13.Bölüm

4.3K 238 23
                                    


Keyifli okumalar dilerim.

...

Lezzetli yemeğin ardından hanımlarla birlikte sofrayı toplamıştık. Şuan ise Eda ablayla sohbet ediyorduk. Hamile olduğundan biraz halsizdi. Bebek onu yoruyor olmalıydı.

" Cinsiyeti belli mi? " diye merakla sordum.

Eda Abla " Evet , erkek bebek bekliyoruz. " dedikten sonra " Allah hayırlısı ile doğurmak nasip etsin. " dedim.

" Amin inşallah. "

Mine odaya elinde kağıt ve kalemler girdi. Yanımdaki boşluğa elindekileri bırakarak sordu :
" Leylacım şuyda küçük masa vay veyiy misin? " dedi.

Baktığı yere baktığımda istediği şeyi gördüm. Katlanabilen , dikdörtgen çalışma masalarındandı. Mine'nin önüne açarak koydum.

" Teşekküyley"

Yanına oturduğumda ne yaptığını anlamak için bir süre izledim.
Çizim yapıyordu.
( Hadi canım yahu (!) Hiç anlamamıştık.)

" Resim yapıyorsun galiba bende yardım edebilirmiyim ? " diye sorduğumda " O zaman al buyu " diyerek masanın boş alanına kağıt ve kalem koydu.

" Ne çizeceksin? "

" Ben aile çizicem. Sende onlayın yasacağı evi çiz. Oluy mu ? "

"Olur."

Kalemlerin arısından kurşun kalemi alarak evi çizmeye başladım.
(...)
Boyama işi bittiğinde kalemi elimden bırakarak " Evimiz bitti küçük hanım. " dedim.

Heyecanla gözlerini kaldırarak kağıdı elimden aldı ve incelemeye başladı. Yüzünde büyük bir gülümseme yer edindi. Beğendiğini anladım. Yerinden hızlıca kalktı.

" Bunlayı babama gösteyeyim " diyerek kısa bir açıklamanın ardından ufak adımlarıyla koşturarak odadan çıktı.

Sevda ablanın sesini işittik.
" Kızlar hadi dışarıya çabuk. Hem hava alın hem de burası sıcak. " diyerek bizi hemen odadan çıkardı.

Ne yapalım emir büyüktü.
Terasa çıktığımızda beylerin hepsi burada oturuyordu. Gözüm Mine'nin olduğu yere ilişti. Ömer'in yanındaydı ve elindeki kağıtları heyecanla anlatıyordu.
Mine  " Baak Ömeycim buyu ben yaptım çok güzel değil mi ? " sonra diğer kağıdı gösterdi. Benim çizdiğimi. Ömer Alkan kağıdı inceledi. " Bunu sanki sen çizmemişsin? " dediğinde Mine başıyla onaylayarak  " Evett , onu Leyla çizdii " dedi.

Hemen karşılarına oturduğum için direkt bakışlarımız kesişti. Gözleri gözlerimden çektiğinde bende başka yere baktım. Ömer Alkan " Güzel ama senin çizdiğin kadar değil " dedi.

Telefonumun titireşimini hissettim hemen ardından zil sesi duyuldu. Cebimden çıkararak arayana baktım. Mazhar...

Devran Bey'e hitaben " Müsaadenizle " diyerek yerimden kalkarak uzaklaştım. Telefonu açarak kulağıma getirdim.
" Kız! Bir kere de şu telefonu hemen aç yahu! Ama yok illa beni öldürecek. " dediğinde göremese de göz devirdim.
Bu şahsiyetin çok konusmasını sevmiyordum.
" Bana bak gezeve ne diyorsan de yoksa kapatıyorum. "

" Hemen de kız neyse önemli bulusmamız lazım. "
" Benim eve gec geliyorum. "
Telefonu kapatarak geri döndüm. " Kusura bakmayın ben artık gideyim işim çıktı. " diyerek kısa bir açıklama yaptığımda Asuman Hanım " Tabi kızım geldiğin için teşekkürler. "

Devran Bey " Her zaman bekleriz kızım Allah'a emanet ol. "
Efna yanıma gelerek sarıldı. " Görüşmek üzere abla , dikkat et kendine. "
" Görüşürüz güzelim asıl sen dikkat et. "

 UMERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin