🏐 Bab 5 🏐

236 34 40
                                    

Hari ini Hari yang cerah.harap tiada yang pelik Dan menenangkan kepala Hari ini.

       "Fwahhhhh!",nampaknya seseorang dah bangun.dia bangkit dari tempat perbaringannya Lalu mengemaskan katil.dia perlu segera bersiap.harap rencana mereka Hari ini berjaya.dia segera mengambil barang mandian Dan bergerak ke bilik mandi.seusai sahaja mandi,dia keluar daripada biliknya untuk melihat keadaan di rumah itu.nampak seperti sunyi,mungkin semua masih Lena dibuai mimpi.sambil mengeringkan rambutnya menggunakan tualanya,dia melangkah menuju ke ruang tamu.tiba-tiba,

     "Ma..mama..noya nantok"

Betapa terkejutnya sugawara apabila melihat nishinoya berjalan terhuyung-hayang menuju ke arahnya.macam mana Dia boleh Ada di ruang tamu? sugawara memerhatikan keadaan sekeliling.kosong.hanya dia Dan nishinoya yang berada di situ.sugawara mengangkat nishinoya Dan mendukung budak kecil yang mengantuk itu.sugawara menepuk-nepuk belakang nishinoya perlahan,untuk menidurkannya.

Uish,ibu mithali :v

Nishinoya akhirnya tertidur dalam dukungan sugawara.comel je bila dia tidur.sugawara kembali ke biliknya untuk mengejutkan daichi yang masih lagi tidur tak bangun-bangun.tidur mati kot.eh entah-entah dah mati?

     "Daichi.daichi.bangunlah dah pagi ni!",sugawara cuba mengejut daichi,dan berlaku sedikit pergerakan terhadap mayat hidup tersebut.matanya terbuka perlahan-lahan membiarkan cahaya menerobos masuk ke dalam mata.melihat daichi sudah bangun,sugawara mail ke tingkat atas untuk melihat anak-anaknya itu.

(Sugawara:kau memandai je an💢

Zatee:*cabut lari*)

Sugawara pergi ke bilik Asahi.dia mengetuk pintu bilik Asahi lalu masuk ke dalam.sugawara mengejut Asahi namun balasannya,

      "Nnnghh lima minit lagi...",dan tanpa belas kasihan sugawara membuka langsir bilik Asahi seluas-luasnya.cahaya yang menerobos masuk melalui langsir yang terbuka itu membuatkan Asahi terjaga daripada tidurnya yang lena.asahi terkebil-kebil melihat sugawara yang sedang mendukung nishinoya yang sedang tidur.

      "Bangun.",sepatah sahaja yang keluar daripada mulut sugawara.dia segera meneruskan misinya.kejut ennoshita pula.dia bergerak ke bilik ennoshita yang bersebelahan dengan bilik nishinoya dan Tanaka.setelah mengetuk pintu dan masuk ke dalam,Dia mendapati ennoshita tiada di dalam bilik.sugawara menjongketkan kening,Lalu pergi ke bilik Tanaka dan nishinoya.mungkin ennoshita Ada Di dalam bilik itu bersama tanaka.siapa tahu,kan?Dia membuka pintu bilik itu lalu menjengukkan kepalanya ke dalam,namun hampa.hasilnya tetap sama.ennoshita dan Tanaka-

Eh Tanaka?!!sugawara menjenguk semula ke salam bilik itu,dan ternyata tanaka jugak menghilang tanpa sebarang kesan.sugawara panik seketika.dia menuju ke bilik budak-budak kecil empat orang itu.sebaik sahaja dia sampai di depan pintu,dia berharap tiada apa yang berlaku pada empat orang budak kecil itu.

Kreakkk.....

Sugawara menjenggulkan kepalanya ke dalam bilik itu.sebiji macam kepala kura-kura keluar cangkerang.keadaan di dalam bilik itu... baik-baik sahaja.mereka berempat masih lagi dibuai mimpi indah.nasib baik.sugawara menghela nafas lega.namun dia tak boleh lega sekarang.ennoshita Dan Tanaka dah hilang!dia turun ke tingkat bawah untuk memberitahu tentang dua manusia yang hilang tanpa khabar berita itu namun langkahnya menuju ke biliknya terhenti apabila mendengar loceng berbunyi.

