Giriş

12K 521 28
                                    


Ekim,1856/İngiltere

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Ekim,1856/İngiltere

Sevgili Adrian,

Sana bu mektubu yazmadan önce çok düşündüm. Ağır bir sorumluluğun altına giremeyecek kadar özgürlüğüne düşkün olduğunu biliyorum. Ancak kısa süre sonra ailemizin yıllardır ustaca yönettiği bu toprakları devredecek birine ihtiyaç duyacağım.

Derin bir hastalığın pençesinde ölümle savaşıyorum. Sona yaklaştığımı hissediyorum. Artık ruhumu sonsuzluğa teslim etmeye hazırım. Ancak bundan önce gerçekleştirmem gereken son bir görevim olduğunu biliyorum. Bu görev için senin özgürlüğünü sekteye uğratacağımdan dolayı şimdiden özür dilerim. Ölümümden sonra açıklanacak olan vasiyetimle eline geçecek olan bu mektuptan sonra ölünün arkasından konuşmaman gerektiğini unutmamanı öneririm.

Senin de bildiğin gibi Westcliff Kontluğu'nun miras kalacağı kişi aslında Frederick Lucas Byron'dur. Büyük amcamızın oğlu, serseri kumarbaz...

Yaptırdığım araştırmalar sonunda yüklü bir miktarda kumar borcunun altına girdiğini öğrendiğim Lucas, Kontluğu hevesle kabul edecek, atalarımızın yıllarca uğraşarak biriktirdiği aile servetini gözünü kırpmadan heba edecek ve geriye utançla anılacak bir isim ve sayısız gayrimeşru varis bırakacaktır.

Sorumlulukları olan, onurlu bir adamın böyle bir duruma müsaade etmeyeceğini tahmin edebilirsin. İşte bu yüzden vasiyetimle beraber bütün sorumluluklarımı sana devrettiğimi bilmeni isterim. Bu açıklamalarımın ardından beni affedeceğine inanıyorum.

Her ne kadar aile ve soyluluk bağlarını önemsemeyen, bencil pisliğin teki olsan da onurlu bir adam olduğunu biliyorum. Kendi sermayenle kurduğun küçük işi kısa sürede büyüterek Amerika'nın yerli deniz taşımacılıklarını geride bıraktığını ve zirveye yükseldiğini takip etmek gurur vericiydi. Aynı hassasiyeti kendi toprakların için de göstereceğine dair hiçbir kuşkum yok. Beni yanıltmayacağına olan inancım tam.

Birlikte koştuğumuz Westcliff bahçeleri artık sana emanet. Saklambaç oynadığımız kocaman malikaneye de iyi bak genç adam. Tekrar karşılaştığımız zaman hesabını sorarım, biliyorsun...

Sevgilerimle,

IX. Westcliff Kontu, Thomas Johnson Byron

YAĞMURA KARŞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin