11

461 78 7
                                    

Ο Άγγελος μπήκε μέσα στο γραφείο του Πέτρου με δυσκολία, σχεδόν δε μπορούσε να σταθεί στα πόδια του εξαιτίας αυτού που είχε προηγηθεί. Όσες δυσκολίες κι αντιμετώπιζε στην προσέγγιση της Έλλης, ποτέ δε θα το φανταζόταν πως θα κατέληγε να τσακωθεί μαζί της και μάλιστα με δική του ευθύνη. Διότι όσο για αυτό ήταν σίγουρος, εκείνος δεν είχε σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, εκείνος ήταν που την είχε ωθήσει να του δώσει κάτι που δεν ήταν έτοιμη να μοιραστεί... Εκείνος ήταν που την είχε αναγκάσει να του πει πως ντρεπόταν... «Πού πήγες και χάθηκες; Καλά, τι έχεις; Μοιάζεις λες και είδες φάντασμα. Είσαι καλά; Έγινε τίποτα στο ξενοδοχείο»; Ο Πέτρος βρέθηκε δίπλα του μέσα σε μια στιγμή αγγίζοντας τον στον ώμο. Ο Άγγελος τότε, δοκίμασε να μιλήσει συνειδητοποιώντας πως δε μπορούσε να αρθρώσει λέξη. Ο Πέτρος μόρφασε πιέζοντας κι άλλο τον ώμο του. «Αν κοντεύεις να πάθεις έμφραγμα στην ηλικία σου, τότε καλά θα κάνεις να με ενημερώσεις για να βρω άλλο συνεργάτη». «Δεν πρόκειται να πάθω τίποτα τέτοιο Πέτρο, μια βόλτα έκανα». «Συνομιλώντας με την Έλλη, σου είπε τίποτα ανησυχητικό»; Ο Άγγελος πήγε και κάθισε στην πολυθρόνα του κι ο άλλος δεν επέμεινε, μόνο τον μιμήθηκε. «Τελικά την οικογένεια Μαρή θα τη δούμε αύριο το πρωί, για αυτό σου τηλεφωνούσα, αλλά εσύ ήσουν πολύ απασχολημένος ώστε να απαντήσεις σε κάποια από τις κλήσεις μου. Σύνελθε, τι έχεις πάθει»; «Τίποτα, ζήτα σε παρακαλώ από τον Στάθη να έρθει εδώ για λίγο, αν μπορεί φυσικά. Υπάρχει κάτι που θέλω να κάνει για την ικανοποίηση του ανήσυχου πνεύματος μου». «Ναι; Κι εγώ που έλεγα πως αναφερόσουν στην ικανοποίηση της ματαιοδοξίας σου... Είμαι απόλυτα βέβαιος πως κάτι σου συνέβη όσο μιλούσες με την Έλλη, όμως δε θα επιμείνω για σήμερα περισσότερο. Θα ειδοποιήσω τον Στάθη να έρθει, κι αφού μιλήσεις μαζί του, θα πας στο σπίτι σου να ξεκουραστείς, εντάξει»; «Εντάξει, θα πάω». Ο Άγγελος δεν πρόσθεσε πως ακόμη κι αν ήθελε να παραμείνει στην αστυνομία δε θα μπορούσε να του φανεί χρήσιμος σε τίποτα πια. Ο Πέτρος τηλεφώνησε στον Στάθη από το κινητό του, κι εκείνος μπήκε στο γραφείο του δέκα λεπτά αργότερα. Χαμογέλασε στον Άγγελο κρατώντας το τάμπλετ του. «Πες μου, είμαι όλος αφτιά». Ο άλλος δοκίμασε να συγκεντρωθεί όσο καλύτερα μπορούσε. Κανείς δεν του έφταιγε αν ήταν ανίκανος να βάλει σε τάξη τη ζωή του, μια γυναίκα είχε πεθάνει, άλλη μια είχε απαχθεί... «Θυμάσαι την περίπτωση της Ματίλντα Ρόζα Φερνάντες; Μας την είχε βγάλει η παγκόσμια βάση δεδομένων με τις υποθέσεις των συριακών δολοφόνων. Την είχαμε απορρίψει τότε, τώρα όμως εγώ έχω αρχίσει να θορυβούμαι επικίνδυνα όσο τη σκέφτομαι, για αυτό σε παρακαλώ να ρίξεις πάλι μια ματιά σε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία». Ο Στάθης κούνησε το κεφάλι του σε συμφωνία, κι ο Άγγελος πρόσεξε πως κι ο Πέτρος τον παρακολουθούσε συλλογισμένος. «Μείνε ήσυχος, απόψε θα το κάνω». «Σε ευχαριστώ πάρα πολύ». «Αύριο το πρωί θα έχουμε τα αποτελέσματα από την αποκρυπτογράφηση των συμβόλων του