🏐BAB 26🏐

126 22 10
                                    

Mereka semua menjamu sarapan pagi dengan suasana yang Tak berapa baik.masing-masing menunduk sahaja kerana takut dengan aura nanami.daichi pasrah menjamu selera dengan keadaan dirinya yang basah kuyup.

Apa yang dah jadi?

Flashback~~

Sugawara merasa pelik kerana nanami mengambil masa begitu lama di dalam bilik air.belum sempat dia berdiri untuk melihat keadaan nanami di dalam bilik air,nanami sudah keluar sambil membawa satu baldi berisi air penuh.sugawara mula rasa tidak sedap hati.sugawara Hanya mampu berganjak sedikit memberi ruang kepada nanami.tanpa apa apa amaran,

SPLASHHH!!!

semua orang terkejut dengan tindakan nanami.ya.nanami simbah daichi.jahatnya kau,nanami.lev Dan yaku terdengar bunyi itu lalu segera ke bilik itu untuk melihat apa yang berlaku.


Daichi Di atas katil terkebil-kebil.di hadapannya kini terdapat nanami yang kelihatan sangat-sangat marah,dan Di sekeliling nya terdapat rakan-rakannya yang masih lagi terkejut dengan tindakan nanami.

"Err..eto- h-hai?",Sapa daichi,Cuba mengelakkan suasana tegang.namun,hasilnya..

Banggg!!!

Nanami mencampakkan baldi yang berada di tangannya ke arah daichi.daichi mengusap dahinya yang terkena Baldi itu.benjol woi..

Flashback END..

Daichi rasa serba salah.apa yang harus Dia lakukan.memang Salah Dia kerana tertidur Di dalam tandas sampaikan semua orang ingat dia pengsan.

"Err..nanami..",tegur daichi.nanami merenungnya tajam.daichi menunduk resah.wah takut.

"Aku minta maaf..sebagai balasan,aku belanja kau harini.ok?",ujar daichi perlahan.terdengar keluhan dilepaskan oleh nanami.

"Betul?",Tanya nanami.daichi balas dengan anggukkan.

"Apa-apa je ea?",Tanya nanami kerana mahukan kepastian.dan daichi mengangguk laju tanpa menyedari bahawa dia akan pokai selepas ini..





















S
K
I
P
T
I
M
E











Daichi Dan Lev menghantukkan kepalanya di dinding,manakala dua orang wanita sejati di dalam rumah itu menikmati coklat yang mereka borong dengan gembira.

Apa nak buat?hahah reda jelah kena pau.

Nanami Dan yaku berpakat memborong coklat dengan banyak kerana mereka tidak perlu membayarnya.duit yang digunakan milik daichi Dan Lev.HAHAHAHA

Menangis dua orang jejaka idaman itu.ha tulah,lain Kali,nak offer belanja buat had.kan dah kena.perempuan bukan boleh.kalau boleh satu kedai dia nak borong.

"Thank you daichi and lev.haha kami dah ok.",ucap yaku Dan nanami serentak.senyuman mereka terukir indah.daichi Dan Lev mengangguk tanpa rela.

"Nice kill.",ucap jejaka yang lain melihat drama di depan mata.kuroo Dan bokuto siap berhigh five lagi.

"Nice kill apa?kitorang berdua maafkan dorang dua je.korang Tak belanja kitorang lagi.",kata nanami sambil menjeling tajam.

Mereka semua diam tidak terkutik.giliran daichi dan lev ketawa terbahak-bahak.mereka semua pasrah akhirnya.nak buat Macam Mana?nasib badan..







Macam Mana nanami Dan yaku boleh lembut hati Ni?


Flashback...

Yaku dan nanami sedang push rank bersama-sama di dalam bilik.

"Nanami..aku craving coklat ah..",kata yaku.

"Ye tho,kena Cadbury Ni sedap gak.",tambah nanami.

Tiba-tiba,pintu bilik mereka dibuka perlahan.nishinoya Dan tanaka rupanya.

Mereka berdua terkedek-kedek jalan menuju ke arah nanami dan yaku.

"Tanaka dan noya Nak apa?",Tanya yaku lembut.

"Kak nanami dengan kak yaku jangan lah merajuk dah..",pujuk nishinoya dan Tanaka sambil buat muka comel.

"Kalau kitorang tak merajuk,apa balasan yang kitorang dapat?",tanya nanami.

"Nanti kakak mintak papa dengan mama coklat banyak-banyak.naka dengan noya Ada Ni je.",Kata Tanaka sambil memberikan coklat kecil diikuti nishinoya.

Dan muncul Idea bernas dalam kepala mereka berdua.

"Ok kitorang tak merajuk dah.high five!",ujar nanami dan yaku serentak.tanaka dan nishinoya bertepuk tangan gembira.

Flashback END...

Konklusinya...

Semua jejaka tersebut meratapi nasib Malang mereka kerana kehabisan duit kecuali kenma.

Kenma kayo kau hado?

HAHAHAHAHHA





TBC

K nah update lagi.bye.

KARASUNO FAMILYWhere stories live. Discover now