.

"Apa yang aku nak? Aku nak nyawa kau untuk penyembahan roh malam ni!". Ujar lelaki yang dikenali sebagai Cg. Han itu.

"takkan la malam ni? Aku belum bersedia nak mati.. Aku belum sempat berjumpa dengan omma. Appa, kawan² yang lain..". Bisik joshua didalam hati.

Ketika joshua sedang berbisik didalam hatinya, ada satu lembaga laju terbang kearahnya dan menyebabkan dia pengsan.

☜☆☞

Mereka bertiga kini berada dihadapan meja pengetua.

"Apa yang kamu bertiga buat dekat kawasan sekolah semalam ?". Soal pengetua dengan nada sedikit marah.

"Kami... To....long... Jo...shua... Ca..ri ... Ma..yat...wonho!". Jelas jaehyun yang sedikit takut.

"Jadi sekarang ni mana joshua? Dan kenapa hanya kamu bertiga je yang ada dekat sana?"-Pengetua.

"Joshua... Dia.. Kena .. Tikam... And... Kena .. Culik .. Lepas tu kami tak tahu apa terjadi.". Jelas minhyun dengan gagap.

"Apa!!! Tak apa... Saya akan buat satu iklan untuk cari joshua.". Ujar pengetua yang sedikit terkejut dengan apa yang terjadi pada joshua.

*Seorang pelajar dari sekolah elit telah diculik pada malam 27 febuari 2020. Saksi melihat seorang lelaki yang  berusia 40-an menculik pelajar tersebut dan menikamnya.

Jika anda terlihat lelaki yang berbaju coklat dan berseluar hitam dan bertopi ungu sila hubungi 112.

Pelajar tersebut dikenali sebagai Hong Jisoo atau Joshua lahir pada 30 Disember 1995  telah dilaporkan diculik dan mengalami kecederaan yang serius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Pelajar tersebut dikenali sebagai Hong Jisoo atau Joshua lahir pada 30 Disember 1995  telah dilaporkan diculik dan mengalami kecederaan yang serius . Dan bagi sesiapa terlihat sila hubungi dengan segera.

Bagi sesiapa yang terlihat pelajar ini sila hubungi 112 atau 020587435941 (Number pengetua choi)

Sila beri kerjasama*

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now