هي قدري"💕

354 29 2
                                    

هيتجوز بنت خالته يا سلمي خلاص...
_طب وانتِ؟
-مش عارفه، أنا حقيقي مبقيتش عارفه حاجه خالص
ضايعة وتايهة ومش فاهمه حاجه  مش عارفه احكم ،غلطت لما مبعدش عنه لما حبيته ومدوستش ع قلبي ب الجزمه وظلمت نفسي ولا  المفروض ابقي فرحناله انه اخيرا عرف يحب واحده ثم اكملت بوجع غيري وهيتجوزها .. انا مرهقة وتعبانة ومبقاش عندي طاقة لأي حاجه .

سكت شوية وبعدين اتنهدت وبصتلها
-بكره فرحه واتصل عزمني.
_هتروحي!!
-مش عارفه ،بس نفسي اوي اشوفه وهو عريس ،اكيد هيبقى حلو زي ما بتخيله.

فضلت واقفه ساعتين ونص قدام المراية بحاول اقنع نفسي أني هبقى كويسة لما اشوفه معاها وهقدر اروح عادي .
خلصت لبس ولقيتني تلقائيًا بتصل بسلمي علشان اعدي عليها تيجي معايا

وقفت قدام القاعة وحسيت أني مش قادرة اخد نفسي ،حسيت ب سلمي وهي بتمسك ايدي وبتبصلي علشان تطمني
اخدت نفس عميق ومسكت ايديها جامد ودخلت.

كُل حاجه اتبخرت، كُل القوة اللي كنت بديها لنفسي وكُل الصلابة راحوا في الهوا أول ما شوفته بيرقص معاها.
بصيت ل سلمي في حركة غير ايرادية وكأني بسألها هو ازاي يعمل كده ! انتِ شايفه؟

شدتني قعدتني على ترابيزة فاضية ومسكت ايدي وانا مش عارفه انزل عيني من عليه وهو حاضنها وبيرقص وبيضحك وهي مبسوطة ومتبته فيه!
السعادة دي كلها جت منين هو مش حاسس ومستوعب انه كاسر قلب واحده حبيته ومش قادره تحب غيره وسابها بسهوله كده ؟
عينه جت فعيني فوشه قلب فجأة وايده ارتخت من على وسطها  وكأنه اتصدم لما شاف اني بتفرج عليه دلوقتي ، كمل الرقصة بتوتر وفضل باصصلي وهو قاعد جمبها وبتكلمه ،وانا شايفه احساس الذنب في عنيه والشفقه عليا! ..

غصب عني لقيتني بتحرك لعندهم وقفت قدامها فبصتلي باستغراب وصدمة
ابتسمت وانا ببصله وقولتلها :
-ألف مبروك يا ندي..
بصتلي باستغراب من برودي او جيبروتي الي وصلني للمكانه الانا فيها دلوقتي!
_الله يبارگ فيكي
_بصتله وعيني جت ف عينه سالته بصمت وعتاب هونت عليك توجعني كده! مقدرش يواجهه عيني ولا بصتي لي ولاول مره ميبقاش عارف يقولي يلوم مين نفسه ولا يلومني نزل راسه ف الارض بكل أسف وسكتت!
_استجمعت قوتي وبكل جراءه الدنيا طلبت منه طلب مش من حقي ف الوقت ده بالذات وف المكان ده!
_ممكن نرقص
رد بكل تلقائيه صدمتني قبل متصدم عروسته الي جمبه والي كتب كتابه عليها بعد ساعه بالظبط!
مسك ايدي وبدانا نرقص انا وهو عيونا بس الي بتتعاتب ونسينا الناس ونسينا احنا فين اصلا!
استجمعت قوتي واتكلمت
_ازاي وفقت ترقص معايا وانت جمبك عروستك
_مبعرفش ارفض لبنتي طلب! حتي لو ف يوم فرحي..انا اسف يا نيره
_بصيت ف عينه مباشره:اسف ع ايه ع كل محاولاتي الي باتت ب الفشل..ولا ع كسر خاطري لالا انت مسكرتهوش دنت فتفتفته ف الارض يا جدع..ولا ع اننا مش هيبقي من حقنا الكلام ده تاني ولا هو ولا غيره ولا انها هتاخد حضنك الي كنت عايزه يبقي ليا لوحدي ..بتتاسف ع ايه ولا ايه؟
-انا!
-انا وانت وهي عارفين انك مبتحبهاش بس انت غبي يا محمد طول عمرك غبي يارتني فوقتك من الاول لما ضعت من ايدك ومسبتكش تضيعني وشديت نفسي منه جيت امشي!
-انا بحبك!
لافيت تلقائيا
_ايه؟؟
قرب مني.
انا مش هحكم ع نفسي مع واحده مبتحبنيش ولا بحبها واسيب واحده بتحبني .قطعته ..بس انت مببتحبنيش!
-خلتيني احبك شايفه هبلك ونكدك وجنانك وزنك خلتيني احبك بيهم انتي قدري ومحدش بيغير قدره ومكتوبه
رديت بكل قسوه معرفش جبتها منين بس اكيد منه
-بحح انا وانت مبقناش ينفع مش هسيبك تكسر بني ادمه يوم اي بنت بتتمناه مش هخلي الكسره كسرتين حتي لو ع حساب قلبي وسبته ومشيت وجه سعتها الماذون يكتب الكتاب.
لاقيت مسك المايك وقال ..
انا مش عارف ابدا منين وازاي ..مش عارف اقول ان اكتر شخصيه حبتني من قلبها هنا ف يوم فرحي ..ادتني كتير ومخدش غير كل حاجه وحشه حبتني ومعرفتش احبها غير لما حسيت انها هضيع من ايدي ..غبي اه اعترف اني غبي...ربنا عادل وانا ك بني ادم مينفعش معادلش ربنا ميرضاش بالظلم..بص ل ندي *العروسه*
-انا اسف يا ندي مش هظلمك معايا انا فوقت من الي كنت هعمله كنت هعيش انا وانتي تحت سقف واحد ومفيش مبينا اي شعور واظن انتي كمان مبتحبنيش ف مش هياثر فيكي زي واحده تتمني انها تبقي مكانك دلوقتي ...لاقيته قرب مني بالمايك وسط زهول من الناس وصدمه وانا اولهم بصتله بمعني انت اتجننت؟بس هو اكدلي انه اتجنن لما قال ف وسط المايك قدام الناس!
-كان عندك حق لما قولتي حضنك كان هيبقي مكاني انا لو كنت حبتني..اتنهد وقال مش عايز غيرك جوااه...تتجوزيني؟؟
_وقفه مصدومه ازاي فرحه كان ع واحده ودلوقتي بيطلبني للجواز!!
_اصل بالذوق بالعافيه هتوافقي
_محمد انت مستوعب انت بتعمل اي
-بحبك!
_وانا مش هتجوزك
-انتي قدري والقدر بيصيب البني ادم لا مفر ربنا يصبرني بقاا!😂
-والله مجنون
_يلا يعم الشيخ اكتب الكتاب وعلي الجواب
لاقيت الناس كلها بتسقف بحراره الي هما انتوا مجنانين يا جماعه؟؟
-انتي قدريي من الدنيا 💜
#نيره عباس🖤⁦🤸‍♀️⁩
رائيكوا

اسكريبتاتي🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن