Pagi yang indah Dan cerah itu disambut dengan kemuraman di rumah milik keluarga burung gagak sekalian ini.semua kecuali yaku dan nanami sedang berkumpul Di ruang tamu sambil memikir kan cara untuk memujuk yaku.wajah masing-masing agak ketat di situ.nampaklah effort nak pujuk yaku.seketika kemudian,semuanya menghela nafas lemah.apa lagi cara yang boleh dilakukan untuk memujuk sang ehem bidadari ehem agar tidak lagi merajuk.lagipun,nak dekat seminggu yaku berkurung.nasib ada nanami yang tolong ambil makanan daripada liar bilik untuk dimakan mereka.sebenarnya,Dah bermacam cara yang mereka lakukan.
Flashback...
#cubaan1
Daichi dan sugawara bertungkus lumus menyiapkan sarapan pagi yang enak buat seisi rumah itu.mereka sempat membuatkan bento yang enak buat yaku yang masih lagi berkurung di dalam bilik.bento yang kiut miut tersebut diletakkan di meja dapur sementara mereka menyusun sarapan pagi di atas meja makan.tapi itulah,nasib tak menyebelahi mereka.ada saja author nak dera.jadi bento yang dibuat khas buat yaku tersebut dimakan enak oleh Tanaka Dan nishinoya.aduhai,malangnya nasib.
#cubaan2
Lev,kuroo dan kenma keluar berjalan untuk mencari hadiah yang sesuai bagi meminta maaf kepada yaku.mereka lalu Di hadapan kedai bunga lalu terlintas suatu Idea bernas daripada otak lev.
"Apa kata Kita bagi bunga pada yaku-san?dia man perempuan?mesti suka bunga punya!",kata Lev yakin.eleh yakin je kau.
"Serius?",tanya kenma.lev mengangguk dan kuroo hanya mengiyakan sahaja mereka membeli bunga tersebut lalu kembali ke rumah dengan hati yang girang (HAHAHAH KAU TUNGGU SAMPAI RUMAH NANTI KAU TUNGGU!!!)
Sesampai sahaja mereka di rumah,mereka bergegas ke bilik yaku.pintu bilik diketuk bertalu-talu.beberapa minit kemudian,pintu dibuka kasar dan terserlah wajah bengis dan kesal milik yaku.
"yaku-san..Nah bunga..sorry..",kata Lev.semasa yaku mengambil bunga tersebut,mereka tersenyum mengharapkan yaku sudah tidak merajuk lagi.tapi keadaan menjadi sebaliknya daripada apa yang mereka harapkan.
"NAK MINTAK MAAF BUAT CARA NAK MINTAK MAAF?!NI BAGI BUNGA TAHI AYAM!!ITU AKU TAK KISAH LAGI TAPI ASAL BUNGA?!!!AKU LELAKI BUKAN PEREMPUAN AKU TAK MINAT LAH BUNGA BUNGA NI!!",tengking yaku.wuish yaku.bunga TAHI AYAM tersebut dicampak ke atas lantai.
MISI GAGAL LAGI.
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA#cubaan3
Bokuto dan akaashi membawa Yamaguchi,tsukishima,kageyama dan Hinata ke bilik yaku.mana tahu kecomelan budak budak tersebut menenangkan hatinya.akaashi mengetuk pintu bilik yaku.pintu bilik dibuka oleh nanami.dan...kelihatan yaku sedang bermain dart.kelihatan palan dart tersebut Macam nak hancur.ganas kau Ni yaku.budak-budak kecil tersebut menangis sekuat hati.takut dengan yaku mungkin.yaku memandang mereka dengan wajah yang bengis.haa lagi bertambah kuatlah mereka menangis.aduhai.gagal lagi.
#cubaan4
Asahi dan ennoshita menyelitkan Surat di bawah pintu bilik yaku-san.yaku mengambil Dan membacanya.namun tanpa disangka-sangka,Surat yang diberikan tersebut terdapat lukisan 💩 Dan 😈.yaku bengang dan mengoyakkan Surat tersebut sekecil-kecil yang boleh lalu dibuang ke dalam tong sampah.rupa-rupanya,Surat tersebut ditukarkan dengan kertas conteng yang diconteng oleh tanaka.dan yang menukarkan Surat itu adalah nishinoya!!!berulang tepukan buat mereka berdua kerana menambahkan lagi masalah.hehe.
#cubaan5
Oikawa dan iwaizumi bercadang untuk membawa yaku jalan-jalan dan belanja apa sahaja yang yaku inginkan.namun,belum sempat mengajak,sebuah bantal laju menghinggap kepala oikawa sebaik sahaja pintu dibuka oleh nanami.sebab apa?sebenarnya yaku tengah main petang bantal dengan nanami.tetiber orang ketuk,kacau je nak main an.ha hambik sekali kena balingan padu dari yaku,terbaring si oikawa.
Flashback tamat~
Mereka mengeluh lagi apabila mengimbas semula cubaan untuk memujuk yaku.
"Ish perempuan Ni complicated lah.",rungut oikawa.yang lain hanya mengangguk setuju.dan nanami baru sahaja keluar daripada bilik yaku Dan terdengar rungutan oikawa.nanmi bengang lalu...
(Abaikan.aku Tak reti buat sound effect 😂)
Bang
Pom
Peak
Kreak!!!!!!!
Mereka semua mengaduh sakit setelah dibelasah sepenuh hati nanami.HAHAHAHA AMIK KAU LAGI SORANG MERAJUK HAHHHAAHAHHA.
Mereka mengeluh lagi.aduhai penat.mereka sedikit bersyukur kerana budak-budak kecil dah pun tidur.hai apalah nasib.
Sementara itu,di dalam bilik yaku..
Nanami sedang membaling dart ke papan target yang mempunyai gambar kesemua lelaki yang berkumpul tadi.dia membaling dart dart tersebut dengan perasaan marah sambil mulutnya terkumat-kamit memaki hamun lelaki lelaki tersebut.yaku yang kepelikan hanya mengabaikannya lalu menyambung Scroll Instagram.
HAHAHAHAHHA
TBC
heyyoooo heheh apa khabar?!ok bah update sikit muah muah.nampaknya nanami ikut merajuk.ayoyo Macam mana ni?
Gopal:entahlah~aku pun~tak tau~~
Aku pun Tak Tau lahhhhh~~lepas makan biskut Yaya jadi Macam ni~~
Eh nyanyi lak kau😂😂ok tata!
*Tendang gopal ke planet atata tiga.*
YOU ARE READING
KARASUNO FAMILY
Fanfictionkisah ini bermula setelah team bola tampar karasuno high school ditimpa satu masalah yang agak besar.terdapat sekumpulan orang pelik sedang menghendap team bola tampar sedang berlatih.dan mereka telah melakukan sesuatu yang berada di luar jangkaan m...