Chapter 17

8 0 0
                                    

Didalam kelas yang amat bising bagaikan pasar malam senyap selepas melihat joshua yang duduk diatas wheelchair.

"Hey.. bro!! Sihat tak lagi??!" Jerit jisung dari group WannaOne  yang mulutnya selalu bising.

"Tak lagi... tapi dah sihat 😁". Ejek joshua.

"Macam mana tu?🤔". Jisung bingung dibuatnya.

"Belum sepenuhnya la hyung..😂".

"Dah tahu belum sihat sepenuhnya janganlah datang sekolah lagi.. kalu jadi apa² macam mana ?". Ujar Daniel.

"Caring jugak kau ni ehh??". Joshua menunjukkan gaya manjanya di depan daniel.

"Ya la... kalu aku ni ganas nanti wannable lari pula dari aku..". Daniel.

Sedang leka mereka berbual telefon joshua berdering dan tertera nama en.kim.

In call

"annyeong... ada apa en. kim ?"

"Saya nak cakap pasal pelajar tu"

"Pelajar mana erkk?"

"ehh..  lupa pula, kamu kenalkan shownu?"

"kenal.. kenapa dengan shownu?"

"Dia dah kena tangkap dan sekarang ni dia dah mati dekat hospital sakit jiwa sebab gantung diri. dia kena tangkap sebab nak bunuh kamu masa kamu koma haritu"

"ouhh... tak apa lah, dah ajal dia dekat situ.. kelas dah nak mula ni .. okey bye.."

end call

"asal". soal jeonghan yang menghampiri untuk menolak joshua ke mejanya.

" shownu-hyung... dah dah mati sebab bunuh diri.." ujar joshua perlahan agar tidak didengari pelajar lain.

"kesian monsta X". ujar woozi yang tiba² muncul dari belakang.

" hah woozi... kau pergi mana hah??" joshua mula menyoal woozi kerana sudah beberapa hari tidak berjumpa dengannya sejak joshua pulang dari hospital.

"aku selsema jadi aku terpaksa lari dari kau takut kau berjangkit.. kau dah la baru keluar hospital.. kan tak pasal² demam pula". Woozi memberi alasan yang tidak masuk akal kerana sebelum joshua masuk hospital pun dia selalu bersin depan muka joshua.

"jela .."

Elite Mystery School Killer || Edit 2020|| Where stories live. Discover now