🏐 Bab 19 🏐

163 25 25
                                    

Hari yang cerah Ini dirosakkan dengan tangisan kageyama.semua salah oikawa.dasar pembuli😂

      "Haaaa jatuhhh haaa!!!", acah oikawa.nak main acah acah janganlah over sangat oikawa oi,anak orang tu.kageyama menangis sebab ketakutan.yela,oikawa tu tinggi,budak kageyama tu pendek je.kecik comel gittew.

Pang!!!

Kepala oikawa di tumbuk oleh sugawara.yey mom to the rescue~sugawara mengambil kageyama lalu diletakkan di dalam dukungannya.wajahnya jelas menunjukkan ekspresi marah.kageyama berhenti menangis.tenang di samping ibu tidak rasminya itu😂oikawa mengusap kepalanya yang terdapat benjolan itu.hah padan muka Cari pasal ngan anak Orang lagi.tu makan dia.sebenarnya,sugawara marah sebab dia tengah siapkan makanan tengahari dibantu oleh ehem yaku-neechan ehem Dan Lev.tiba-tiba pulak kageyama ni menangis sebabkan trashykawa ni,geramlah dia.di rumah cuma Ada oikawa,akaashi,lev, sugawara,kageyama dan tsukishima.yang lain bawa budak-budak kecil selain Dua orang itu ke taman.nak tau kenapa yaku Tak nak ikut?dia malu woi.malu kalau orang lain nampak.kageyama Dan tsukishima tidur masa yang lain nak ke taman,jadi tak sampai hati Nak kejutkan.tapi bila kageyama bangun,oikawa pula buli dia.tsuki dijaga oleh akaashi di tingkat atas.tsuki masih lagi nyenyak tidur.kageyama diletakkan di meja dapur sementara sugawara sambung memasak.kageyama duduk diam-diam.baik betul.

Kita bersama bapak gagak Dan yang lain~

Kenma dan kuroo menghilang sebentar kerana kenma mengajak kuroo membeli game.yelah,kurookan dah rosakkan game kenma,dia kenalah ganti baru.sementara daichi duduk di bangku Taman,memerhati yang lain bermain dengan budak-budak kecil.ennoshita Dan Asahi menjaga nishinoya dan Tanaka yang sangat aktif ke sana ke sini ke sana ke sini.semua permainan mereka berdua Nak Cuba.sekejap main buaian,sekejap main gelongsor,sekejap main jongkang-jongket.

      "Nishinoya!tanaka!jangan lari nanti ja-"

Buk!

      "-tuh..",wajah ennoshita menunjukkan betapa kesalnya dia kerana nishinoya Dan Tanaka tak mendengar apa yang dia ingin katakan.geram pun Ada juga.tapi,benda dah jadi.dorang Dua dah terjatuh dah pun.sebab lari Sana lari sini akhirnya terlanggar sesama sendiri.nishinoya bangun,Lalu berlari memeluk kaki Asahi sambil menangis.

         "HHHHHUAAAAAAAAA"

Asahi mencangkung lalu memeluk nishinoya.dia melihat kaki nishinoya yang mempunyai luka akibat jatuh.dia mendudukkan nishinoya lalu mengubati Luka itu.nasib baik Luka kecil saja.selepas selesai mengubati Luka itu,Asahi mengusap rambut nishinoya perlahan.berhenti pun nangis.

       "Lain Kali nishinoya jangan lari lari ye?",kata Asahi,menasihati budak kecil itu.

     "Otey..",jawab nishinoya,perlahan.korang mesti oahamkan apa maksud Dia?Asahi tersenyum kecil.

    "Camtulah budak baik..dah senyum sikit.",kata Asahi lagi,dan senyumannya makin melebar.terukir senyuman pada wajah nishinoya.tanaka lain pulak ceritanya.ennoshita yang berlari mendapatkan Tanaka.ennoshita mengambil tanaka lalu mendukungnya.nasib baik Tanaka tak terluka.cuma mungkin sakit akibat terjatuh itu masih lagi terkesan.tanaka diam sahaja dalam dukungan ennoshita.tiada senyuman Di wajahnya.

      "Tanaka?hei Tanaka?Ada sakitkat mana-mana tak?",Tanya ennoshita,namun langsung tiada respon daripada Tanaka.

Ennoshita mengeluh lalu menuju ke daichi.

      "Daichi-san,Tanaka terjatuh tadi,tak tahu lah Dia terluka ke apa,nampak macam takde Luka,tapi Dia senyap je.",jelas ennoshita.daichi mengambil tanaka daripada dukungan ennoshita Dan meletakkan tanaka di atas pangkuannya.ennoshita pula duduk di sebelah daichi sambil mengeluh perlahan.mereka memerhati bokuto Dan iwaizumi menemani Hinata Dan Yamaguchi bermain.asahi pula sedang menolakkan buaian untuk nishinoya.nampak comel.kenma dan kuroo baru sahaja sampai di taman setelah puas memilih game yang kenma inginkan.dan tiba-tiba,telefon daichi bergetar menandakan mesej masuk.

KARASUNO FAMILYWhere stories live. Discover now