"Korang!!"sergah Nana dari belakang. "Dah tak reti bagi salam ke?"soal Fiz yang sedang mengurut dadanya kerana terkejut.
"Ish.. Aku sengaja nak terkejut kan korang.. Lorat la kau.. Yang lain tak ada nak cakap apa pun.. Kau je melebih.." Nana menjeling ke arah Fiz.
"Haa.. Kau dah kenapa ni? Tetiba datang sini?" soal Hanaf. "Ish.. Korang ni.. Korang BFF aku.. Tak boleh ke nak rehat dengan korang?" Nana memeluk lengan Izz.
"Nana.. Tak yah layan diorang tu.. Meh duduk sebelah Izz.. Makan sama-sama.. Izz pun memang tak nak makan banyak.." Izz menolak bekalan miliknya ke arah Nana.
"Hehehe.. Thanks Izz.. Izz tahu-tahu je Nana lapar.." Nana mengambil sudu, lalu menyuap makanan ke dalam mulutnya.
"Semua orang tahu kau lapar, Nana.. Kau setiap masa lapar.." Ash tertawa kecil. "Kurang ajar!!" Nana menepuk lengan Ash menggunakan sudu yang di pegang.
"Makan cepatlah.. Main pulak.. Nanti rehat habis.." tegas Fiz. "Hump!!" jeling Nana. Izz dengan Hanaf hanya tertawa melihat gelagat sahabatnya.
Time skip
"Korang sedar tak? " soal Ash. "Sedar apa?" soal Hanaf kembali. "Yela.. Rasa sekejap je.. Kita dah hari terakhir kat sekolah rendah ni.. Lepas ni tak tahu kita dapat jumpa lagi ke tak.." Ash menunduk kerana tak sanggup membayangkan apa yang berlaku jika mereka naik ke sekolah menengah.
"Tak apa lah.. Nanti kita contact lagi.. Bolehlah kita jumpa kalau free.." pujuk Nana. "Betul tu.." Izz memeluk bahu Nana.
"Betullah tu apa Nana cakap.. Tak payah nak sendu sangat.. Kau ingat kau tak tahu ke, kau sendu sebab nanti kau dah tak dapat nak jumpa Nana kan?" Fiz menepuk bahu Ash sambil mengangkat keningnya sebelah.
"Bende kau ni?!?!" Ash mengejar Fiz. "Izz.. Nanti kau sekolah mana?" Hanaf mengabaikan Ash dan Fiz yang sedang kejar mengejar.
"Aku tak tahu lagi.. Belum dapat keputusan.." jawab Izz. "Kau? " Izz pandang Hanaf. "Belum jugak.. Woi!!" Hanaf di langgar oleh Ash dan Fiz yang sedang berkejaran.
"Nana.. Kau suka Ash ke?" Hanaf menyeluk tangannya ke dalam poket seluar. "Ma-mana ada.. Tak payah nak buat cerita.." Nana menarik lengan Izz ke arah bilik air.
"Merahnya muka kau!!" Izz sedar akan muka Nana yang bertukar merah. Kulit mereka semua putih melepak, so kalau bertukar merah tu memang nampak la jawab nya..
"Shhh.. Jangan cakap kuat-kuat.. Nanti ada orang dengar.." Nana menutup mulut Izz. "So betullah?" Nana mengangguk. "Tapi aku tak tahu macam mana Hanaf tahu.. Jangan bagitahu sesiapa tau.." Nana membuat jari untuk berjanji. Izz menyambut.
Time skip
Nana's pov
Aku membuka telefon. Aku membuka aplikasi chat. Aku membuka group chat yang telah dicipta oleh Fiz.
_________________________________________
B.F.F.T.J 💕💕
Nana.
Korang semua dah dapat
sekolah ke belum?Aku dah dapat..
Aku dapat sekolah yang
dekat atas bukit tu..Fiz.
Sirius Ah?
Aku pun dapat situ..Yang lain?
Izz.
Kita tak sama Nana..
Aku dapat yang dekat
dengan shopping mall tu..Hanaf.
Sama lah kita Izz..
Tapi tak sama dengan Fiz
dan Nana..Ash?
Ash.
Aku sama macam Izz
dengan Hanaf..Tak Best la macam ni..
Nana.
Tak apalah..
Kalau free nanti kita jumpa..Fiz.
Jangan risau Ash..
Aku akan jaga Nana..Nana.
Apa ni Fiz..
Aku tak suka lah..Ash.
Bende siak Fiz..
Aku tak cakap apa-apa pun..Tak elok memfitnah..
Izz.
Klah..
Aku kena pergi sekarang..Nanti sambung borak..
Tau.. Bye..Fiz.
Bye..Hanaf.
Bye..Ash.
Bye..Nana.
Bye.._________________________________________
Time skip
Selepas beberapa bulan mereka telah memasuki sekolah menengah..
_________________________________________
B. F. F. T. J 💕💕
Fiz.
Korang..
Dah lama kita tak
jumpa..Alang-alang
kita tengah cuti dua
minggu ni.. Jom jumpa..Hanaf.
Haahkan..
Jom.. Kita bercuti ke
apa ke..Nana.
Boleh jugak tu..
Aku pun naik bosan duduk
dekat dalam rumah ni..Izz.
Betul tu..
Ermm.. Kita nak pergi
mana?Ash.
Aku tak kesah..
Asalkan orang lain payung..
AHAHHAHA..Nana.
Elok sikit..Fiz.
Yela..
Jom pergi Canada..
Lusa.. Kita pergi..
Aku sponsor..Ash.
Ok.. Cun..
Aku dah gak dah mesti
Fiz akan sponsor..
Dia kaya.. HAHAHA..Hanaf.
Orang tu nak sponsor
bukan nak terima kasih..Ash.
Heheh..
Thanks Fiz..Izz.
Thanks Fiz..
Tak sabar nya..Nana.
Thanks..
Uwaa.. Tak sabar..
Klah.. Bye..
Nak pergi packing..Ash.
Laju je.._________________________________________
Time skip
"Yeay!! Dah sampai.." Nana mengeliat setelah lama dia tidur di dalam kapal terbang. "Dah la tu Nana.. Orang tengok.." Hanaf menarik bagasi miliknya.
"Jom makan dulu.. Aku tengok Nana terus rasa lapar.. Dah berjangkit kot.." Izz memegang perutnya kerana lapar. Nana menjeling Izz.
Selesai makan...
"Jom.. Kita nak kena gerak pergi hotel.. " Fiz menarik bagasinya lalu berjalan di hadapan. "Tunggu lah.." Nana terkedek-kedek menarik bagasinya.
"Tu pun susah.." Ash merampas bagasi Nana. "Ish.. Berat lah.. Bukan aku sengaja.. " Nana membiarkan Ash menarik bagasinya. Izz dan Hanaf tertawa melihat mereka.
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasy~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××