~16~

12 1 0
                                    

Alex prov
Micuța mea doarme de mai bine de o oră, asistenta a tot venit sa mai verifice branula și sa îmi spună ca urmează sa vina doctorul. Nu o sa pot sa fiu lângă ea în timpul operației, însă nimic nu o sa ma clinteasca din fata salonului.
Îmi e atât de teama ca o sa o pierd, încă nu i-am spus despre varul său, dacă după operație părinții ei o sa o ducă direct acasă și eu nu o sa mai am ocazia sa vb cu ea. Nu mi-aș putea ierta dacă acel individ ar rănio. Nu înțeleg cum o persoana ca Lisa poate trece prin atâtea.
Sunt rupt din gândurile mele de ușa care se deschide și în încăpere pătrunde doctorul și doi asistenți.
O deconectase rapid de la aparatul de monitorizat bătăile inimii și ii scoase cu grija branula ca mai apoi sa o mute pe targa.
Înainte sa iasă din camera am prins doctorul de braț.
-Sper ca totul o sa fie bine. Ea nu o sa pățească nimic, nu-i așa?
-Sigur ca nu o sa pățească nimic tinere! Ce crezi ca e asta? Prima mea operație pe coloana? A ras nervos, vizibil deranjat.
Ce îți e și cu doctorii ăștia? Operează și ei doi trei oameni și devin aroganți.
Mi-am dat ochii peste cap și am început sa urmăresc medicul pana în fata sali de operație. Aici se afla mama Lisei și din nou acea fata și acel băiat. Am luat loc pe scaun și pe hol a mai venit o persoana, un bărbat la vreo 45 de ani, micuț de statura, creolin și neras. A dat noroc cu băiatul de alături ca mai apoi sa vina în fata mea și sa îmi întindă mana, însă când mi-am ridicat privirea spre acesta și-a retras mana.
-Tu nu ești coleg cu lisa!
-Defapt sunt.
-Reya?!
Mama Lisei se ridică numaidecât și veni lângă noi. M-am ridicat în picioare și brusc ma simțeam și mai stanjenit, tatăl Lisei îmi ajungea pana la piept.
Trebuia sa stai dracu jos, te-ai ridicat tu namila pământului, ce ai vrut sa demonstrezi? Acum o sa iasă scandal paza o sa te scoată afara, o safi dus la școala aia nenorocita și nu o sa mai ai ocazia sa vorbești cu Lisa.
Prins în gândurile mele și certandu-ma cu a mea conștiința nu am auzit ce am fost întrebat.
-Poftim?
-Esti și surd băiete?
-......
-Te-am întrebat ce cauți tu aici?
-O sa fiu lângă Lisa.
-Noi o sa fim lângă Lisa, noi familia ei!
Acesta s-a încordat vizibil, iar soția sa l-a strâns ușor de umăr.
-Sunt sigur ca Lisa ma vrea aici!
-Lisa mea?
-Cu tot respectul, e timpul sa ajungă în grija altcuiva Lisa.
-Câte nerușinare! Cine i-a permis ăstuia sa fie aici? Tu nu ai de desenat pe un perete sau de furat vreo geanta.
Trebuie sa recunosc, tot ce striga acest om ma jicnea profund, pe măsură de vorbea maxilarul meu se inclesta dar conștiința nu ma lasă la greu.
Nu fi bou, nu fi tâmpit! Chiar crezi ca Lisa o sa se mai uite la tine dacă ii strâmbi moaca lu' tacsu'?
-Va rog sa va potoliți! Aici se lucrează.
Asistenta ce a scos capul pe ușa salonului și-a făcut vocea auzita pe tot coridorul. Pentru câteva momente s-a creat o liniște mormantala. Am decis sa îmi reiau locul pe scaun. Bărbatul se învârtea agitat prin fața salonului, aruncându-mi câte o privire ucigătoare din când în când.
Liniștea a fost păstrată pana cei doi, fata și băiatul s-au ridicat. Acesta s-a oprit în fața mea.
-Hai la o țigară! Fac cinste cu o cafea.
Ceva din privirea lui m-a convins sa cobor.
Ajuns din nou în fata acelei clădiri am inspirat aerul proaspăt. Tipul blid a venit spre mine cu o cafea apoi mi-a întins pachetul de țigări.
-Mersi!
-Apropo, eu sunt Emanuel, iar mâța asta speriata e Anca.
Era o fata cu un par lung și drept de o culoare nisipie. Ea îl lovi ușor în umor, provocându-i acestuia un chicot.
-Eu sunt Alex!
-Cred ca îți place mult de Lisa de ești aici. Îmi spune Anca cu subînțeles.
-Cred ca da!
-Cum e acolo?
-E ca la o școală normala doar ca la finalul zilei nu pleci acasă, nu ieși cu prietenii, nu poți manca în oraș, în schimb ai un spațiu verde și un teren de fotbal. După dormi într-o camera împuțită cu încă doua persoane, iar pedepsele sunt foarte dure.
-Cum a ajuns Lisa în situația asta?
-Urma sa ne vedem după ora stingerii în spatele căminului, ea a ajuns un pic mai devreme. În timp ce coboram pe fereastra am văzut un individ îmbrăcat cu o pelerina din cap pana în picioare, am luat-o la fuga și am văzută pe Lisa zăcând pe cimentul rece.  Ar fi trebui sa îndur pedeapsa pentru amândoi, însă....
-Ai fugit? Uimirea fetei era vizibila.
-Cam asa ceva!
-Bănuiesc ca o sa ai de indurat multe când te  întorci acolo amice. Compasiunea de pe fata lui Emanuel  era mai mult decât clara. Apoi am început sa îmi aduc aminte de acea camera în care erau torturați elevii problema. Nu am fost niciodată acolo însă știu ca nu aveam sa mănânc ciocolata.
M-am lăsat pierdut în gândurile mele pana am fost bătut ușor pe umăr de Emanuel, cafeaua mea se racise de mult, i-am dat drumul in coșul de gunoi și m-am întors spre cei doi.
-Ar fi ceva foarte grav de care ma tem.
-Nu a-și fi crezut ca un tip ca tine o sa se teama de ceva. Anca a zâmbit jucăuș.
-Lisa o sa fie dusa acasă pentru recuperare.
-Da!
-Am avut o întâlnire mai neplăcută cu un individ, care se pare ca se știe cu Vărul Lisei. Pupilele celor doi s-au dilatat vizibil și păreau sa fie mai atenți ca niciodată. Se pare ca vărul ei vrea sa se răzbune pentru ceva, iar jegul ăla ordinar vrea sa mi-o ia pe Lisa, cu toate ca știu ca ea nu l-ar accepta vreodată, gândul asta ma îngrozește teribil.
-Nu înțeleg,  ce i-a putut face Lisa?
-Ați observat ceva ciudata înainte sa se întâmple totul?
Au stat pe gânduri câteva momente ca mai apoi Anca sa spună :
-El lipsește câteva zile de la școală, iar Lisa a spus ca e la un control de rutina. Emanuel aaprobato ca apoi sa continue.
-Zicea ca începuse sa aibă câteva problema, niște alergi sau ceva de genul.
-Lisa a fost implicata în viata lui?
-Ooo da!  Reacția băiatului m-a făcut sa îmi dau seama ca situația nu era chiar roz. Lisa a fost peste tot pentru el, la școală ii lua apărarea, ii dădea meditații, ii făcea temele, când a avut probleme cu politia ea și-a scos toate economiile și banii de alocație pentru ai plăti amenda.

