Chapter 16

12 1 0
                                    

Setelah  2 hari tidak hadir ke sekola, akhirnya susuk badan cg Han terlihat sambil memegang satu batang rotan ditangan kirinya dan memegang buku ditangan kanan.

Dia memasuki kelas 2-3 iaitu dimana kelas yang dipelajari oleh seventeen. Dia membuka buku text matematik yang sepatutnya cg Yong Jihyun yang mengajar ketika itu tetapi cg Yong diberhentikan kerja setelah cg Han mengugut pengetua dan memberikan dia kuasa untuk jawatan dibahagian kewangan sekolah, guru matematik , jasmani dan sejarah.

Itu membuatkan para pelajar semakin benci akan cg Han atas kelakuannya yang sangat tidak berhati kemanusiaan dan selalu merotan dan menghukum pelajar yang tidak bersalah.

Sementara itu di bilik menari...

"Aku bencilah cg Han tuu... macam mana dia boleh diambil kerja balik dekat sekolah ni hah??? Tak ke pelik?" Yoseob selaku senior akhir pada tahun itu mula mempertikaikan hal sedang berlaku ketika itu.

"Ye la.... bukan dia kena buang sekolah sebab langgar senior kita masa tahun 2017 kan?" Soal dongwoon.

"Ermm... kenapalah kita ni rasa macam lambat sangat nak habis sekolah ni?!aku dah tak tahan dah nak hadap semua ni !!". Gikwang mula menggeletarkan kakinya tanda marah.

" ya la... aku pun, kau tahu tak dia bagi latihan matematik macam dekat universiti.. susah gila duhh... sakit kepala aku nak fikir jawapan semua tu" kini doojoon yang merungut.

"Korang tahu tak semalam dia suruh aku buat latihan sejarah macam latihan untuk setahun tahu tak" kini si pendiam junhyung pula yang bersuara.

"Korang tak suka jugak ke dengan cg Han tu?" Sergah scoups dari belakang.

"Ha... kau rupanya scoups, mari sini!kau mesti tau kan sebab apa cg Han sekolah balik dekat sini?" Doojoon mula menyoal scoups.

"Aku tak tahu mana cerita ni tapi yang jelas tahu cerita ni... minhyun'nuest , hyungwon'monsta X dan Jaehyun'Goldenchild je". Ujar scoups.

"Habis tu mana diorang sekarang ni?" Soal doojoon.

"Hah... asal sebut² nama aku ni hah?". Marah hyungwon yang berjalan memasuki ruang tarian itu.

"Haah.. aku pun? Nasib tak tersedak  aku minum air tadi". Minhyun pula membuat lawak yang tak beberapa lawak.

"Haa.. sampai pun... kau ceritalah kisah cg Han bekerja semula dekat sini.. aku nak pergi ambil joshua dekat bawah..  bye!". Ujar scoups setelah melihat telefonnya.

Beberapa minit kemudian....

"Shua-hyungg!!! Meh dino tolak mehh!!" Jerit dino dengan ceria.

"Hati²... nanti jatuh pulakkan...". Marah Scoups.

" bila kau keluar hospital ni?". Soal minhyun.

"Semalam... sepatutnya harini dah si mingyu tu bersemangat sangat nak bawa aku balik sampaikan dia ugut doktor bagi aku balik awal...".ujar joshua.

"Gila... sejak bila mingyu tu bertukar jadi ganas ni???😱😱". Minhyun mula ketakutan.

"Adalah... dah dia yang berkeras sangat... aku apa lagi, tengking je la... sehari je pun beza itu pun nak berkira...😅😅". Ujar mingyu

"😦😧😧😨😨😱😱". Jaehyun.

"Dah ni... sejak bila kau ada kat sini jaehyun?? Dengan mulut ternganga nya...". Jeonghan terasa pelik.

"Baru sampai.. kau je yang tak perasan... tu la syok sangat tengok si Joshua-hyung tu kenapa??". Jaehyun membodek jeonghan.

In call

"Annyeong... ada apa en. Kim?"-soalnya ceria.

"Saya nak cakap pasal pelajar tu".

"Pelajar? Pelajar mana ehh?" Joshua semakin bingung.

"Ouuh... lupa pula pasal tu...kamu kenalkan shownu?

"Kenal.. kenapa dengan shownu?".

"Dia dah kena tangkap dan sekarang ni dia dah mati dekat hospital sakit jiwa sebab gantung diri. Dia kena tangkap sebab nak bunuh kau masa kau koma dulu". Ujar en. Kim.

"Hah?! Dah meninggal? Tak apalah... kelas nak mula dah ni..nanti shua fikir²kan pasal ni... okey bye.".

End Call

" asal?" Soal jeonghan

"Shownu... dia dah mati sebab bunuh diri". Ujar joshua perlahan.

"Kesian Monsta X sebab tak ada leader dah". Ujar Woozi sambil berjalan masuk.

"Hah woozi..  kau  pergi mana hah?". Soal  joshua.

"Aku selsema jadi aku lari dari kau la takut kau berjangkit... kau kan baru sedarkan... tak pasal² demam pula kan...". Ujar woozi yang sengaja beralih topik agar tidak mengetahui perkara tersebut.

"Yela 😑" - joshua.

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now