Daichi dah putus asa nampaknya..jadi siapa yang akan jadi penganti bapak budak-budak kecil tu?!!kita ganti dengan kuroo lah :v
(Daichi:woi aku tak cakap aku nak stop Kan?!
Zatee: UwU daichi!ni dah mengaku papa la ni.
Daichi:boke!
Zatee: TwT )
Daichi membuka matanya perlahan.dia seperti bermimpi buruk sebentar tadi.dia bermimpi yang Dia telah termasuk ke dalam dunia buku dan Dia bertemu dengan seorang author yang sangat kejam pada readers dan cast dalam ceritanya.daichi menghela nafas lega.nasib baik mimpi.kalau tak..apalah yang bakal dia lalui lepas ni.entah sejak bila Dia tertidur,Dia sendiri tidak tahu.dia keluar daripada biliknya.daripada terperap dalam bilik,apa kata Kita segarkan badan Kat ruang tamu,boleh rehat sambil tengok tv.tiba-tiba Ada satu bau wangi yang menyengat hidung daichi.
"Bau apa yang sedap sangat ni?",omel daichi.terliur apabila hidungnya mengesan bau makanan.perutnya berbunyi kuat.lapar!
Daichi membuka langkah menuju ke dapur.daichi ternampak seorang perempuan yang sedang memasak dengan cermat,sambil bernyanyi.nasib suara boleh tahan,kalau tak habis semua kaca yang Ada Kat dapur ni pecah.dapur sedikit bersepah kerana masih dalam proses memasak.disebabkan keadaan yang serabut itu,daichi membatalkan niatnya untuk menegur perempuan itu lalu pergi ke ruang tamu.ruang tamu dah bersih!cantik Dan kemas!puas hati melihat.baru perasan,sekumpulan lelaki sedang berehat di ruang tamu.ada yang sudah tertidur,Dan Ada yang main game.ada juga yang fokus membaca buku.entah apa yang seronok sangat buku yang dibacanya itu.daichi cuba melihat judul buku itu dan tajuknya ialah...
MACAM MANA NAK KALAHKAN USHIJIMA?!
KARYA OIKAWA
wow.just..wow. :v
(Tau Tau jelah Sapa yang main game tu)
Daichi terperasan sesuatu yang pelik.bilangan remaja lelaki tak cukup.semua Ada,kecuali...lev, bokuto,yaku dan iwaizumi.yang Ada Di ruang tu hanyalah sugawara,Asahi, ennoshita,kenma,kuroo,akaashi dan oikawa.keningnya terangkan sedikit.mana pula 4 orang itu.daichi Naik ke tingkat atas untuk memastikan segalanya dalam keadaan baik.sesampai sahaja di tingkat atas,dia menuju ke bilik Tanaka dan nishinoya lalu menjengah ke dalam.tanaka dan nishinoya telah tidur di katil masing-masing.baguslah.lena betul mereka tidur.
Seterusnya daichi pergi ke bilik 4 budak kiyut itu.dia membuka pintu sedikit,takut menganggu.kelihatan 4 budak kecil kiyut miyut itu telah tidur setelah penat bermain seharian.dan Lev dan bokuto yang tertidur di atas lantai.mungkin penat melayan karenah budak-budak itu.kelihatan iwaizumi tersengguk menahan ngantuk.mungkin dia Cuba untuk berjaga.mungkin untuk menjaga budak-budak kecil itu.daichi tersenyum kecil.nampaknya taklah teruk sangat diorang ni.eh baru teringat.yaku.yaku sorang je yang Dia tak nampak lagi.yaku tu terlalu pendek ke sampai Dia tak nampak?
(Yaku:*kejar zatee dengan parang*
Zatee:*lari*berlari berkejaran~seindah bunga di taman~~~ *sempat lagi nak bermain.*
Yaku:*makin mengganas*
Zatee:AAAAAAAAA HELP MEHHHH!!!
itulah padahnya apabila bergurau tak kena tempat :v )
Daichi turun semula ke tingkat bawah.dia ke ruang makan.kelihatan makanan sudah tersedia dihidang.panas lagi,mesti enak.kecur air liur apabila melihat lauk-pauk yang pelbagai.daichi mula masuk ke alam angan-angan.dia bersama banyak makanan enak gergasi.wah indahnya dunia~~~
"Err... daichi-san?"
