Bab 23|Ingatkan

8.2K 391 13
                                    

Jannah POV

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jannah POV

"Jannah ada apa-apa ke dengan Tengku Albar Hafiez tu?"

"Hah?"soalan Amiera Ily aku jawab dengan gelengan kepala. Wajah sedaya-upaya aku neutralkan seolah tidak terganggu dengan soalan yang diutarakan. Takut akan menimbulkan syak wasangka nanti.

Di dalam hati aku sudah dup dap dup dap. Memang aku sudah jangkakan perkara ini pasti akan dipersoalkan. Apalagi bila melihat aku bersama anak kerabat super hot itu di kantin tengahari tadi. Mereka yang melihat pasti tidak akan duduk diam.

Amiera Ily sipi mata memandang aku tak percaya.

"Bukan korang berdua ke tadi?macam ada perkara penting je yang dibincangkan aku tengok?"

Kannn? Aku dah cakap. Tengku Albar Hafiez ni pun satu. Kenapalah dia mesti nak jumpa aku di tempat ramai orang macam tu. Tempat lain yang jarang orang takde agaknya.

"Takde papelah. Dia cuma ada hal nak tanya je. Tak penting punlah."

Aku ketawa kecil berusaha menyembunyikan kebenaran.
Harap-haraplah Amiera Ily tak bangkitkan isu ini lagi. Naik pening aku nak menjawab. Tak pasal-pasal dapat dosa menipu siap dengan pakej berbohong sekali.

Astaghfirullah'aladzim.

Amiera Ily beralih ke depan. Diam-diam aku mengucap syukur di dalam hati. Sekurang-kurangnya aku masih boleh cover untuk hari ini. Tetapi seterusnya aku masih tidak tahu.

_________

"Jannah..tu"

Amiera Ily mencuit bahuku sambil mulut dijuih ke arah pintu dewan kuliah. Hampir terjojol keluar anak mata aku melihat Tengku Albar Hafiez berdiri di situ sambil mata memandang tepat ke arah aku. Siap dengan pekej senyum sinis lagi.

Aku menggelabah di tempat duduk. Pelajar-pelajar perempuan di dalam dewan pula berbisik-bisik sesama sendiri melihat lelaki idaman Malaya berada di depan mata.

Aku tunduk menikus. Bala apalagilah yang datang ni ya Allah?

"Dia pandang sinilah. Miera rasa dia nak jumpa Jannah kot. Cuba Jannah tengok tu?"

Ah!sudah. Nak jumpa aku buat apa? Takkan tak puas jumpa tengahari tadi. Sudahlah annoying tahap nak mati. Selamba badak dia saja buat macam takde apa-apa yang berlaku.

Amiera Ily di sisi menyenggol lenganku. Aku membeliakkan biji mata ke arah dia. Sambil membuat isyarat 'tak payah pedulilah" kepada dia. Harap-haraplah Tengku Albar Hafiez datang ke sini sebab ada tujuan lain dan bukan datang nak jumpa aku.

Ya Allah, tolong aku..

"NURJANNAH BTE RASYID!!!"

"Allahuakbar!"

Hampir terjatuh aku dari kerusi akibat terperanjat. Nampaknya doa aku kali ini tak dimakbulkan. Amiera Ily ketawa terbahak-bahak melihat gelagat aku.

"Kan Miera dah cakap tadi."

Aku mencerlung tajam.

"Awak jangan nak macam-macam yerk Miera...nanti.."

"NAK AKU PANGGIL SEKALI LAGI KE?!!"

Sekali lagi dewan kuliah digegarkan oleh suara macho Tengku Albar Hafiez.

Erk..macho ke? kenapa aku dengar macam poyoh je😤. Aku angkat wajah memandang dia. Selamba saja dia mengarah jari ke arah aku sambil jari telunjuk diisyaratkan supaya aku datang kepada dia.

Biar betul lelaki ini? Apa dia ingat muka aku ni macam kucing ke? Nak sebut nama haiwan yang satu tu, tak terluahlah pula. Sudahlah ramai orang.

Dengan muka tebal aku melangkah ke arah dia. Aku rasa mata-mata pelajar di dalam dewan ini juga semua sudah terarah ke arahku. Malunya ya Allah. Mana aku hendak letak muka aku ni?

"Ada apa?"

Aku terus menyoal sebaik sampai di hadapannya. Berkerut dahi dia melihat aku.

"Amboi cantiknya bahasa. Macam ni ke kalau isteri bercakap dengan sua....uumphhh."

Tanpa sempat berfikir, laju aku tekup mulut dia dengan tangan. Takut pelajar-pelajar yang lain terdengar. Kutolak tubuh dia ke tepi dinding luar dewan.

"Awak kalau bercakap jangan asal main lepas boleh tak?!"

Sedikit membentak suaraku. Dia terkedu. Mata memandangku tidak percaya. Apasal pula dengan lelaki ni? Ouw......erkkk.

"Sorry! sorry! Saya tak sengaja."

Cepat aku tarik tangan dari menekup mulut dia. Wajah membahang. Lebih-lebih lagi apabila melihat senyuman senget yang terpamer di wajah lelaki itu.

Allah..apa kau buat ni Jannah?
Macam manalah engkau boleh terlepas laku ni. Sedangkan selama ini mana pernah kau bersentuhan dengan lelaki ajnabi.

"Takpe, abang suka."

Erk...terus aku pandang dia. Berdehem cuba betulkan kotak suara. Dia tersenyum suka.
Apakah peliknya lelaki ini?

"Awak nak..."

"Em..ememm..."dia menggeleng-gelengkan kepala.

"No awak-awak. Nak abang ingatkan lagi ke?"

"Okay, sorry!...sorry."

Aku mengalah. Suara sedaya-upaya aku perlahankan.

"Abang nak apa jumpa Jannah ni?"

"Hah, Kan elok kalau panggil macam tu."Dia ketawa kecil.

Aku mendengus tidak suka. Tidakkah lagi lelaki ini sedar yang kelakuan dia ni boleh mengundang spesifikasi orang lain? Tidak takutkah dia rahsia yang tersimpan akan terbongkar nanti?

🐙🐙🐙

Idea ke laut😂😂

Please jangan kecam😂

BIDADARI SYURGA MR TENGKU🌹(COMPLETED)Where stories live. Discover now