018

1.6K 283 143
                                    

You gave me my first love story, Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


You gave me my first love story, Jungkook. I love you. I wish I can tell you about my feelings but I can't.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

Aku merapikan rambut aku terlebih dahulu sebelum melangkah keluar dari bilik tidur aku. Tujuan aku untuk pergi ke dapur terbantut apabila melihat Jungkook yang baru keluar dari biliknya dengan tuxedo yang tersarung kemas pada badannya.

Aku menjungkitkan kening sebelah tinggi sambil memandangnya hairan.

"Kau nak pergi mana?" soal aku.

Jungkook menoleh ke arah aku lalu mengukirkan senyuman lebar. Dia membetulkan tali leher sambil melangkah menghampiri aku.

Aroma vanilla dari tubuhnya mula menusuk ke dalam rongga hidung aku.

"Aku nak pergi majlis perkahwinan kawan aku."

"Kau tak ajak aku pun." Kata aku sambil memandangnya tajam. Berani betul mamat ni taknak ajak aku ye.

"Aku bukan taknak ajak. Tapi aku takut kau busy."

"Ah takde. Takde. Kau tunggu kejap. Biar aku bersiap lepastu kita pergi sama-sama."



▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄




Tepukan gemuruh mula kedengaran sebaik sahaja pengantin lelaki dan perempuan itu mula menyatukan bibir mereka.

Dari ekor mata aku, aku perasan yang Jungkook sedang memerhatikan aku. Aku mengerling ke arahnya dengan kening sebelah di angkat tinggi.

"Kau dah kenapa pandang aku lepas itu senyum macam itu dekat aku?" soal aku.

Jungkook ketawa perlahan. Dia mula meraih tangan aku dan mula mengenggamnya.

"One day, kita juga akan lalui fasa majlis perkahwinan ini." katanya perlahan namun penuh romantis.

Haha kau dah kenapa Juliet?

Aku mengetap bibir sebaik sahaja Jungkook memandang tepat ke arah anak mata aku. Senyuman manisnya mula terukir indah pada wajahnya.

"Dan aku tak sabar mahu lalui fasa itu bersama kau, my Juliet." Ujarnya berselang tawa halusnya.

Aku melarikan pandangan aku ke arah lain. Tidak mahu menatap pandangannya yang benar-benar buatkan hati aku berdegup kencang.

"Juliet..." Jungkook menarik lembut wajah aku untuk memandangnya semula. Pandangan lembut serta senyuman lembutnya itu benar-benar membunuh aku ketika aku.

"Do you know what warmth is?" soalnya dengan nada lembut. Aku menggeleng perlahan sambil memerhatikanya yang sedang mengusap lembut permukaan tapak tangan aku.

✔️ bad girlfriend | jjkWhere stories live. Discover now