🏐BAB 22🏐

133 22 40
                                    

Nanami datang ke rumah yang menempatkan karasuno dan beberapa Orang lain pada awal pagi.yelah dia risau.bukan apa,yaku tu dah jadi perempuan,yang lain pulak jantan belaka.melalak yaku karang sia-sia je.nanami mengetuk pintu rumah bertalu-talu namun tiada siapa yang membukanya.ah dasar semua orang tidur mati.baik mati terus lagi senang.aku mengetuk lagi,kali ini lebih kuat berbanding tadi.

       "Eh Ada yang Nak kena Ni.dasar tidur mati.",rungut nanami,perlahan.belum sempat ingin ketuk kali ketiga,pintu telah pun terbuka.wah akhirnya.nasib nanami sempat menahan tangannya daripada mengetuk lagi,kalau Tak habis muka orang yang buka pintu tu.kelihatan Orang di hadapannya merangkap orang yang membuka pintu tersebut menguap.amboi besar menguap.tutup mulut tu setan masuk sia-sia.wajahnya kelihatan sedikit mamai.

      "Yaku..hai!!",sapa nanami,mesra namun sedikit awkward.dia sambut sapaan nanami ala kadar.yelah,orang baru bangun tidur.kau nak apa?yaku menjemput nanami masuk ke dalam rumah.

      "Nanami,masuklah.aku pergi buatkan air kejap.",ujarnya perlahan.nanami mengangguk kecil namun anggukkan bertukar menjadi gelengan apabila melihat yaku yang membelakanginya.

       "Yaku jangan.tak perlu.",tegah nanami.ayok,asal tu.yaku membuat mimik muka pelik.kenapa pula tak perlu?

Nanami menolak yaku menuju ke biliknya.yaku dibiarkan dalam keadaan tertanya-tanya.

         "Kau bocor.",bisik nanami.wajah yaku serta-merta berubah.merahnya,huh Tak payah cakap.aku pun Tak boleh kenal Mana satu tomato mana satu yaku.

Ok sekarang...misi membantu yaku!

****

Yaku masih lagi menunduk malu.nanami sedang memasak di dapur manakala yaku hanya berdiam diri sahaja di ruang tamu.ingin sahaja dia membantu nanami,namun ditegahnya.oh ya,kenapa yaku malu?pertama,sebab insiden tadi,Dan yang kedua,sebab nanami masakkan sarapan pagi walhal nanami adalah tetamu.dia sebagai tuan rumah Tak patut berdiam diri sebegitu.yaku termenung jauh.tiba-tiba...

     "Baa!!!"

      "Oh mak kau tergolek jatuh tersungkur langit ketujuh!",latah yaku.

(Jangan main main author korang Ni pun pernah termelatah macam Ni tahu!)

Terdengar tawa lembut milik nanami di belakangnya.

      "Nanami!kus semangat.nasib takde sakit jantung!",ujar yaku,sedikit marah.amboi moody AHAHAHA.

      "okay okay jangan marah!!aku dah siap buat sarapan..and aku Ada rancangan bernas Ni..",ujar nanami sambil membuat mimik muka nakal.yaku tersenyum kecil,melayankn aje kerenah si nanami ni.dah tak boleh buat apa Dah.

Nanami mencapai mikrofon dan menguatkan volumenya lalu...

       "BANGUNLAH SEMUA KAWANKU!!!!NGANTUK KE TU?!SORRY KACAU LARI!!!! ALLAHUAKBAR!!!!!!DADDYYYYYYYYYY!!!!!!",jerit nanami pada mikrofon itu menambahkan gema takbir di awal pagi😂.semua manusia di dalam rumah itu keluar daripada bilik masing masing sambil membawa senjata.

         "NANI?!",jerit mereka semua serentak.marah lertue.nanami membuat muka tak bersalah lalu memberikan mikrofon tersebut pada yaku sebelum melarikan diri sepantas mungkin.dan yaku ditinggalkan sendirian,dan masih terkebil-kebil seorang diri.wajah singa dan harimau taik kucing tersebut jelas menunjukkan yang mereka marah kerana tidur nyenyak tadi diganggu.mereka menderam marah.ayok.

       "KAU TAHU TAK AKU TENGAH MIMPI AKU LAWAN VOLDEMORT?!"

        "AKU MIMPI AKU PERGI INDIA MAKAN AYAM TANDOORI KAU TAHU TAK?!!!!"

       "KAU NI KACAU AKU NAK MIMPI PERGI NATIONAL TAU TAK!!!!!!"

         "AKU MIMPI AKU TENGAH MENYELAM KAT PANTAI DEKAT SABAH KAU TAHU?!!DAHLAH AKU MEMANG MENGIDAM NAK MENYELAM!!!!"

yaku menahan tangis kerana ditengking.dan muncullah seseorang yang mengspoilerkan keadaan.

         "AKU TENGAH MIMPI AKU HONEYMOON NGAN YAKU-SAN VERSI PEREMPUAN NI HADOI KACAU BETHOL!"

krik..krik.. ×2

        "Ku.."

Masing-masing memandang yaku dengan pandangan marah.

        "Aku benci korang semua!!!!",jerit yaku lalu berlalu pergi me arah biliknya.setelah masuk ke dalam bilik,Dia menghempas pintu bilik tersebut lalu menguncinya dari dalam.

       Yang lain terpaku.kaku.pegun.haa amek kau.

       Yaku menangis teresak-esak di atas katilnya.yelah,Tak pasal-pasal dia ditengking.nanami yang memang dah berada dalam bilik itu sedari tadi Hanya mampu memerhati.biarlah marahnya itu reda dahulu.

Manakala yang lain masih lagi bingung.mereka me meja makan dan kelihatan banyak makanan sedap di atas meja.sebuah nota di atas meja.

   Korang makanlah,aku dah makan.jangan lupa cuci pinggan.okay?

                                                        Yaku.

Mereka terkesima.apakah?perasaan bersalah mula bersarang di dalam hati.hah tulah.tengking tanpa usul periksa.kan dah kena.



Sementara itu,yaku di dalam bilik masih lagi menangis sedih.nanami Cuba memujuknya,namun dia tidak dilayan.sebenarnya,itu memang rancangan mereka berdua untuk membalas dendam tentang semalam.dan Nora tersebut,nanami yang meletakkannya agar mereka semua timbul rasa bersalah dalam hati.aigoo tapi tak tahu pulak sampai jadi Macam ni.

      "Yaku,stop nangis dulu..jom makan.aku Dah tapau untuk kau Dan aku.aku tapau banyak banyak banyak!aku Tau kau stress and kau perlukan makanan untuk hilangkan stress.okay?",pujuk nanami lagi.

Tiba-tiba pintu bilik diketuk perlahan.

        "Yaku,sorry-"

        "PERGI!!JANGAN KACAU AKU!!LEAVE ME ALONE B***HES.",Jerit yaku,marah.ayok Ni dah betul betul marah Ni.seketika kemudian,kedengaran beberapa suara anak kecil menangis.haa mesti sebab jeritan yaku tersebut kedengaran agak kasar.mungkin budak-budak kecil terdengar ayatnya yang sedikit kasar itu.nanami apa lagi.menghela nafas lemah.



TBC

haloooo gais aku update lagi hikhok.okay tipu je Bab Ni bukan misi memujuk yaku.bab seterusnya okay?Tata.

KARASUNO FAMILYWhere stories live. Discover now