أوصل محمد السيدة سمية إلى منزلها ، و أوصل ندى إلى منزلها وتبقى هو وساندى داخل السيارة ؛ فدخل الشارع الذى يتواجد به البناية التى تسكن بها ساندى فقالت ساندى بقلق : حاسة ان قلبى مقبوض أوى مش عارفة ليه .
محمد : متقلقش يا حبيبتى دا بس عشان انتى زعلانة ان غالية سافرت .
ساندى بعدم اقتناع : ممكن .
قال محمد بتعجب : إيه الزحمة اللى فى الشارع ديه ؟؟
ساندى و هى تبتلع ريقها بقلق : مش عارفة ، ربنا يستر .
وصل محمد بالسيارة إلى أسفل البناية التى تقيم فيها ساندى ؛ فوجد العديد من التجمعات وجميع سكان البناية فى الأسفل و سيارة إسعاف تقف أسفل البناية و سيارة مطافئ و صعود دخان من البناية كاملة .
صدمت ساندى من المنظر و ترجلت مسرعة من السيارة وقالت برعب : أمى فوووووق يا محمددددد .
ترجل محمد من السيارة مسرعاً وذهبوا مسرعين ناحية البناية ؛ فوجدوا رجال الإسعاف يخرجون من البناية ومحملين على سرير نقال السيدةداليا و وجهها أسود اللون كلون الفحم ، صرخت ساندى وجرت مسرعة ناحيتها قائلة بصراخ : مااااااااااااااااامااااااااااااااااااااااا .
منعها رجال الإسعاف والطافئ من الإقتراب ؛ فصرخت فيهم ساندى ببكاء وهى تحاول الدخول قائلة : أمممممممممممى إبعدووووواااااا عنى ديه أميييييييييييييي .
قال رجل الإسعاف لمحمد : لو سمحت يا فندم ممنوع إنها تقترب علشان العمارة كلها ولعت و تم إخلاء العمارة من السكان فى بداية الحريق قبل ما تولع لكن للأسف والدتها كانت فاقدة للوعى ولما عملنا إخلاء للعمارة هى مخرجتش للأسف سبب الحريق كان من عندها و هى كانت متواجدة جمب الحريق على طول و حالياً هننقلها للمستشفى يلحقوها لإن لقينا لسة فى نبض .
محمد : لا إله إلا الله ، تمام .
تم وضع والدة ساندى فى سيارة الإسعاف .
أمسك محمد بساندى و قال لها مهدئاً : إهدى إحنا هنروح معاها المستشفى وهى هتقوم بإذن الله ، يلا دلوقتى تعالى إركبى معايا العربية و هنروح ورا الإسعاف .
ساندى بصراخ و بكاء هيستيرى : لأ لأ أمممممميييييييييي لاااااااااااء والنبى .
محمد : إهدى والله بإذن الله هتبقا كويسة ، يلا طيب تعالى اركبى معايا علشان نلحقهم .
ساندى ببكاء: لأ أمى أنا هركب مع أمى مش هسيبها لوحدها .
ثم ركضت مسرعة ناحية سيارة الإسعاف وركبت مع والدتها السيارة ، ثم ركب محمد سيارته وتحرك خلفهم .
____________________________________________________________________
فى المستشفى ، كانت ساندى تقف و تبكى بشدة و تقول : أمى بتروح منى يا محمد أمى مقدرش أستغنى عنها أمى لأ والنبى يااارب بلاش أمى.
أنت تقرأ
مفيش مستحيل
Romanceرواية رومانسية اجتماعية ، باللغة العامية ، مواعيد النشر هتكون كل يوم هنشر فصل ، أول رواية ليا واتمنى انها تنال اعجابكم وياريت تقرأوها وتقولولى رأيكم . بقلم / هنا رأفت .