Joshua pergi ke tandas untuk mencuci tangannya dan dia melihat sekeliling. Ya, dia mencari bayangan Ren. Tak lama selepas itu ren muncul secara mengejut.
"Cari aku ke ?!". Jerit Ren. Hampir² joshua nak kena serangan jantung akibat perbuatan ren itu.
"Ish kau ni.. Kalu aku ni ada heart attack macam mana? Tak ke sia² aku meninggal dalam tandas ni sorang²? ...". Joshua mengomel.
"Ye lah... Dah sehari lebih aku tak nampak kau, biasa berkepit je 24 jam.. Kau pergi mana?". Soal joshua.
"Hihihihi... Aku pergi cari si Wonho tu la... Dari semalam aku cari dia tak jumpa²".
"Tak jumpa?.. Tapikan aku rasa pelik la sikit pasal wonwoo member aku tu"-. Joshua.
"Asal?"-Ren.
"Wonwoo bila balik dorm semalam dia tiba² jadi dingin. Nak kata demam ke apa ke mustahil sebab dia tu akan demam bila musim sejuk je...". Kata joshua lagi.
"Baik kau tanya dia apa masalah dia takut dia ada masalah kut". Cadang ren. Joshua hanya mengangguk.
☜☆☞
Didalam perpustakaan, joshua menghampiri wonwoo untuk menanyakan sesuatu padanya.
"Kau bukan wonwoo kan?". Kata joshua sambil menarik kerusi disebelah wonwoo.
"Apa kau cakap ni?!". Marah Wonwoo.
"Tak payah nak berdalih lagi la... Aku tahu kau tu bukan wonwoo tapi wonho kan?". Kata joshua lagi.
"Macam mana kau tahu aku ni bukan wonwoo ?". Soal wonwoo.
"aku kenal sangat la dengan wonwoo... Dia takkan sesekali panggil hyung dia dengan aku kau... Dah la sekarang yang penting lepaskan wonwoo. Dia tak bersalah pun.". Kata joshua.
"Boleh tapi dengan syarat".
"apa syarat tu?". Joshua mengerut dahinya.
"kau cari mayat aku sebelum haru jadi aku. Kalu tak, aku nak nyawa kau". Kata wonho lagi.
Joshua memikirnya dan dia bersetuju dengan syarat yang tak masuk akal demi keselamatan kawan²nya.
Wonho serta merta keluar dari badan wonwoo. Wonwoo pula, jatuh dan dipapah oleh joshua ke bilik sakit.
Joshua masuk ke dalam kelas dan duduk ditempatnya. Dia mengeluarkan air minumannya untuk diminum. Masa pembelajaran bermula, kebetulan pada masa itu pengetua Choi yang mengambil alih kelas cikgu seo kerana cikgu seo terlibat dengan sukan tennis.
"Yah joshua ! Asal muka kau pucat semacam ni??". Soal jeonghan.
"Pucat ? Entah la.. Kepala aku pening lain macam je" kata joshua .
Tak beberapa lama kemudian, joshua muntah dan mulutnya berdarah. Darah keluar dari mulutnya joshua semakin banyak dan membuatkan joshua rebah ke lantai. Pengetua choi yang tengah mengajar terkejut berlari ke arah joshua.
"Yah scoups ! Mari tolong cikgu angkat joshua pergi ke bilik rawatan." panggil Pengetua Choi.
"Nae!".-Scoups.
Scoups mengangkat joshua ke bilik rawatan dengan segera. Pengetua segera bertanya kepada jeonghan.
"Jeonghan ? Joshua makan apa masa rehat tadi?" . Soal pengetua choi.
"Dia tak makan pun masa rehat tadi dan sarapan tadi. Dia cuma minum air mineral yang dia bawa dari asrama tadi je..dan dia minum pun sebelum cikgu mengajar tadi.
Pengetua yang teringat cara melihat racun didalam air yang dipelajarinya dulu, dan mengambil air dan sehelai kertas hitam. Dan hasilnya, jangkaannya betul, ya , air itu beracun.
YOU ARE READING
Elite Mystery School Killer || Edit 2020||
Mystery / ThrillerMengisahkan sekumpulan remaja yang merupakan Trainee dari Pleadis dipindahkan ke Sekolah Male Idol. Lebih menggerunkan apabila salah seorang dari mereka memiliki panca-indra ke-6 dan perkara-perkara pelik mula berlaku.