° rooftop

830 129 26
                                    

Kring !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kring !

Bunyi loceng yang menandakan sekarang ialah waktu rehat jelas kedengaran. Ramai pelajar yang mula berpusu keluar dari kelas termasuklah Jihyo, Rowoon dan Eun Rin.

Selepas selesai mengambil trei makanan masing-masing, meja makan yang masih kosong mula diduduki oleh mereka bertiga.

Sedang mereka khusyuk menghabiskan makanan mereka, tiba-tiba seorang hobae datang ke arah meja makan mereka bertiga.

“ Annyeong, ” ucapnya. Jihyo, Rowoon dan Eun Rin yang sedang khusyuk menghabiskan makanan tengah hari itu lantas sahaja memandang ke arah hobae yang berdiri bersebelahan meja makan yang mereka duduki itu.

“ Nae, wae ? ” soal Eun Rin.

“ Jihyo sunbae, Taehyung sunbae kata dia nak jumpa sunbae dekat rooftop lepas habis sekolah ini, ” ujar hobae itu.

Jihyo yang mendengar lantas sahaja memandang ke arah Rowoon dan Eun Rin dihadapannya. Sebelum dia mula memandang hobae itu semula.

“ Oh, nae. Terima kasih, ” ujarnya. Hobae itu hanya mengangguk sebelum dia beredar meminta diri.

Oh my god, Jihyo ! Aku rasa dia nak cakap pasal yang kau confess dekat dia itu lah ! ” ujar Eun Rin sebaik sahaja hobae itu beredar.

“ Tapi aku takut, kalau dia reject aku macam mana ? Memalukan tahu tak, ” balas Jihyo.

“ Kau kena konfiden, Jihyo ! Kalau tak, macam mana Taehyung sunbae nak suka kau. Takpa, kita fikir baik-baik je, ” kata Rowoon.

Eun Rin yang mendengar laju sahaja mengangguk setuju. “ Betul itu, konfiden itu penting ! ”

“ Hurm, yelah. ” balas Jihyo perlahan sebelum dia mula menyambung sesi makannya yang tergendala tadi.

+++

Kring !

Bunyi loceng kedengaran menandakan sekarang ialah waktu untuk pulang ke rumah. Para pelajar mula sibuk mengemas barang dan berlalu keluar dari kelas masing-masing.

“ Hyo, kau nak kitorang teman kau tak jumpa Taehyung sunbae dekat rooftop ? ” soal Eun Rin.

Jihyo hanya menggeleng. “ Ani, gweachana. Aku boleh pergi sendiri, kau balik lah dulu dengan Rowoon, ”

“ Betul ini kau nak aku dengan Rowoon balik dulu ? ” soalnya lagi sekali inginkan kepastian.

Jihyo hanya mengangguk.

“ Kalau macam itu, baiklah. Good luck, Jihyo. Aku harap Taehyung sunbae tak reject kau dan terima kau ! ” ungkap Eun Rin memberi kata semangat.

“ Aku pun, semoga berjaya ! ” ujar Rowoon pula sambil memandang Jihyo dihadapannya.

Jihyo yang mendengar, tersenyum. “ gumawo, korang. ” ucapnya.

“ Annyeong, Hyo. Kitorang balik dulu, ” ujar Rowoon sebelum dia dan Eun Rin berlalu keluar dari kelas itu.

Jihyo hanya memandang kelibat rakan karibnya itu sehingga hilang dari pandangannya.

Beg sekolahnya yang berwarna merah jambu itu diambil dari kerusi dan dipakaikan dibelakang badannya. Sebelum dia mula menapak keluar dari kelas itu dan menuju ke rooftop.

+++

Rooftop

Kelihatan dua orang namja sedang menunggu kedatangan seseorang di rooftop itu.

“ Taehyung, ” panggil kawan rapatnya, Jungkook yang sedang duduk bersebelahan dengannya di atas kerusi panjang yang memang sudah disediakan di rooftop itu.

Taehyung yang mendengar Jungkook memanggilnya, lantas sahaja memandang ke arahnya sambil mulutnya sibuk menghisap lolipop berperisa strawberi itu.

“ Kau nak reject ke accept budak itu ? ” soal Jungkook. Menanya tentang Jihyo.

Taehyung hanya memberitahu Jungkook dan Jimin mengenai Jihyo confess padanya memandangkan mereka berdua ialah kawan rapatnya sejak bersekolah rendah.

“ Kau tunggu je jawapan yang aku akan bagi dekat dia nanti, ” balas Taehyung. Batang lolipop yang sudah habis dihisapnya dibuang entah kemana.

“ Kalau kau reject dia ? Tak ke kesian dekat dia dah simpan perasaan dekat kau lebih tiga tahun, ” balas Jungkook memikir tentang perasaan Jihyo kalau Taehyung rejectnya.

I don't fucking care about her. Lagipun, kenapa kau nak sibuk kesian dekat dia ? Kau suka dia ke ? ” soal Taehyung memandang Jungkook.

I'm just asking, Kim. Bukannya aku kata aku suka dia, ” balas Jungkook.

Taehyung hanya memandang Jungkook sekejap sebelum dia mula baring di atas kerusi panjang itu menunggu kedatangan Jihyo.

+++

hshshs, korang rasa tae accept ke reject Jihyo ? ehek <3

to be continued -

[ ✔️ ] Close Friend | JungHyoWhere stories live. Discover now