******************
După acea discuție am rămas pe gânduri, am urcat din nou în fata salonului, tatăl Lisei ma privea în continuare urat, însă a preferat sa îl ignor. Imediat ce iese din operație trebuie sa ii spun Lisei totul, o sa fie greu de digerat atâta informație dar o sa fie spre binele ei.
Cei doi au promis ca vor fi cu ochii în patru în caz de cava. Anca o sa rămână mai des sa doarmă la Lisa, iar Emanuel o sa treacă pe la ea zilnic.
Acum sper dor ca operația sa decurgă bine, sa nu existe vreun fel de complicație care ar putea pune în pericol viață Lisei sau care sa o imobilizeze în scaunul cu rotile.
După încă doua ore de așteptare medicul iese din sala de operație. Se oprește sa vorbească cu părinții Lisei.
-Fata este bine, încă este sub anestezic. Încă nu știm cum a să reacționeze corpul ei în momentul în care mușchii vor fi puși în mișcare. O sa mai dureze câteva ore pana afectul anestezicului trece, însă asta o sa ii prindă bine. O sa va rog sa ma urmați pentru semnarea unor hârtii. Aceștia o luase la pas în spatele doctorului, iar Lisa fu dusa pe o targa înapoi în camera ei. I-am văzut chipul fugitiv. Același chip de înger ca întotdeauna.
Cu toate ca am dormit o singura noapte cu ea, nu am putut sa ii admir niciodată chipul adormit. Era foarte frumoasa, ma îndrăgostesc de ea de fiecare data când o vedeam, la fiecare zâmbet.
M-am poziționat în fata ferestrei de la camera ei, urmă să aștept oricât e nevoie.
-Hei amice! O sa fie bine! Asistenta de dimineața îmi așeză mana pe umăr.
-Știu! E puternica.
-E o fata speciala, așa - i?
-Cea mai speciala! A-și face orice ca ea sa fie bine.
-Ooo, nici nu mi-am dat seama după planul tău ingenios de azi dimineață. Ironia din vocea ei se simțea și asta mi-a provocat un chicoturmat de rasul colorat al asistentei.

💌💌💌💌💌💌💌

O viata pentru un pacatUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum