Epilog

1.1K 132 46
                                    

Sejambak bunga ros putih diletakkan di atas atas kubu pemakaman seseorang yang dikasihinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.













Sejambak bunga ros putih diletakkan di atas atas kubu pemakaman seseorang yang dikasihinya.

Dia tersensyum lemah melihat nama yang terukir pada kubu tersebut.











Kim Sooyoung

24 nov 19** - 17 may 20**










Taehyung mengeluh berat. Dia menoleh ke arah Jeongguk dan Taehyun yang hanya duduk diam disampingnya sambil mengusap kubu tersebut.

"Mama sejuk?" Soal Taehyun perlahan. Dia meletakkan selimut kegemarannya di atas kubu tersebut.

"Kalau mama sejuk, guna simut(selimut) hyun. Astu mama masuk lagi dalam mimpi hyun tau!" lincah Taehyun berbicara pada kubu yang kaku itu.

Jeongguk tiba-tiba sahaja berdiri membuatkan Taehyung tersentak. Dia melangkah menghampiri sebuah kubu yang ada di sebelah kubu milik Juliet.

Dia meletakkan sejambak bunga ros putih di atas kubu tersebut.





Jeon Jungkook

1 sep 19** - 17 Mac 20**











"Papa kook jaga mama tau! Nanti gguk, hyun dengan papa datang jumpa mama dan papa kook. Gguk nak peluk papa kook dengan mama." Anak kecil itu mula bersuara.

Taehyung menyekat air matanya. Dia tersenyum kecil melihat Jeongguk sudah mampu menerima takdir yang tertulis.

Anak kecil itu tidak lagi memberontak mahukan Juliet dan menangis meminta maaf.

"Gguk, hyun... jom. Mama Soyou dengan baby Hyunkook sudah tunggu kita."

Jeongguk dan Taehyun akur dengan arahan Taehyung. Mereka melambai ke arah kubu milik Jungkook dan Juliet buat kali terakhir.

"Annyeong, Juliet.."

"Annyeong, Jungkook..."














"Stop panggil aku 'my Juliet'. You're not my Romeo."

"Glad to hear it. Because it means that I'll live and I'll stay by your side forever."














"Biarlah. I'll be your Massimo and you'll be my Laura."

"Kau tahukan ending 365 dni tu, Laura menghilang. So, kau nak aku menghilang juga ke?"

"TAKNAK!"












"Kalau macam tu, I'll be your dilan and you'll be my milea."

"But end up, Dilan dan Milea putus. Milea got her new man while Dilan still can't move on."












"Ish kau ni. Hmm. Kalau macam tu, let me be your joker and you be my harley quinn."

"Tapi sayangnya, kisah Joker dan Harley Quinn juga berakhir dengan perpisahan."










"Kau tahu kenapa semua watak yang aku sebutkan tadi, semuanya berakhir dengan perpisahan?"

"Dah dorang tak ada jodoh."

"Yup. Betul tu. Sometimes ,some people are meant to fall in love with each other but doesn't meant to be together. When you're deeply in love with each other, togertherness is the most important thing. But we're human after all. That's why I'm scared right now. I'm scared if one day, you and I... break up. I can't imagine it."

"Then, be my romeo, gguk. And I'll be your juliet. We'll died together."























These violent delights have violents ends
And in their triumph die, like fire and powder
Which, as they kiss, consume.

Romeo and Juliet







——-THE END—-

tamatlah sudah series Bad Girlfriend / jjk dengan jayanya. terima kasih kepada yang sudi membaca fanfic ini dengan sabar😭 afi nak minta maaf jikalau memberi ending yang hambar dan tidak menarik seperti author yang lain 😭 semoga semua dapat terima dengan hati yang terbuka dengan ending yang afi sediakan.

Jikalau anda tertanya-tanya apa yang terjadi dekat Taehyung dan Soyou selepas Juliet dan Jungkook meninggal, anda boleh imagine sendiri apa yang terjadi dekat mereka berdua.

Mungkin mereka berdua berkahwin?

Mungkin Taehyung menjadi duda terlajak laris manakala Soyou bertemu dengan lelaki lain?

Terpulang kepada anda 🥰

last but not least, THANKYOU SEMUAAA🥺💓

✔️ bad girlfriend | jjkWhere stories live. Discover now