Jaemin menghantar Riwon ke kolejnya. Sepanjang dalam kereta, gadis itu hanya berdiam diri dan membuang pandangan ke luar tingkap kereta.
Namun, Jaemin tahu. Riwon memikirkan sesuatu. Pasti ada yang mengganggu fikiran gadis itu.
"Riwon-sshi, apa yang awak termenungkan tu?" Tanya Jaemin.
Riwon tersentak, dan batuk kecil. "Oh, tak adalah."
Jaemin pasti, Riwon berperangai begini mungkin sebab dirinya bersalah. Aku salah apa? Gumam Jaemin dalam hati, kemudian berfikir semula.
"Riwon-sshi, saya ada salah apa-apa dekat awak?"
Riwon menggeleng.
"Habis, awak fikir apa?"
Riwon kembali menggeleng.
"Awak fikir pasal kita?"
"Ya, memang saya fikirkan pasal kita. Apa hubungan kita berdua?" Tanya Riwon dengan sedikit membentak.
Jaemin pula tertawa kecil. Baginya, Riwon itu lucu kalau sedang dalam mood marah. Wajahnya yang cemberut mencuit hati si lelaki. Ingin sahaja, Jaemin gigit pipi gadis itu sebab geram.
"Actually, saya sayangkan seorang perempuan ni. Since first day, i saw her. I realize that im in love."
Riwon makin cemberut. Pipi dikembungkan tanda marah. Dia tidak mahu bercakap dengan Jaemin.
"Want me to show you her photo?"
Riwon menggigit bibir bawahnya, kali ini dia geram sekali. Kalau benarlah, di hati Jaemin sudah ada wanita lain. Patutlah, hubungan kami ah─ tergantung. Riwon bahkan belum diiktiraf.
Tepat berhenti di lampu merah, Jaemin mengelarkan handphonenya. Dan diberikan pada Riwon. Gadis itu membiarkan phone tersebut diletak atas pahanya.
Riwon jadi pelik. Bukan sepatutnya gambar perempuan tu? Tapi, kenapa buka kamera pula ni?
"Mana gambar tu? Yang professor buka cam─ "
" ─Cuba awak tengok perempuan dalam camera tu." Ujar Jaemin dan meneruskan perjalanan. "Itulah orangnya."
Riwon tidak boleh menahan senyumannya. Jaemin sangat bijak dalam hal mencairkan hati wanita─ pakar flirt.
"Jadi, jangan tanya lagi tentang hubungan kita. Ada masa, saya iktiraf awak sebagai isteri saya. Sebelum tu, buktikan dekat papa awak dulu, yang awak boleh lulus dan belajar di luar negara."
Riwon menjadi sedap hati mendengarkan nasihat Jaemin. Dia beralih memeluk lengan lelaki yangs sedang memandu itu.
"Saya boleh tunggu awak."
Satu ayat harapan. Harapan yang Jaemin berikan kepada Riwon, gadis itu akan tetap mengingatnya.
➳❥ tbc
will uri prof jaemin setia menunggu?
satu chap lagi tamat dah!esok saya publish ending insha Allah
YOU ARE READING
[V] Professor. ✔
Fanfic❛❛According to Newton's Law, every event has a possibility. So I think, we may meet again.❜❜ NA JAEMIN AS PROFESSOR 5TH AS THE SERIES START ⋮ O2/O6/2O2O END ⋮ O8/O7/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O2O