Aku melangkah menuju ke bilik guru. Mencari cikgu. Semua cikgu tak ada ke ? Takkan meeting ? Kalau meeting , takkan cikgu Jung ada dalam kelas.
Ya , ya , aku tipu nak pergi tandas padahal nak pergi bilik guru. Dah , kalian semua jangan tiru aksi ini.
" Eo ? Kang Hyejin ? " Aku menoleh kebelakang , " Awak , Taeyong. Terkejut saya. " Aku mengurut dada , ingat siapalah tadi.
" Awak buat apa dekat sini ? " soal Taeyong sambil menutup pintu bilik guru. Eh , janganlah tutup ! Aku nak keluar , dahlah tak ada cikgu.
" Saya dengar ada camping sepena musim panas ni. Saya ingat nak join. Jadi saya datang sini sebab nak ambil borang. "
Taeyong mengangguk. " Samalah. " Balasnya membuatkan aku tersentak sekejap. " Em ? " Aku memandangnya.
" Samalah. Saya datang nak ambil borang summer camp tu. Tapi cikgu tak adalah pula. Kita datang lain kalilah. " Aku mengangguk.
Fuh , nasib baik tak jadi apa-apa. Cuak juga ni. Sampai aku hampir tergagap nak cakap. Taeyong membuka pintu bilik guru dan melangkah keluar.
" Jumpa awak masa summer camp nanti. " Katanya sebelum dia pergi. Aku meletakkan tangan aku pada dinding.
Aku rasa hidup aku ni tak lama kalau sentiasa dengan dia ni. Aku boleh pengsan. Dia ni memang belajar nak jadi sweet ke atau memang lahir lahir je dah sweet ?
Aku mengekorinya dari belakang memandangkan kelas aku diatas.
" Uish ! " Aku menoleh kesebelah. Ada beberapa pelajar dari kelas lain melihat kami berdua dari dalam kelas.
Kenapa ? Tak pernah nampak orang ke ? " Hyejin- "
Terperanjat aku apabila Taeyong menarik lengan aku. Aku hampir terlanggar dinding rupanya.
Aduh , lemah jantung aku. " Jalan pandang depan. Kalau saya tak pusing belakang tadi macam mana ? Kepala awak benjol tau. " Taeyong bersuara.
" Sorry , jaranglah saya jalan pandang depan. " sempat lagi , Kang Hyejin.
" Terima kasih. " Aku berterima kasih padanya. Taeyong mengangguk." Naik tangga tu elok-elok sikit. Jangan langgar dinding pula. " Aku mengangguk. Aku tahulah , aku budak kecik lagi.
" Bye. " Katanya sebelum dia masuk kedalam kelas. Aku hanya memerhati dia dari jauh. Dia berhenti dihadapan pintu kelasnya , laju aku menaiki tangga. Takut dia pandang sini pula.
Segera aku masuk kedalam kelas ,
Aku melangkah ke tempat duduk aku , Chungha disebelah hanya memandang aku." Kau okay tak ? " Bisiknya. Aku hanya mengangguk. " Cikgu tak adalah. " Aku menjawab. " Nantilah kita pergi. " Bisiknya lagi. Aku hanya mengangguk.
Aku menoleh kehadapan , aku bertentang mata dengan Joy. Dia menjeling sebelum kembali memandang kehadapan.
Dah lama juga dia tak datang dekat dengan aku , biasanya ada je datang nak menyakitkan hati aku.
Ke dia sakit gigi , tu sampai tak boleh buka mulut nak sakitkan hati aku ?
" Hyejin. " Aku memandang Chungha. Chungha memberi kertas pada aku , aku mengambil , ada tulisan dia.
Aku bosan ! Aku nak dengar cerita kau lagi T.T
Aku memandang Chungha. Dia membuat muka sedih. Aku menggelengkan kepala.
Aku menulis untuk membalas ,
Nanti kalau ada cerita lagi , nanti aku ceritalah.
Aku memberi kertas tersebut pada Chungha. Dia membaca sebelum menayangkan wajah sedih lagi. Mana pernah aku nak sembunyikan apa-apa dari dia. Dia je satu-satunya kawan baik aku dekat sekolah ni.
Sebaik saja waktu rehat , semua murid bergegas untuk ke kantin.
" Cepat , Hyejin. Kita kena pergi ambil borang tu. " Chungha menarik lengan aku untuk keluar dari kelas. Segera kami menuruni tangga dan bergegas ke bilik guru.
Chungha membuka pintu bilik guru , mujurlah ada cikgu. Kalau tak , entah pukul berapa kami perlu datang.
" Cikgu Han ada. " Chungha masuk kedalam dan menghampiri cikgu Han yang sedang buat kerja.
" Cikgu ! " Chungha menegur. " Haa , kamu Chungha. Ada apa ? " Soal cikgu Han , dia memandang kami berdua.
" Cikgu , borang summer camp tu ada lagi tak ? Saya dengan Hyejin nak join boleh ? " Chungha bertanya.
" Boleh je kamu nak join. Tapi selalunya bukan korang dua ke selalu mengelak nak join ? "
Alah cikgu ni , boleh pula dia nak membahan sekarang ni. Bagi jelah borang tuh !
" Alah , tahun ni apa salahnya kami buat benda yang baru. " Chungha menjawab. Aku dibelakangnya hanya mengangguk. Betul tu , apa salahnya kalau kiteorang join sekali.
" Yelah. Baguslah kalau nak join. " Katanya sebelum mencari borang tersebut. " Bila last kena hantar ? " Soal Chungha.
" Sebelum minggu depan. Sediakan duit untuk bayar sekali. " Kami berdua mengangguk.
Kena bayar ke ? Alahai , nak kena cari duitlah pula. Perlu ke aku kelentong Seulgi untuk dapatkan duit ?
Hmmm. Memang kena halau dari rumahlah kalau aku berani buat macam tu. Lama juga aku berfikir , perlu ke aku cancel ?
Tak apalah , aku cubalah dulu bincang dengan Seulgi. Mana tahu tiba-tiba dapat greenlight.
Cikgu menghulurkan kertas tersebut. Aku hanya mengambil dan meminta izin untuk pergi. " Tak sabarnya ! " Chungha bersuara. Aku hanya tersenyum.
" Kita simpan dekat kelas , lepas tu kita pergi makan. " Aku mengangguk. Mengiyakan saja kata-kata Chungha.
Kami berdua masuk kedalam kelas , namun langkah kami terhenti sebaik saja melihat Joy dan Jisoo berdua didalam kelas.
Mereka juga memandang kami. Aku cuba mengalihkan perhatian aku , segera aku menghampiri tempat duduk aku , menyimpan borang dibawah meja.
Chungha juga menghampiri tempat duduknya , dia hanya meletakkan borang tersebut diatas meja.
" Jom. " Chungha mengajak aku keluar. Aku hanya mengangguk. Kami berdua keluar dari kelas , membiarkan mereka berdua didalam kelas.
YOU ARE READING
200 tips diet Lee Taeyong
FanfictionOrang kata , lelaki semua nak perempuan yang kurus. Tapi memang betul pun , tengoklah jarang orang nak perempuan yang chubby fatty bum bum macam aku ni. Aku dengar ada seorang pelajar lelaki yang suka tawarkan diri dia untuk jadi coach untuk perempu...