🏐 Bab 10 🏐

196 30 28
                                    

       "HUWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"

Oikawa dah menggelabah.rupanya dia punca budak menangis.aduhlah oikawa ni pun,suka betul Cari pasal.oikawa panik apabila terdengar orang menuju Naik ke tingkat atas.habislah..oikawa cari tempat untuk menyorok.

     "Macam Mana ni?macam Mana ni ????",omel oikawa.tanpa dia sempat melakukan apa-apa, iwaizumi Dan akaashi dah berada di belakang oikawa.iwaizumi merenung oikawa tajam.oikawa memandang perlahan ke belakang dengan teragak-agak apabila daapt merasakan satu aura yang tidak menyenangkan,yang berasal dari iwaizumi.


    "Apa kau dah buat haaahh??!!trashykawa?!",jerit iwaizumi lalu menendang belakang oikawa.mana taknya,tak habis-habis nak buat budak menangis.patutlah budak pun tak suka Kat dia.oikawa pasrah dengan hukuman yang bakal dia jalani.akaashi yang melihat iwaizumi membelasah oikawa masuk ke dalam bilik budak kecil itu lalu melihat seorang budak kecil tengah menangis manakala lagi tiga orang budak masih tidur.wow tidur mati,tak sedar pun walaupun budak itu menangis kuat.akaashi segera ke arah budak itu lalu mendukungnya untuk meredakan tangisnya.akaashi menepuk belakang budak itu perlahan.wow,memang macam mak-mak.👍🏻

Budak itu perlahan-lahan senyap.oikawa dah lunyai kerana dikerjakan oleh iwaizumi.

   'aku Tak buat apa-apa pun.',getus hati kecil oikawa.dia Tak buat apa-apa pun pada budak itu,namun budak itu menangis sebaik sahaja melihat wajahnya.oikawa memuncungkan mulut tanda merajuk.

Sementara itu keadaan di tingkat bawah~

Daichi masih lagi tak dapat tahan marahnya pada nanami.nanami dah buat muka comel pun dia masih lagi tak boleh terima.

      "Daichi sorry..aku Tau kau marah..tapi..haa!aku janji aku bagi duit belanja yang banyak untuk tampung korang semua!",kata nanami yang sudah tiada idea untuk memujuk daichi sambil membuat wajah yang Tak dapat nak ditafsirkan.nanami menunduk sambil menutup matanya.takut.

       'tolonglah jangan bunuh aku,tolonglah jangan bunuh aku!aku masih tak puas nak seksa orang daichi oii!!',kata hati nanami.tiba-tiba otaknya yang sedikit bengap itu membuahkan idea yang amat bernas agar dia dapat menyelamatkan dirinya daripada menjadi mangsa bunuh oleh daichi.

       "Haa!kalau kau bunuh aku sekarang kau takkan dapat penawar buat selamanya Dan kau perlu jadi Ayah untuk diorang selama-lamanya!",kata nanami sambil tersenyum kemenangan.akhirnya daichi mengeluh kasar.daichi meramas rambutnya dengan muka pasrah.akhirnya daichi bersetuju untuk melepaskan nanami daripada menjadi mangsa pembunuhan  Di pagi hari.daichi juga bersetuju dengan permintaan nanami.

Kembali kepada oikawa and the gang~

Iwaizumi memandang akaashi yang sibuk menguruskan kageyama yang menangis tadi.haaa kageyamalah yang menangis terpekik tadi disebabkan oikawa memandang tajam ke arahnya.barangkali takut dengan oikawa,sebab tu kageyama menangis.

(Oikawa:kenapalah aku selalu jadi Orang jahat😭mesti semua dengki dengan aku ni.

Zatee:dah kau memang dilahirkan untuk jadi orang jahat.😏

Oikawa: hisk- author-chan jahat😢

Zatee:apa chan chan?sepak Kang.

Oikawa:macam iwa-chanlah author-chan ni.

Iwaizumi (yang datang entah dari mana):*tendang oikawa sampai Dia terbang ke langit ketujuh*.  )

Kageyama dah siap dimandikan oleh akaashi.akaashi mandikan kageyama sebab kageyama minta dia mandikan😆

Kageyama yang dah wangi dengan pakaian yang baru Dan bersih itu menuju ke arah oikawa yang sedang merajuk Di bucu pintu.macam budak kecik.

Kageyama takut-takut menghampiri si itik yang merajuk itu.munjung mengalahkan itik.panjang bukan main.macam kaizo.

(Kaizo:woi apa mention nama aku ni?!dahlah panggil aku itik!aku adalah kapten kaizo!pemberontak lagenda!!!

Hinata:waaa🤩🤩

Zatee:dasar kapten itik taguna perasan popular macam adik dia landak yang taguna jugak.*pasang muka datar*

Kaizo:apa kau kata?!!pedang tenaga!

Zatee:wuu tatutnya tittew~~~

Hinata:*lari pergi menyorok bile tengok itik tu mengamuk.*

Kaizo:hishh!!!tetapkan pedang tenaga!!

Zatee:aku elak~*elak*ufufufufuf- mudah~

Kaizo:*serang banyak Kali*

Zatee:*elak setiap serangan*

Tiba-tiba..

Fang:*muncul depan zatee*koala bayang!

Zatee:*smirk*

Kaizo:huh?!*sempat mengalihkan pedangnya dari menyerang fang*

Zatee:ingat,aku boleh kawal minda orang.*smirk lagi*

Kaizo: tch-

Zatee:apa tch-tch-?

K sambung melalut pulak😅 )

Kageyama mencuit sedikit bahu oikawa.iwaizumi Dan akaashi Hanya memerhati.dan tiga budak yang nyenyak tidur tadi dah terjaga.tak tahu sebab apa.dah puas tidur mati agaknya.
Akaashi yang perasan tiga budak kiyut itu dah bangun segera melakukan tugas sebagai pengganti mama suga😆

Iwaizumi masih lagi memerhatikan kageyama Dan oikawa.kageyama yang dari tadi mencuit oikawa merengus sebal apabila tidak dilayan oleh oikawa.fuh mantap gak kageyama ni.dan tiba-tiba....



















TBC

HAHAHAH AUTHOR KEJAM!😂nanti AUTHOR update lagi ye sekarang tgh online class tapi sempat ponteng kejap hahah jahat betul aku.kejap je ok? nantikan ketibaan kageyama dan oikawa wiuwiuwiu~papai~~

KARASUNO FAMILYWhere stories live. Discover now