"Cuci muka, cuci tangan dulu. Sudahlah pemalas, pengotor lagi tu." Sindir Jaemin lagi, Riwon tidak banyak songeh. Dia buat apa yang disuruh. Sebab dia nak makan.
Tak lama kemudian, Riwon kembali.
"Eh- Professor, belum makan lagi?" Tanya Riwon, dia duduk semula berhadapan dengan professor Jaemin.
Jaemin menggeleng, "Saya tunggu awak sekali." Jawabnya.
Riwon? Perempuan mana yang tak berdengup jantung bila lelaki hensem cakap begitu? Namun, Riwon tahu sembunyi reaksi. Nak elakkan fake hope katanya~
Satu batang chopsticks diambil atas meja.
"May I borrow this?" Pinta Riwon. Jaemin mengangguk.Jaemin mengangguk, dan memerhatikan kelakuan Riwon. Rambut pendek paras bahu gadis itu disanggul rapi dan chopsticks tadi dijadikan penahan supaya rambut itu tidak terhurai.
Setiap orang perempuan pastinya tak suka bila waktu makan, rambut berterbangan bukan? Sebab kadang rambut sendiri ikut termakan, ckckck.
Dan mereka berdua pun makan bersama.
Tak lama kemudian, Prof. Jaemin selesai makan dahulu."Woah! Tak sangka ya makanan free memang sedap! Jinjja massida!" Riwon berhenti makan, dia berkata sebentar kepada Jaemin. Paling tepatnya, mengampu supaya dibelanja makan lagi.
"Ya tahu." Jaemin menjongketkan bahu. Memerhati Riwon makan. Ketahuilah selain waktu tidur, waktu Riwon makan juga dia comel.
"Makan banyak-banyak biar awak cepat besar." Tindakan refleks Jaemin menyapu lembut kepala gadis itu.
"Aya ah esar ah!" Ujar Riwon dengan mulut penuh makanan.
Jaemin hampir tergelak, tapi dia sembunyi reaksi.
"Buktinya?"Riwon segera menelan makanan dikunyahnya itu. "Bukti?" Dirinya cuba memastikan apa maksud kata Prof. Jaemin tadi.
"Sebagai buktinya," Jaemin berfikir sejenak. "Jadi masa depan saya."
"HA? Masa depan, itupun kalaulah saya panjang umur dapat hidup sempai ke masa depan." Jawab Riwon.
Jaemin menggeleng, pasti Riwon tak faham apa maksud katanya tadi. Ah tak apalah. Semuanya perlukan proses, semua benda mengambil masa.
➳❥ tbc
fanfic ni saya hiatuskan! nak fokus tulis fic johhny dulu
act, saya terasa dgn ada 5 orang readers tu, deorang rilek hambur komen banyak-ii padahal tak vote pun, im disappointed tau 😢😭 mood swing dah 3 hari ni.
maaf kalau penulisan saya agak buruk, jalan cerita jelek, or apa-apalah. dont like dont read lah! ok bye 🌸 ada masa, bila-ii masa saya sambung balik fic ni.
YOU ARE READING
[V] Professor. ✔
Fanfic❛❛According to Newton's Law, every event has a possibility. So I think, we may meet again.❜❜ NA JAEMIN AS PROFESSOR 5TH AS THE SERIES START ⋮ O2/O6/2O2O END ⋮ O8/O7/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O2O