yukarıdan gelen sesle yukarıya koştuk.
yağmur önde ben arkada odaya girmişitk. oda da birisi vardı ama yüzünü göremeden yağmurun elleri gözüme kapandı.
"yağmur mal mısın . oda da biri var çek şu ellerini gözümden."
alışık olduğum o sesi duydum.
"beste benim arel ."
arel mi
anonim şuan odamda mıydı.
"ne işin var senin burda. odam da ne arıyorsun ayrıca yağmur şu ellerini gözümden çek yoksa seni dövücem"
yağmur bana aldırmamış arel konuşmaya devam etmişti. sesi telaşlı geliyordu.
"beste bben şey . sizi izliyordum sonra sen üzgünsün diye sana ufak bir hediye vericektim ama içecek şişesini devirince ses çıktı. sonra siz geldiniz."
yağmurun sesi doldurdu kulaklarımı .
"sakin . anladık şimdi de gidiyordun deme"
"evet evet hemen gidiyorum siz keyfinize bakın "
"nereye gittiğini sanıyorsun ya . yağmur bak çek şu ellerini . göremiyorum çocuğun yüzünü . lan arell . gitme lan"
dış kapının sesiyle yağmur ellerini gözümden çekti.
"napıyosun senn."
"neya birazda enişteme yardım edeyim dedim. "
"gördünmü yüzünü"
başını sallayınca hızla yatağa çekiştirdim ve karşısında bağdaş kurup meraklı gözlerle ona baktım.
"anlat . kimdi . tanıyor muyuz . yüzü nasıldı."
"bi sakin be kızım neyse anlatıyorum"
yağmurun ağzının içine bakıyordum sanki birazdan lotodaki rakamları açıklayacaktı. neden bilmiyorum ama yağmurun görip benim görememe üzülmüştüm.
" şimdi besteciğim . biz en azından ben şimdiye kadar bu çocuğu okulda hiç görmedim haliyle tanımıyoruz. yüzüne gelirsek. eniştem diye söylemiyorum bestee çocuğun bebek gibi suratı var böyle yemyeşil gözleri var . açık kumral saçları var . burnu desen benimkinden şekilli ..."
" ay tamam sus sen betimledikçe seni itmediğime pişman oluyorum"
yağmur eliyle ağızına hayali bir fermuar çekti ve arkasındaki yastığı kucağına alıp sarıldı.
arel gittiğinden beri odaya bakmak yeni aklıma gelmişti. arelin bahsettiği şu hediyeyi ararken yerde gördüğüm şeyle gözlerimi belerttim.
o oje kutusumuydu.
"yağmurcum bak bakıyım şu yerdeki içi oje dolu bir kutu mu."
yağmurun sırıtarak başını sallayınca kutuya doğru uçtum. aldığım gibi ojeleri boşaltmıştım hepsi nude ve kiremit tonlarındaydı.
"yağmur sanırım feels geçiriyorum . ellerim titrerken süremem bunları gel ve her rengi bir tırnağıma sür."
mızmızlanarak yerime geldi ve seçtiğim ilk rengi sürmeye başladı.
"beste depresyondayım ayağına yatmasan şimdiye kadar senin toprağını suluyor olurduk."
ona şirin olduğunu umduğum bir gülümseme yolladım o ise kafasını yana eğip kusuyormuş gibi yapmıştı.
ojelerimi süzdükten sonra kurumasını bekledim bu sırada bolca yağmura sataşmıştım.
"ya yağmur ne yapsak . çok sıkıldım "
"parlak bir fikrin varmı aşkım."
aklıma gelen şeyle sırıtarak dolaba ilerledim . bir elbise çıkardım ve yağmura fırlatıp giyinmesi için banyoya iteledim. benim zaten güzel bir elbisem vardı üzerimde .
****************
"besteğğ kayıp olduk demeğğ"
etrafıma bakıp nerede olduğumuzu anlamaya çalışıyordum . uykulu sesimle yağmura döndüm sesim boğuk çıkmıştı.
"ne biliyim ben ya .neresi burası . yağmur itiraf et kaçırdın mı beni sen . ailem vermez beni anla."
kafama hafifçe vurup iki omuzumdan tutup beni salladı.
"kızım hala sarhoş musun sen . mal mal konuşma git bi yüzünü yıka ."
"buldum yağmur burası benim evim değil."
yağmurda etrafı süzdükten sonra bana katılırcasına başını salladı.
"evet evet haklısın baksana duvarlarda daha bi koyu renk . senin duvarlarınsa ferah bir mavi ."
"evet baksana koltuklarıda uyduramamış. hem o avize ne orda hiç olmuşmu."
beynim bir şeyleri yavaş yavaş idrak edebilmeye başlayınca korkuyla yağmura döndüm.
"yağmur çabuk kalk çabuk "
kolundan tutarak yağmuru kaldırmaya çalıştım. öküz ağırlığı çökmüş kıpırdatamadım bile.
"mal yağmur . burası bizim ev değil ."
"salak değilim heralde beste anladım biz hiç bu kadar çirkin döşer miyiz."
sabır çekip koltuktan kalktım ve yağmuruda yuvarlayarak aşağı attım.
"kızım kendie gel kendine tanımadığımız bi evdeyiz . hala ne saçmalıyosun yaa"
masanın üzerindeki notu görmemle hızla elime aldım.
beste benim arel . burası benim evim kendine gelince beni ara.
ne
*******************************
evet . aklımda çok saçma şeyler var bende yazmaya karar verdim . hayırlı olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
anonim//beste
Nouvellesanonim: bilgisayarın açık kalmış kapat istersen. beste : ne saçmalıyosun. beste : oha beste : nerden gördün sen.