~Positive.
~Congrat's Ngah. Happy grandma & grandpa to be😊
"Alhamdulillah! Abang finally, our dua'a termakbul juga!"
Puan sri Mawar menjerit suka sebaik terbaca mesej daripada kakak iparnya. Dia gagal mengawal rasa teruja dan gembiranya. Perasaannya hanya Allah swt saja yang tahu betapa bahagianya dia menerima khabar itu.
"Like I saykan dear?"
Soalan Tan Sri Tengku Zarief dibalas dengan anggukkan pantas. Mereka tersenyum bahagia. Tan sri Tengku Zarief memang sudah tahu yang firasat dia tak akan pernah salah. Apalagi dia sendiri pernah mengalami situasi yang sama.
"Macammanalah selama ni sayang tak boleh terfikir ke situkan abang? Sedangkan dah jelas-jelas yang doctor cakap Hafiez tak sakit apa-apa."
Tan Sri Tengku Zarief tergelak kecil.
"A father's instinct dear. You can't deny it."
Mendengar jawapan annoying si suami, Puan sri Mawar menjeling manja. Banyaklah dia punya instinct. Mentang-mentanglah dia dulu yang dapat tahu.
"Like father like son huh?"
"Hahaha..what to do? My son is your son jugakkan? Okaylah tu, sekurang-kurangnya dia ikut abang. Kalau ikut sayang? Tak ke pelik jadinya budak tu? "
Lagi-lagi Puan Sri Mawar menjeling tak puas hati. Tetapi hanya seketika sebelum wajahnya kembali ceria.
"Nasib baiklah 'positive'. Tak sabar ras..."
"Apa yang positive umi?"
Allah.
Puan Sri Mawar terkedu. Begitu juga Tan sri Tengku Zarief. Serentak mereka berpaling. Terlihat Tengku Albar Hafiez berjalan santai menuruni satu- persatu anak tangga. Mereka berpandangan mata.
Macammana diorang boleh tak sedar kehadiran Tengku Albar Hafiez di situ? Elok pulak hari ini? Padahal pagi tadi dah serupa mayat terbaring atas katil. Dengan muka pucat segala lagi.
Puan Sri Mawar menjeling tajam si suami. Memberi amaran. Takut kalau-kalau rahsia yang disimpan terbongkar keluar. Hancur 'plan' nanti.
"Abi?"
Tengku Albar Hafiez beralih kepada abinya apabila soalannya tidak dijawab Puan Sri Mawar. Terkulat-kulat Tan sri Tengku Zarief di tempat duduk.
"Takde papelah Hafiez. Partner our company yang dekat Brunei tu dah bagi jawapan POSITIVE kat secretary abi baru sebentar tadi. Tu yang umi and abi happy sangat tu."
Tengku Albar Hafiez memandang pelik abinya. Setahu dia bukan hari tu dia yang pergi deal dengan company tu ke? Dan company mereka telah pun bekerjasama sebulan ini.
YOU ARE READING
BIDADARI SYURGA MR TENGKU🌹(COMPLETED)
RomansBismillah (Tengku Albar Hafiez ft Jannah) NURJANNAH RASYID -Dalam meniti arus kehidupan seharian, hidup berlandaskan syariat ternyata bukanlah semudah yang disangka. Bermacam ragam yang ditemui semenjak dia menjejakkan kaki di pusat pengajian terseb...