[ Jaemin POV. ] *finally our hero pov
Selepas menangis dan meluah segalanya, aku membawa Riwon makan ke kedai ramen di Myeongdong Street food. Gerai Icharaku Ramen, tempat aku selalu makan sebab ramennya yang terkenal di kawasan ini.
Bahkan, uncle Yazuma pemilik gerai orang Jepun itu sudah mengenal aku. Pelanggan setialah katakan.
"Eh- Jaemin, tak pernah kamu bawa kawan sebelum ni ke sini. Kawan perempuan lagi tu, dia siapa?" Uncle Yazuma menyoal dengan ah- kenapa perlu membongkar rahsia. Nampak sangatlah aku single.
"Ramen macam biasa saya pesan." Kataku mengelak topik. Uncle Yazuma facepalm.
"Awak pesan apa?" Tanyaku pada Riwon.
"Ramen paling pedas di gerai uncle." Jawab Riwon.
"Okay, uncle akan buat ramen tapi version special punya. Sebab malam ni, pelanggan setia uncle bawa orang special."
Wajah diraup kasar.
Uncle Yazuma ni -_-#------
Tanganku beralih menahan lengan Riwon, ini sudah tujuh mangkuk ramen dijamahnya. Aku bukan apa, cuma... Ramen yang dia pesan ini super pedas.
Bahkan aku pernah cuba sekali, satu mangkuk aku habiskan memerlukan masa yang lama sebab terlalu pedas.
"Riwon, sudahlah."
Wajahnya memerah sebab kepedasan, air mata juga merembes keluar. "Satu mangkuk la-"
Aku menahan lengannya daripada memanggil pelayan lagi. Takkan nak tambah menjadi lapan mangkuk lagi. Bukannya aku tiada duit nak bayar pula.
"Kalau awak nak nangis sekalipun, bukan ini caranya." Aku menarik chopsticks dari tangannya dan diletak atas meja. "Nangislah dan luahkan semuanya- "
" -Professor, tolong bersihkan bibir saya." Pintas Riwon. Dia yang duduk disebelahku ini mendekat.
Maksudnya? Bersihkan dari sisa ramen, tapi mana ada ramen tertinggal dimulutnya itu. Tanganku beralih mencapai tisu atas meja. Namun, Riwon menarik tanganku. Digenggamnya erat.
"Jangan guna tisu. Guna bibir awak, professor."
EH? Aku terkejut, Riwon ni mabuk? Tapi tak pula.
Cepat aku menggeleng."Bersihkan bibir saya dari bekas ciuman Je- "
Chup. Cepat aku menyatukan bibir kami bersama. Sebelum disebut nama lelaki itu. Perasaan cemburu kembali membuak seperti dalam kereta hari itu. Berani sekali keparat itu menyentuh Riwon!
Ciuman yang hangat dan terasa pedas yang berasal dari bahan kimia bernama kapasiket itu- lada. Namun, memang tidak dapat aku sangkal, aku turut menikmati permainan kami.
"Satu ramen super hot- maaf menganggu, uncle ke dapur lagi." Uncle Yazuma datang tak tepat masa!
[ End POV. ]
➳❥ tbc
lepas ni, tarak konflik dah!
sedia jantung untuk sweet content tau.btw, 3 chapter lagi tamatlah ff ni! saya nak fokus ff lain dulu, dan upcoming next as the series fic jeno as badboy 😆 sebab saya mula as series dgn fic mark genre school romance dan akan berakhir fic as ni dengan genre school romance jugak! stay tuned ✊♥🌸
YOU ARE READING
[V] Professor. ✔
Фанфик❛❛According to Newton's Law, every event has a possibility. So I think, we may meet again.❜❜ NA JAEMIN AS PROFESSOR 5TH AS THE SERIES START ⋮ O2/O6/2O2O END ⋮ O8/O7/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O2O