Ding~dong~

   "Kami dah balik~fwahh ngantuknya..penat betul!",suara itu begitu familiar di telinga sugawara.sugawara mengubah arah menuju ke pintu utama.dan Di situ kelihatan seorang remaja lelaki dan budak lelaki yang baru balik daripada jalan-jalan.

    "Ennoshita!Tanaka!korang pergi mana tadi?aku ingat dah kena culik!",tanya sugawara bimbang.siapa je tak bimbang readers oi.anak tu. :v

   "Tanaka ni ajak jalan-jalan.penat betul Nak layan.tanaka ajak nishinoya tadi tapi nishinoya ngantuk,jadi aku tinggalkan dia kat ruang tamu.ingatkan sekejap je.tapi Tanaka ni berlari ke sana ke sini.fwahhh~mengantuk..nak sambung tidur.bubye sugawara-san.",terang ennoshita yang masih mengantuk itu.tanaka masih lagi aktif dan tiada tanda lelah pada dirinya.seronok,mungkin.dapat jalan-jalan dengan abang kesayangan dia Mana tak gembirakan? :v

Ennoshita menuju ke tingkat atas untuk masuk ke biliknya untuk merehatkan diri.

    "Eh ennoshita!sini jap.bawak nishinoya dan tanaka masuk bilik diorang.harini kau duduk jelah rumah ye?kau macam penat sangat je.duduk rumah jaga bocah-bocah nakal ni.",kata sugawara sambil berhati-hati memberikan nishinoya yang sedang lena pada ennoshita.ennoshita Hanya mengangguk kecil.di dalam otaknya cuma Ada satu perkataan.

TIDUR!

Tanaka memimpin tangan ennoshita untuk ke biliknya.namun ennoshita pasti takkan dapat tidur dengan tenang lepas ni.tanaka masih cergas.habislah ennoshita.

Sugawara meuju ke ruang tamu lalu membuka televisyen untuk menonton siaran sambil menunggu Asahi dan daichi bersiap.nak bawa budak-budak kecil itu,nanti terjadi sesuatu yang buruk masalah pula.setelah beberapa jam menunggu sebab Asahi tertidur dalam bilik air :v

Akhirnya mereka semua bersedia untuk keluar rumah.sebelum mereka keluar,sugawara meminta Asahi melihat keadaan ennoshita dan Dua budak nakal itu.asahi hanya mengikut arahan sugawara Dan menuju ke bilik ennoshita.dia membuka pintu bilik ennoshita dan dia pelik,kerana ennoshita tiada.kosong.dia pergi ke bilik Tanaka dan nishinoya pula dan menjengah ke dalam.dan terlihatlah mereka bertiga telah tertidur bersama.

    "Kawaii!!",omel Asahi.dia mengeluarkan telefonnya lalu mengambil gambar mereka bertiga.selepas memastikan segalanya dalam keadaan baik,Asahi turun ke tingkat bawah dan menuju ke pintu utama.di situ kelihatan daichi dan sugawara sedang menunggunya.belum sempat Asahi menyarung kasut,loceng rumah sekali lagi berbunyi.

Ding~dong~

Daichi membuka pintu lalu terlihat beberapa lelaki yang dikenalinya.

     "Eh?apa yang korang semua buat Kat sini?",daichi konfius sekejap.dan dia baru sahaja teringat pesanan nanami semalam.ada sekumpulan lelaki terpilih akan menolong mereka jaga budak-budak kecil itu sepanjang mereka tiada di rumah.daichi menepuk dahinya kesal.boleh pula dia terlupa benda yang penting sebegitu.dan lelaki-lelaki kacak yang terpilih itu ialah~~~

Kuroo,kenma,Lev,oikawa,iwaizumi,akaashi,bokuto dan yaku.



      ' macam masalah besar je ni ',getus hati daichi,risau.

      'ni kurangkan masalah ke tambah masalah?',desis hati kecil sugawara,kesal.






TBC



New update~ehehehhe agaknya dorang menambah masalah ke atau menolong kurangkan masalah?aku rasa cam menambah masalah.😂😂tak pepasal rumah tu hancur karang.k lah stay tuned~

KARASUNO FAMILYWhere stories live. Discover now