Chapter 6

466 14 2
                                    

(Ik ben zo slecht met beloftes :') maar hé, het is 3de kerstdag xp enjoy chapter 6 (: en sorry dat het op niets trekt :s )

Het vrouwtje op het pleintje heeft helemaal de zelfde danspasjes gedaan zoals in de muziek video. Echt niet normaal!! Als de muziek gedaan was nam het vrouwtje de radio en liep weg alsof er niets gebeurd was. En als zij weg was zijn Eleanor en ik ook naar huis gegaan.

Louis heeft voor mij besloten dat ik bij hun blijf slapen. Vraag me niet waarom, maar opeens kwam hij met dat idee af. Voor Niall en Harry was het goed dat ik hier ging blijven slapen. Louis kwam ook op het idee om straks samen pizza te maken. Ik heb misschien nog maar pizza gegeten, maar tegen pizza zeg ik geen nee.

Eleanor en ik zitten in de zetel naar De Buurtpolitie te kijken. Het zijn echt gebeurde verhalen die ze na spelen. Er zijn drie teams en in één van die teams zit Koen samen met Tinneke.

"Koen is zo hot!" Zegt Eleanor luid als Koen in beeld komt. Ik kan haar geen ongelijk geven. Koen is niet lelijk.

Ik lach kort door Eleanor haar opmerking. Koen en Tinneke moeten een kindje terug vinden. En koen heeft de hulp van Barry ingeschakeld. Barry is de speurhond van Koen.

"Wie is er zo hot?" vraagt Louis als hij de woonkamer binnenkomt.

"Koen!" zeggen Eleanor en ik in koor waardoor we moeten lachen. Louis kijkt ons aan fronsend aan en dan naar de tv.

"Oh, die. Ik vind Floor de knapste." zegt het alsof het hem niets interesseert. Ik zie dat Eleanor met haar ogen rolt en weer verder kijkt. "Jullie zouden me beter helpen met die pizza's." zegt ie iets luider vanuit de keuken. Ik sta meteen recht, maar Eleanor blijft zitten. Ik kijk haar fronsend aan, maar ze negeert me. Ze blijft naar de tv kijken.

Zou ik iets moeten zeggen of zou ik gewoon naar de keuken moeten? Uiteindelijk besluit ik om iets te zeggen.

"Ga je niet mee helpen?" vraag ik een beetje onzeker. Eleanor knikt terwijl ze gewoon verder kijkt naar de tv. Oké dan?

Ik ga naar de keuken waar Louis de ingrediënten voor de pizza aan het uithalen is.

"Eleanor zal niet mee helpen." zeg ik tegen Louis waardoor hij naar me kijkt. 'oh' is het enige wat uit z'n mond komt en doet dan weer verder. Zou er iets gebeurd zijn tussen die twee? Ik zou niet weten wat en wanneer.

Ik besluit het om met rust te laten en om in actie te schieten in de keuken. Tijdens het maken van de pizza zeiden Louis en ik niet veel. Eleanor heeft maar één stuk van de pizza gegeten waarna ze uit de woonkamer verdween. Louis en ik ruimde de tafel af in stilte en gingen dan in de zetel zitten.

Ik vraag mij echt af wat er nu tussen die twee is. Vanmorgen was alles nog goed en nu negeren ze elkaar. Gezellig is anders. Nieuwsgierige Fleur wil natuurlijk weten wat er aan de hand is, maar nieuwsgierige Fleur wil haar ook niet moeien.

"Sorry." zegt Louis plots. "Eleanor en ik hebben gewoon een klein meningsverschil." legt hij uit met een zwakke glimlach.

"En wat is jullie meningsverschil?" vraag ik voor ik het besef. Louis lacht kort en doet dan de tv uit. Vraag me niet waarom, maar hij doet het.

"Dat doet er niet toe. Morgen is alles weer goed tussen ons." zegt hij met een glimlach. Ik knik en kijk naar de tv die uit is. "Wat gaan we doen? We kunnen een spel spelen voor op de Wii. Of w-"

"Welke games heb je?" onderbreek ik Louis. Hij wijst naar de kast waar de tv opstaat en zegt dat ze daar liggen. Ik open de kast en zie de Wii al staan en ik zie ook een Playstation staan. Links onderaan staat een bak vol games. Ik neem het spel die bovenaan ligt. Just Dance.

Ik vraag aan Louis of dat hij het goed vindt en als hij 'ja' zegt leg ik de Wii aan en steek het spel erin. Louis heeft ondertussen al de tv terug aangestoken en op het beeldscherm is het Wii-menu al te zien. Ik kijk in de kast als ik de controllers vind. Als ik ze gevonden heb ga ik naast Louis staan en geef hem er één.

"Welk liedje eerst?" vraagt Louis als hij door de liedjes gaat.

"Uhm... Happy." zeg ik als ik het liedje van Pharrell Williams zie. Louis gaat met z'n bakje naar start, maar draai zich dan om naar mij.

"Wat ga je eigenlijk doen om Niall en Harry te helpen?" Ik kijk hem niet begrijpend aan, maar snap al rap wat hij bedoeld. Ik was even de situatie tussen die twee vergeten.

"Uh... Ik verzin wel iets."

"Misschien kan ik je helpen." Stelt Louis voor.

"Hoe?"

(Sorry sorry sorry dat het zo slecht is :c )

Ready To RunWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu