🏐 BAB 1 🏐

477 51 33
                                    

Seorang budak lelaki yang mungkin dalam lingkungan umur 5 tahun mendekati daichi Lalu menarik tangan daichi perlahan.

  "Pa..papa!tsyukki buyi hwinata!",kata budak itu dengan pelatnya yang..mungkin masih boleh difahami?

  "Pfttt- WAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHA PAPA???????", Asahi,sugawara dan ennoshita tergelak apabila mendengar panggilan budak itu pada daichi.daichi menggenggam tangan dan Cuba bersabar dengan mereka.daichi melihat budak yang memanggilnya papa itu.

    "Tanaka!macam mana boleh jadi macam ni?",daichi mengerutkan dahinya pelik.sedang Dia memikirkan segala benda yang pelik yang berlaku itu,datang seorang lagi budak yang jugak dalam lingkungan 5 tahun pergi ke arah sugawara lalu memeluk kaki kanan sugawara.

    "Mama!nak ukung!"

Budak kecil itu memanjat kaki sugawara Dan berusaha untuk sampai ke atas.sugawara terkejut beruk melihat nishinoya memanggilnya mama.wajahnya memerah menahan malu.namun dia tetap saja mengambil nishinoya lalu mendukungnya tanpa banyak dalih kerana tak ingin dia menangis.sekali lagi tawa asahi dan ennoshita pecah.

  "BAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHA"


disebabkan sugawara geram dan malu,Dia menumbuk kedua ekor setan eh silap :v kedua orang yang gelak seperti orang gila itu :v

   "Apa sebenarnya yang dah jadi ni?",Tanya Asahi sambil menahan sakit di perutnya kerana ditumbuk sugawara sebentar tadi.daichi menghela nafas lemah.

   "Entahlah.aku pun tak Tau."ucap daichi.serabut betul.

Tiba-tiba Hinata meraung kuat.

   "HUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"


mereka menutup telinga kerana bingit.ennoshita segera pergi ke Hinata lalu cuba memujuk Hinata namun tak berhasil,malah semakin bingit jadinya.tiba-tiba datang seorang budak berambut hitam yang mungkin berumur 3 tahun datang dan menenangkan hinata.hinata mula tenang apabila budak itu menghulurkan bola padanya.hinata kembali tersenyum.daichi dan yang lain mengeluh serentak.

    "Apa yang Kita perlu buat?",tanya ennoshita pada senpainya yang tua setahun darinya.

    "Kita tak boleh bagitahu family dorang..kalau tak lagi teruk jadinya..",jelas sugawara.betul juga kata sugawara.susah juga kes ini.




Tiba-tiba muncul seorang wanita yang mungkin dalam lingkungan 20 tahun.mereka semua terkejut apabila wanita itu muncul secara mengejut.

    "Mesti dia yang lakukan semua ni!!",kata Asahi.wanita itu tersenyum melihat Asahi.

    "Tepat sekali!",balasnya sambil membuat peace no war.

    " Apa yang kau nak sebenarnya hah? cepat pulihkan mereka semula!!",tanya daichi tanpa berdalih.wanita itu memandang tepat ke dalam Mata daichi.

     "Uuu garangnya takut tittew~ok bagi terangkan dulu..aku Ayase Nanami.aku tak nak apa-apa pun,cuma nak berseronok je dengan ciptaan terbaru aku.korang tak perlu risau sebab aku dah bagitau family korang semua yang korang akan Ada kem latihan.hek aku tipu parents korang untuk permainan ni jadi korang kena berterima kasih pada aku.oh ya,korang kena cari antidot untuk pulihkan mereka balik,tak kisah bila pun♥️ha lagi satu aku dah sediakan rumah untuk korang.dan...lagi 4 orang kawan korang Ada dalam tangan geng aku,dan coach dengan Takeda sensei.itu je.",terang Nanami dengan panjang lebar.mereka tercengang dengar penjelasan Nanami itu.

    "Jadi ni semua rancangan koranglah ya?!",ucap daichi dengan nada marah.nanami tersengih kerang busuk Lalu mengangguk kecil.

    "Tak boleh tolak!aku boleh apa-apakan kawan korang Dan cikgu korang.ingat tu.",kata Nanami lagi.

Mereka saling berpandangan.mereka menghela nafas lemah Lalu mengangguk tanda bersetuju dengan permainan itu.Nanami tersenyum gembira.


    "Ok!jom aku tunjukkan rumah korang!",ucap Nanami girang.yelah permainannya baru saja nak bermula Mana tak seronok kan?

    "Eh tak payah kemas barang ke?",tanya Ennoshita pelik.nanami menggeleng laju.

   "Tak payah sebab aku dah mintak geng aku pack kan barang korang!dan belikan baju untuk budak-budak tu!"
























TBC

Hek jenuh aku perah otak😂sikit jebut enjoy your reading~ ouh ye janganlah Tanya baju budak tu tak membesar ke sebabkan dorang mengecil :v

Jawapannya,baju dorang ikut sekali mengecil jangan tanyalah kenapa baju dorang pun mengecil.😂aku yang tulis cerita ni pun tak Tau asal baju budak-budak tu ikut mengecil.nak tau gi Tanya Nanami.

Dah bubye~

KARASUNO FAMILYWhere stories live. Discover now