Daichi tersentak daripada lamunannya.daichi acah batuk nak cover macho.ceh menyempat lagi.dia melihat gerangan yang memanggilnya itu.yaku rupanya.patutlah tak nampak.dia tolong orang Kat dapur.sempat lagi daichi mengelamun semula.
"Helo? daichi-san??",panggil yaku sekali lagi.risau pulak dengan daichi.karang tak pepasal masuk hospital tanjung rambutan milik thorn tan bin tanjung rambutan eh Jap tiber lagi :v
Daichi memandang ke arah yaku.awkward.dan bermulalah sesi cengkerik dan burung gagak memecahkan suasana sunyi di antara mereka.
"Err....",daichi Tak tahu nak cakap apa.apa yang perlu dia katakan?apa?apa??!!!!macam nak try awek Dan takut kena reject pulak :v
(Zatee:aku bagitau sugawara kau curang!*hilang*
Daichi:.....)
"Ada apa yang aku kena tolong ke?",aduh soalan apa yang keluar dari mulut daichi ni,mestilah tak :v
Tak nampak ke semua dah elok tersusun atas meja tu.patutnya dari tadi tanya.ni sekarang baru nak tanya memang nak makan pelempang Jepun biar terbang jauh sampai kutub selatan sana.nanti ying bawak balik.diakan Ada kuasa larian laju? :v
"Takde dah.",jawab yaku sopan.hahahahah sopan sangatlah tu.tiba-tiba seorang perempuan mencelah perbualan mereka.
"Hai borak sambil tengok makanan je ke?tak Nak ajak yg lain makan??",sindir nanami.maka daichi Dan yaku segera melakukan perintah permaisuri nanami yang merancang segalanya.setelah semua orang Ada di meja makan,mereka pun makan bersama-sama.sugawara menyuap makanan bayi di mulut baby hinata yang masih lagi mengantuk kerana dia baru sahaja tidur,malah dikejut tanpa memikirkan perasaannya.baby tsukishima jangan Tanya pergi Mana,dia Tak nak bangun.tidur mati macam bapak dia.sapa lagi kalau bukan daichi 😆
(Daichi:apalah nasib aku kena buli ngan author yang tak cukup umur cam kau ni..
Zatee:biarlah aku tak cukup umur pun!at least aku cukup khasiat!
Daichi:cukup khasiat apa macam tu?pendek~
Zatee: *muka dah merah sebab malu Dan marah* *menangis Kat penjuru tandas.*hisk- aku pendek~~ )
Kageyama Dan Yamaguchi sambung tidur di atas meja sambil bermimpi di taman bunga bersama adik mereka sambil lagu stoplah being so freaking cute berkumandang.
Yeah you~you memang sangat cute so stoplah being so cute~you buat I hanyut~~~
SO STOPLAH BEING SO FREAKING CUTE😚
mimpi yang indah nampaknya.nishinoya dan Tanaka makan dengan lahap.hebat betul, baru bangun tidur dah segar begitu sekali.oh yelah nampak makanankan😂
Ku terpedaya~~~
Dan sesi makan berlangsung sehinggalah makanan yang terhidang sudah selamat masuk ke perut masing-masing.dan selepas satu sesi makan, mereka buat sesi membiakkan tahi mata.nanami masuk ke bilik tetamu yang memang dia sediakan untuk dirinya manakala sekumpulan lelaki yang tak diundang itu tidur di ruang tamu menggunakan tilam yang disediakan .Dan akhirnya mereka pun tertidur dengan Aman,nyaman dam tanpa sebarang gangguan.
TBC
Hek aku tulis cerita ni sambil dengar lagu😂tetiber Ada lagu yang memang tarik perhatian aku sampaikan aku merapu dalam story ni😂😂btw enjoy your reading~
YOU ARE READING
KARASUNO FAMILY
Fanfictionkisah ini bermula setelah team bola tampar karasuno high school ditimpa satu masalah yang agak besar.terdapat sekumpulan orang pelik sedang menghendap team bola tampar sedang berlatih.dan mereka telah melakukan sesuatu yang berada di luar jangkaan m...