Tengku Albar PoV
Kantin kampus
Melihat dia sedang elok duduk di sebelah aku sekarang ini membuatkan hati aku tak senang nak duduk. Tak berhenti-henti berdegup laju sedari tadi. Boleh sakit jantung aku kalau lama-lama macam ini.
Hailah..hati! boleh duduk diam tak?'bentakku dalam hati.
Kujeling ke sisi,
Takde suara ke apa budak ni?sedari aku sampai tadi dia hanya diamkan diri saja. Nampak sangat tingkah dia yang tak selesa dengan kehadiran aku. Nak pandang muka aku pun macam tak sudi. Resah semacam.
Padahal bukannya aku makan orang pun."Jannah nak makan apa-apa tak?boleh abang belikan."
Aku bersuara cuba memancing perhatian dia.
"Hah?"Tanpa menoleh dia menggeleng pantas.
Aduhlah....apa kena dengan kau ni Jannah? Cubalah pandang sini. Tengok muka suami kau ni ha! Nak aje aku tanya,' Apa tak cukup hensem ke aku ni untuk buat kau tertarik kat aku?'😅😅Geram pula aku dengan budak ni.
Beberapa pelajar perempuan yang duduk berhampiran tergedik-gedik memandang ke arah sini. Tapi tidak aku endahkan. Buat apa nak pandang lain, kalau dah ada bidadari di sebelah?
Melihat respon dia aku mendengus tidak puas hati. Pantas kupusing tubuh menghadap dia di sebelah..
"Jannah boleh tak pandang sini?abang rasa dah macam tunggul aje kat sebelah ni. Ke Jannah tak suka jumpa abang ni?"
"Hah?..tta..tak.."Dia gugup.
Wajahnya diangkat memandangku. Untuk seketika anak mata kami bertaut.
Terkedu...SUBHANALLAH.
Aku terpana melihat sinaran Anak mata hazel milik dia. Terpukau dengan kejernihan anak mata itu. Jantung kembali berlari mengepam darah dengan pantas.
Dup dap dup dap...
Macam nak meletup rasanya.
Dia melarikan mata ke hadapan.
Tidak kuat untuk berlawan pandang denganku."Jannah tak selesa sebenarnya.
Student ramai sangat pandang ke arah sini. Takut diorang syak yang bukan-bukan."Erk....
Aku alih mata dari memandang dia. Wajah terasa membahang,
Segan tertangkap merenung isteri sendiri. Tapi hanya seketika sebelum aku memandang kembali dia. Tak salah pun rasanya. Diakan sudah halal untuk aku tatap."Kenapa nak takut? kita bukannya buat apa-apa pun.
Lagipun ramai je lagi student lain yang ada kat sini."Seperti biasa aku menjawab selamba. Bibir mengoyak senyum melihat wajah tidak puas hati dia.
Wajah ke? kalau hanya mata dan sedikit bahagian dahi yang kelihatan. Sedangkan yang lain elok tertutup. Terkadang curious juga. Macam manalah wajah bidadari aku ni sebenarnya.
YOU ARE READING
BIDADARI SYURGA MR TENGKU🌹(COMPLETED)
RomanceBismillah (Tengku Albar Hafiez ft Jannah) NURJANNAH RASYID -Dalam meniti arus kehidupan seharian, hidup berlandaskan syariat ternyata bukanlah semudah yang disangka. Bermacam ragam yang ditemui semenjak dia menjejakkan kaki di pusat pengajian terseb...