✧ Aurora Johansen ✧
Aurora si řekla, že už nikdy nepůjde na koncert orchestru, kde Rune hrál. Zvládla by vůbec vidět jiného klavíristu na místě, kde měl sedět Rune? V jeho vysněném orchestru?
Jenže pak za ní přišel Noah se slovy, že na nejbližším koncertě se budou s Runem loučit. Že má přichystané něco speciálního. A že by byl rád, kdyby přišla.
Noahovi nakonec vůbec nevadilo, že soutěž nevyhráli. Sice by bylo pěkné s tím vším, co se stalo, alespoň vyhrát, ale Noah byl právě kvůli tomu rád, že skončili druzí. Nevyhrál místo v newyorském orchestru a mohl zůstat tady. V orchestru, který ho dal s Runem dohromady, a který naplánoval celou tuto akci pro Runeho.
A tak tady seděla. Ve třetí řadě u uličky uprostřed, takže přímo před ní bylo Noahovo místo prvního houslisty.
Cítila se trochu nesvá, když tam tak osamoceně seděla. Nikdo z jejich kamarádů nemohl přijít, i rodiče byli v práci. Když se chodila dívat na Runeho s Noahem na soutěže, byl s ní alespoň Mason, jenže ten taky hrál.
Plně věnovala svou pozornost telefonu. Doufala, že tak vypadala zaneprázdněně.
Když koncert začínal, všechna světla v sále se ztlumila. Lidé kolem utichly. Auroře se zdálo, že jediné místo nebylo tento večer volné.
Pak se na bílém plátně za prázdnými židlemi hudebníků rozjel dataprojektor. A Aurora se málem zadusila překvapením, když uviděla Runeho fotku.
Rune se na ni usmíval přes celé plátno. Dole bylo napsáno jeho jméno, rok narození a rok úmrtí. Jinak nic. Sál byl sále zhaslý, nikdo z hudebníků nepřicházel.
Až po několika desítkách sekund se objevil na pódiu první člověk, Juliet, která hrála na cello. Aurora s ní kdysi prohodila pár slov. Lidé pomalu a zmateně začali tleskat. Většinou se při příchodu orchestru tleskalo, ale co se dělo teď? Proč přišla sama Juliet?
Jakmile se ale posadila na své místo, objevil se další člověk. Přešel k bicím.
Pak se objevil Mason s pozounem. Posadil se na své místo.
Houslistka, která měla hned po Noahovi nejvyšší pozici.
Pán, co hrál na basu.
Ella na fagot.
A nakonec Noah. Neměl v ruce housle. K Aurořinu překvapení přešel ke klavíru. Jak to, že si nevšimla, že klavír není na svém místě, ale více uprostřed? To se tolik vyhýbala pohledu na Runeho klavír?
Noah ji vyhledal v publiku a když se jejich pohledy střetly, pousmál se. Pak se posadil ke klavíru.
Celý sál byl zmatený, tleskání pomalu ustalo. Proč bylo na pódiu jen sedm hudebníků z celého orchestru?
Ještě než zhasla i světla na pódiu, aby byla opět vidět jen Runeho fotka, stihla si Aurora všimnout, jak si Noah u klavíru zvedá mikrofon k ústům. Proč tam měl mikrofon?
Aurora se málem lekla, když se najednou přes celý sál z reproduktorů ozval hlas dirigenta.
"Vážení hosté, děkujeme, že jste dnes přišli na náš koncert. Prosíme, vypněte si své mobilní telefony pro nerušený zážitek."
ČTEŠ
Battle Symphony
Novela Juvenil❞Hudba - jako déšť, kapka za kapkou proniká do srdce a oživuje jej. A Rune byl mojí hudbou.❞ červenec 2019 - červenec 2020