Kegelapan

1.1K 61 1
                                    

Kegelapan.sesuatu yang dibenci oleh Ali. Dia tidak pernah memikirkannya ketika dia masih muda,hingga suatu malam yang ribut. Neraka malam sentiasa terpahat di dalam kepala nya.

Biasanya ibunya selalu menidurkannya dan menyanyikan sekurang-kurangnya satu lagi penghantar tidur pendek sebelum mencium dahinya dan membiarkan anaknya itu tidur dengan tenang.

Ya tuhan,apakah dia merindukan suaranya,suara menenangkan melodi yang selalu membantunya meneruskan perjalanan ke apa yang dia sebut,alam mimpi yang indah.

Tetapi sejak dia kehilangan ibunya,dia tidak pernah pergi ke alam mimpi yang indah itu lagi.Semuanya seperti,baginya,neraka.Bila ibunya tiada lagi, dia hanya akan tidur dengan lampu menyala,dia masih mengamalkan(?)nya hingga hari ini.

Tetapi pada suatu malam, ketika dia ingin memejamkan matanya apabila dia terdengar bunyi guruh yang kuat melanda tempat berhampiran rumahnya dan setiap sumber cahaya di rumahnya terpadam.

Kegelapan...dia tidak menyukainya. Itu tidak menyenangkan dan terlalu menyeramkan. Sejak itu, dia takut akan kegelapan.Apabila usianya meningkat,ketakutannya mula memudar,atau tidak dia berfikir.

Dia berbaring dia atas katilnya sambil menelusuri telefonnya. Satu-satunya bunyi yang didengarinya ialah hujan menitik di jendela rumahnya.

Si berambut hitam berasa tenang dengan bunyi yang dihasilkan sambil meletakkan telefonnya di meja lampu mini di sebelahnya dan berbaring di bantal lembut dan menutup matanya sambil bersenandung(humming)

Semuanya baik dan tenang.dia tenang sehinggalah...

Bunyi yang kuat bergema di langit membuatkan Ali tersedar dari lamunannya dan segera menukar posisi dari baring ke duduk.Ribut dan petir menghurukan malam yang tenang.

Dia tidak keberatan,tapi malangnya tiba-tiba semuanya menjadi gelap.Setiap cahaya di rumahnya,semuanya terpadam.Biliknya,gelap gelita tanpa sebarang cahaya.

Dia bahkan tidak dapat melihat cahaya bulan kerana seperti ada yang menghalang cahaya bulan itu daripada masuk menembusi biliknya. Iris hazelnya mengimbas sekeliling bilik tersebut.Dia ketakutan.

Dia dengan pantas menarik selimut dan menutup tubuh munggilnya, seolah-olah ada yang dapat menariknya dan menyeretnya ke dalam kegelapan.

Tubuh kecilnya menggigil,matanya tertutup dapat dan tangannya menggenggam cadar katil dengan erat sehingga hampir merobeknya. Ejen tekno itu mengumpul keberanian untuk membisikkan"R-Rudy..."

Tidak ada.Sudah tentu,Rudy pulang lewat kerana meronda kawasan akademi M.A.T.A. Ali cuba menenangkan dirinya dengan memikirkan satu-satunya sumber cahaya dalam hidupnya lagi.Si ejen inviso,Rudy.

Ekspresi menenangkannya,suaranya yang merdu biasa dia dengar setiap kali tiada orang lain selain hanya bila mereka berduaan. Suaranya yang akan menyanyikan untuk Ali apabila Ali tidak tenang.

Rudy semacam mengingatkan akan ibunya sendiri,cara dia menjaga dan mengambil berat tentangnya.Dia(Rudy) luar biasa,itulah sebabnya dia sangat berharap dia sentiasa berada di sampingnya. Untuk memeluknya dengan erat,namun dalam pelukan yang hangat dan selesa.

Dia berasa seperti...disayangi.Rudy adalah tempat dia mendapat keselesaan dan masih sayang.

"Ali,awak terjaga?"suara yang lembut itu menyentakkan lamunan Ali. Lalu dia mengintip dari selimut." Rudy..." "Hei..." dia tersenyum. "kenapa awak belum tidur lagi?sudah hampir pukul 2pagi."

Dia berjalan ke arah katil Ali dan duduk di sebelah Ali."Saya tunggu awak balik" Ali melemparkan sekuntum senyuman lemah namun sedap dipandang mata pada teman lelakinya.

"Ali~" Rudy menekup pipinya dan menariknya dekat,dan mencium dahinya lembut setelah itu."awak nangis?"oh ya,apa yang Ali lupa adalah bahawa Rudy bijak(all maklumlah,inviso)

Rudy tahu jika seseorang itu bercakap benar atau disebaliknya.Namun apabila ejen inviso tersebut mengungkapkan dua perkataan itu, membuatkan Ali menghamburkan ketakutan yang terbuku dihatinya lagi sekali.

"Sayang!"ejen yang lebih tua daripadanya itu bertanya dengan cemas bercampur risau dengan segera merangkul pada pinggang ramping kekasihnya dengan lengannya.

" g-gelap-s-saya-t-takut-*sniff-sniff* "hush,xpe sayang,saya ade." matanya sambil mengelus lembut rambut tebal kekasihnya.sambil itu dia mencium pipi,dahi,rambut dan leher Ali.

Sambil itu dia membaring kekasihnya dan terus mencium pipi,dahi,rambut dan lehernya berulang kali sehingga memastikan Ali sudah terlena.

Rudy tersenyum kecil sebelum mengucup lembut bibir sang cinta hatinya sebelum dia turut tidur di sebelah Ali.Mereka berdua tidur berpelukan dengan hujannya yang masih turun renyai-renyai.

Kedua tersenyum dalam tidur bertemankan malam yang indah.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Terima kasih kerana hadir dalam hidupku Rudy~"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Heyyoo readers!🙌
Ok x kali ni?👆
Readers rasa author patut tulis guna bahasa melayu ke bahasa inggeris😛
Jangan lupa vote dan comment ye?
Jumpa lagi!✋
Papai✌

RuLi One Shots [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now