06

1.8K 438 130
                                    

"Have an angel face, from wealth family, supposed to be perfect

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Have an angel face, from wealth family, supposed to be perfect. But, no one's know. She's full of weakness. End up, She decided to become a sinner for the rest of her life."

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

Suasana di dalam bilik pengarah kolej ini amatlah hening. Walaupun sudah banyak kali aku masuk dalam bilik ini atas kes-kes tertentu seperti merokok, bergaduh, mendajal orang. Namun, suasana kalini berbeza dari sebelum ini.

Aku memeluk tubuh sambil menyilangkan kaki. Mata aku merenung tajam ke arah satu 'keluarga' yang sedang duduk dihadapan aku.

Ehem.

Prof Moon berdehem perlahan lalu menekan remote TV untuk menghidupkan TV yang tersedia dibilik ini.

Maka terpancarlah video klip dimana aku dan Olivia sedang bergaduh. Aku berlagak tenang.

Olivia and her mother memandang aku dengan pandangan tidak puas hati. Manakala papa,

dia memandang ke arah aku dengan pandangan yang aku tidak pernah lihat sebelum ini.

Pandangan yang kalau dulu penuh dengan kasih sayang kini bertukar menjadi pandangan benci dan marah. Aku mengetap bibir.

Aku tak tahu apa dua perempuan tak guna itu telah beritahu dekat Papa sehingga papa yang sepatutnya ada dekat Busan atas urusan kerja, tiba-tiba sahaja muncul dekat sini.

Tapi aku yakin, pasti dua perempuan tak guna itu menokok tambahkan cerita supaya aku kelihatan jahat dimata papa.

Yes. Drama TV3 sudah bermula kawan-kawan. Jangan lupa sediakan popcorn serta coke. Kau akan saksikan drama paling klise didalam hidup aku.

Apabila video klip tersebut tamat, Prof Moon mematikan semula TV tersebut.

"Jadi, Tuan Kim."

Papa mengeluh berat dan menoleh ke arah Prof Moon. Dia tersenyum nipis ke arah Prof Moon.

"Seperti apa yang telah kita bincangkan melalui bicara ditalian, saya harap Tuan Kim jelas dengan punca utamanya."

Aku masih lagi tidak melepaskan pandangan ke arah papa. Aku memeluk tubuh lalu menyilangkan kaki aku.

Dari ekor mata aku, dapat aku tangkap tawa jahat keluar dari belahan bibir kedua manusia bertopengkan setan itu.

Satu keluhan berat dilepaskan oleh papa. Dia merenung tajam ke arah aku dan wajahnya benar-benar kelihatan bahawa dia sedang serius.

Dan kelakarnya. Papa yang dulu aku kenal sebagai seorang ayah yang sentiasa murah akan senyuman apabila berjumpa dengan aku kini menjadi seorang ayah yang...

you know....paranoid.

Aku seakan dapat agak apa yang akan berlaku kejap lagi.

✔️ bad girlfriend | jjkWhere stories live. Discover now