31| jsi můj

2.4K 318 33
                                    

✧ Rune Johansen ✧

Rune psal snad všem lidem, kteří s ním chodili na konzervatoř a bydleli v přijatelné vzdálenosti od města. Myslel si, že najít někoho Noahovi na doprovod, bude hračka, když měl tolik kontaktů ze školy, ale šeredně se mýlil.

   Několik lidí mělo plno starostí se svými soutěžemi. Někteří nechtěli vystupovat na tak velké soutěži. Jeden kluk mu dokonce napsal, že Noaha by nikdy nedoprovázel, že o něm slyšel až dost, což Rune furt nechápal.

   Taky se s Noahem už tři dny neviděl, jelikož taky sháněl někoho, kdo by ho doprovázel. A když přišel na zkoušku orchestru, Noah mu na poslední chvíli napsal, že nejspíš někoho našel, a tak nemůže přijít. A Rune se na něj už tak těšil.

   Posadil se ke klavíru a nepřítomně mačkal klávesy pro lidi, aby se naladili. Nakonec přišel na řadu Mason.

   "Copak, smutnej, že tu nemáš přítele? Jak dlouho jste se neviděli, tři hodiny?" poškádlil, ale Runemu vůbec nebylo do smíchu.

   "Tři dny," odpověděl mrzutě a zahrál Masonovi tón na ladění. Pak ještě jednou. Mason se posadil a sedl si vedle Runeho.

   "Ty jo, tak dlouho? Zvládáš to ještě vůbec?" pokračoval. Rune do něj dloubl loktem.

   "Hej. Není to sranda, když to takhle teď bude nejspíš pokračovat, protože ho už nebudu doprovázet na soutěži." Rune spustil ruce do klína a zahleděl se na zem. I tak na sobě ale cítil Masonův zmatený pohled.

   "Počkat, cože? Ty ho nedoprovázíš? Proč?"

   Rune zavrtěl hlavou. "Vysvětlím ti to jindy, jo? Nechci to tady teď vytahovat, ale nedoprovázím ho, no."

   Mason si odfrkl. "Tak to bude ještě zajímavý. Minule, když měl nějakou důležitou soutěž, měsíc před ní furt trénoval,ať už s klavírem nebo ne. Taky proto ho moc lidí nechce doprovázet. Těsně před soutěží u něj ti klavíristi teoreticky bydlí, jak chce furt trénovat."

   Rune si povzdechl a naštvaně se na Masona podíval. "Můžeš mi to... nevím, neříkat? Nepotřebuju vědět, že můj přítel na mě nebude mít vůbec čas, děkuji."

   "Aspoň víš, co čekat," pokrčil rameny Mason a na chvíli se odmlčel. "To jste se nějak pohádali nad výběrem skladeb nebo co?"

   Rune se na něj podíval. "Měl jsem na výběr. Buď ho nebudu doprovázet nebo se se mnou rozejde a skončí mezi námi úplně všechno." Mason vyvalil oči.

   "Proč-"

   "Fakt ti to řeknu, slibuju. Tady není dobré to řešit. Za chvíli začínáme."

   Sotva Rune domluvil, do sálu vešel dirigent. Mason Runeho poplácal po zádech, jako by se ho snad snažil nějak podpořit, a vydal se i s pozounem na své místo. Ještě než začali hrát první skladbu, Rune si rychle zkontroloval mobil. Už před hodinou Noahovi napsal, jestli se po zkoušce může stavit, ale Noah si zprávu jen přečetl a neodpověděl. 

Odpovědi se mu dostalo až večer. Noah se mu ve zprávě omluvil, že si zprávu přečetl ale už nestihl odpovědět, protože přišel klavírista, který ho stejně doprovázet ani nebude. Tentokrát byl Rune ten, který chat jen otevřel, ale neodpověděl.

   Následovalo několik telefonátů od Noaha. První dva Rune ignoroval, vážně se neměl chuť s ním bavit, momentálně měl na mysli jen to, co bude, až bude čas soutěže.

Battle SymphonyKde žijí příběhy. Začni objevovat