σπαθιού τουλάχιστον της Σάντρας Μαρή. Πριν από λίγο με ενημέρωσαν σχετικά». «Αυτό είναι καλό, και τώρα πήγαινε να ξεκουραστείς». Ο Πέτρος χτύπησε τον Στάθη στον ώμο, κι εκείνος τους χαιρέτισε και βγήκε. «Να λοιπόν που και ακόμη στην οικτρή σου κατάσταση κάτι μπορείς να κάνεις όταν το πάρεις απόφαση. Κάτι μου λέει πως δεν έχεις άδικο να ζητήσεις κάτι τέτοιο από τον Στάθη». «Η Φερνάντες δηλητηριάστηκε με αρσενικό, όπως και η Σάντρα. Η Φερνάντες έπαιζε βιολί, όπως και η Σάντρα. Η Φερνάντες είχε παίξει σε γνωστό μουσικό αμφιθέατρο της Μαδρίτης, όπως επρόκειτο να γίνει και με τη Σάντρα». Ο Πέτρος έσφιξε αυθόρμητα τα χέρια του σε γροθιές. «Φτάνει, σε παρακαλώ, πήγαινε να ξεκουραστείς, σε παρακαλώ. Άσε τον Στάθη να δουλέψει και θα δούμε αύριο τι ψάρια θα πιάσει. Να είσαι σίγουρος πως αν υπάρχει κάτι να βρεθεί θα το βρει». Ο Άγγελος συγκατένευσε. Αν δεν έφευγε εκείνη τη στιγμή από το γραφείο του Πέτρου, τότε θα κατέρρεε, μπροστά στα μάτια του, όχι εξαιτίας της σωματικής κούρασης, μα εξαιτίας του έντονου πόνου που ένιωθε στην ψυχή του. Σηκώθηκε και πήγε προς την πόρτα. «Αν χρειαστείς ο,τιδήποτε, τηλεφώνησε μου». «Στις προσταγές σου λεβέντη μου, και κοίτα να την αφήσεις ήσυχη για απόψε. Αν τα έκανες θάλασσα μαζί της, τότε καλά θα κάνεις να την αφήσεις στην ησυχία της για λίγο, διαφορετικά θα σου πει κι άλλα και θα έχει και δίκιο». Ο Άγγελος τον κοίταξε, μα έφυγε χωρίς να του απαντήσει. Όσα τέτοια λόγια κι αν του έλεγε ο Πέτρος δε θα τον πείραζαν. Εκείνο το απόγευμα, όταν πήρε το δρόμο για το νοσοκομείο που νοσηλευόταν η Αλίκη, κατάλαβε με λίγη καθυστέρηση πως δε θα μπορούσε να την επισκεφθεί. Δε γινόταν να της μιλήσει, μα ούτε και να μείνει εντελώς ακίνητος δίπλα της. Κι έτσι, τηλεφώνησε εκεί και ζήτησε να μιλήσει με έναν από τους γιατρούς της. Του εξήγησε πως είχε κάποια επείγουσα δουλειά να τελειώσει, και τον ρώτησε χωρίς ίχνος ελπίδας αν είχε αλλάξει ο,τιδήποτε στην κατάσταση της υγείας της. Όταν έλαβε την αρνητική απάντηση που περίμενε, του είπε ευχαριστώντας τον πως θα τον συναντούσε κι αυτόν αύριο από κοντά. Μετά, συνδέθηκε στο διαδίκτυο επειδή διατηρούσε μια τρεμάμενη πίστη πως η Έλλη θα είχε προλάβει με τρόπο μαγικό να του είχε στείλει κάποιο ηλεκτρονικό μήνυμα σχετικό με την Σάντρα ή την Ξένια, αλλά είδε πως το μόνο e-mail που τον περίμενε εκεί, προερχόταν από τον υπεύθυνο των καλλιτεχνικών θεμάτων που είχε δει χθες όταν πήγε στο γραφείο του. Σήμερα εκείνος τον ενημέρωνε πως είχε ήδη έρθει σε επαφή με το λογιστήριο της εταιρείας, και πως ήταν θέμα χρόνου να υπογράψει τη σύμβαση για την πρόσληψη του. Ο Άγγελος του απάντησε πως χαιρόταν πολύ, και του υπενθύμισε πως εξακολουθούσε να περιμένει τα συνημμένα με τις προτάσεις του, μόνο για να διαπιστώσει καταντροπιασμένος λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, πως ο άλλος του τα είχε προωθήσει όλα πριν από μερικές ώρες. Του ζήτησε τότε συγγνώμη για την αβλεψία του, κι όταν έστειλε κι αυτό το μήνυμα, πήρε μερικές ανάσες για να συνέλθει.

Ο χρυσός κρίκοςWhere stories live. Discover now