Üzerinde tartışılan ve çoğu zaman özellikle erkekler tarafından gereksiz ve feminist bir tutumla abartıldığı düşünülen bir konu bu. Ancak farkındaysanız özellikle son yıllarda bu kullanım, toplumsal bilinçaltımıza sızarak gitgide dilimizde kullanımı normalleştirilmeye çalışıyor. Öyle ki artık kadınlar bile kadın demekten utanır hale geldi. Abartılan, gereksiz büyütülen bir tutum olduğunu düşünmeden önce konunun esas nedenlerini ve haklılığını bir kez daha anlatabilmek adına bu açıklama bölümünü yazma gereği duydum.
1. İlk önce şunun ayrımını ortaya koymakta fayda var; ' kadın' ve 'erkek' kelimeleri cinsiyet belirtmekte kullanılır.
2. 'Bay' ve 'Bayan' kelimeleri ise cinsiyet belirtmeye gerek duyulmadığı durumlarda , birer hitap şekli olarak kullanılır.
3. Elbette ki biri ile konuşmanız, seslenmeniz gerektiğinde bu kelimeyi kullanabilirsiniz ama böyle durumlarda bile kullanmaktan kaçınmanızda fayda var.
Örneğin " Bay bakar mısınız?" diyemeyeceğiniz gibi " Bayan bakar mısınız?" demenizde abes kaçar.
4. Yani asıl karşı çıkılan; kadın bireylerin cinsiyetlerinden bahsedildiği durumlarda, insanları bu kelimenin kullanımından kaçmaya iten algı ve zihniyettir.
5. " Ama benim niyetim kötü değil, sadece kibarlık olarak söylüyorum"
( Eğer kendinizi bu şekilde savunursanız özrünüz kabahatinizden daha büyük! Çünkü bu neden kibarlık olsun ki, size bunun daha kibar olduğunu düşündüren ne? Bu, tamamen kadını cinsel kimliğinden uzak tutmaya çalışan erkek egemen sisteminin bize dayattıklarının bir sonucudur. Ayrıca asıl yanlış olan bu kelimeyi ve çağrışımlarını ayıp bulan zihniyettir.)
6. Ancak esas niyetiniz gerçekten kibar olmaksa; bu kelime yerine " hanımefendi"kelimesinin kullanılması daha "kibar" olacaktır.
( Tabi yine hitapla kısıtlı durumlarda.)
7. Esas kimliğin söz konusu olduğu durumlarda yalnızca cinsiyet belirten 'kadın' kelimesinin ayıp olarak algılanıp, yerine bayan sözcüğü kullanıldığında bir art niyet aramak gayet normaldir.
NE BAYAN , NE HANIM. KADINIM. KADIN!
İşte bazı anlamayan arkadaşlar için ufak çaplı bir açıklama kısmını yazmaya gerek duydum.
Ha! bir de şey var daha ne olduğu veya kelime anlamının ne olduğunu bilmeden her yere
"BAYAN değil KADIN"
Yazanlar. Bu yazınca çok bilmişlik yapıyorsunuz sadece. Asıl amacınız kadınlar saygı ve kadınları koruma amaçlı değil! Yaptığınız komik. Bazılarına kafayı takıp neden bayan değil kadın diye soruyorum cevap veremiyorlar çünkü bu sorunun cevabını kendileri de bilmiyor. Yanisi her gördüğünüz yere " BAYAN değil KADIN " yazdığınızda elit olmuyorsunuz:)
Peki kurguma gelelim neden mi " BAYAN değil KADIN " size güçlü bir kadını anlatacağım. Hadi bakalım bana şans dileyin.
💜🐞💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BAYAN DEĞİL KADIN
General FictionBüyük acılarla karşılaşmış her kadın'ın minik gülümsemeleri vardır. Ve siz; "Kahkaha atanları değil, tebessüm edenleri unutmayın." Bir galibiyet hikayesi... 30.10.20 (Lütfen kitaba feminist bir tutumla yaklaşmayalım.☆) Kaliteli bir düzenlemeden son...