كان عبد العزيز فى مكتبه ويتحدث عبر الهاتف قائلاً : طيب ومعرفتش مين البنت دى يا عصام ؟؟
عصام : .................................. .
عبد العزيز : طيب متخليهمش يفلتوا من تحت عينيك وحاول تعرفلى مين البنت ديه .
عصام : ................................. .
عبد العزيز بلهجة شبه امرة : أى حاجة تعرفها حتى لو كانت بسيطة أوى تكلمنى تقولهالى أو حتى ابعتهالى فى مسدچ وأهم حاجة تعرفلى مين البنت ديه .
ثم أنهى عبد العزيز المهاتفة ثم شرد وقال فى نفسه : ربنا يستر وميطلعش اللى فى بالى صح .
-----------------------------------------------------------
وقفت سيارة محمد بالقرب من موقع غالية ؛ فترجل محمد من السيارة وهاتف صديقه ياسين قائلاً : انت فين يا ياسين ؟؟
ياسين : انا خلاص فاضلى بينى وبينك 2 متر بالظبط وأكون عندك انا والرجالة .
ثم انتهت المكالمة و وصل ياسين بعد عدة دقائق ومعه العديد من الرجالة ضخمة الجسد فى السيارة التى خلفه ، فترجل من سيارته وذهب ناحية محمد وقال له بلهفة وقلق : غالية فين يا محمد ؟؟
محمد : خدوها ودخلوا بيها فى البيت اللى زى المهجور دا ، هااه جبت الأسلحة ؟؟
ياسين : أه جبتها، ثم نظر إلى الرجالة الواقفين خلفه وقال : هاتوا الأسلحة من العربية يا رجالة .
فأتوا بالأسلحة وأمسك محمد سلاحه فى يديه و أمسك ياسين سلاحه وأمسك كل فرد منهم سلاحه ثم اتفقوا على الخطة ثم قرئوا الفاتحة و تقسموا لعدة فرق و دلفوا للداخل من مناطق مختلفة متفرقة وبقىّ ندى وساندى فى السيارة قلقين وخائفين .
-----------------------------------------------------------
فى مكتب عبد العزيز ،،،
رن هاتفه مرة اخرى برقم عصام ؛ فأجاب على الفور قائلاً بلهفة : هااه يا عصام عرفت جديد ؟؟
عصام : ............................. .
عبد العزيز بتعجب : طيب ومعرفتش مين دول ؟؟
عصام : ........................... .
عبد العزيز : ماشى حاول تعرفلى مين دول وأهم حاجة تعرفلى مين البنت ديه .
عصام : ............................ .
عبد العزيز : ماشى مع السلامة .
-----------------------------------------------------------
داخل البيت المهجور ،،،
كانت غالية جالسة على الكرسى ومكبلة بجسدها كله فيه بالأحبال ، بدأت تستفيق وترمش بعينيها ثم فتحت عينيها وبدأت تنظر حولها بتعجب وتقول : أنا فيييين ؟؟
ثم وجدت نفسها مكبلة ولم تستطيع التحرك فإرتسمت ملامح الرعب على وجهها وزادت حينما قال غيث و إبتسامة خبيثة على محياه : انتِ عند أهلك اللى بيعزوكى أوى يا بنت عمى عبد الرحمن .
أنت تقرأ
مفيش مستحيل
Romanceرواية رومانسية اجتماعية ، باللغة العامية ، مواعيد النشر هتكون كل يوم هنشر فصل ، أول رواية ليا واتمنى انها تنال اعجابكم وياريت تقرأوها وتقولولى رأيكم . بقلم / هنا رأفت .