"Haaa.. Penatnya!! Nasib baik aku sempat lari.. " Ash mengeluh selepas penat berlari. Dia mengingat semula apa yang telah terjadi kepadanya.
Flashback
"Wah!! Ada arked!! " Ash perlahan-lahan mendekati arked tersebut. Langkahnya terhenti. Dia berfikir.
"Kenapa ada arked dekat sini? " Ash menampar dirinya. Dia melihat ke hadapan.
Dia begitu panik apabila melihat arked tadi adalah seekor raksasa batu yang menunggunya untuk di baham.
Dia lari sekuat hatinya untuk mengelak dari raksasa tersebut.
End flashback
"Eh? Nana ?" dia melihat ke arah seorang wanita yang sangat dikenali.
Tetapi dia pelik melihat air mata Nana mengalir. Dia melihat Nana melangkah ke suatu arah dihapadapannya.
Dia terkejut melihat Nana bergerak ke arah suatu lubang yang sangat besar. Dia berlari ke arah Nana lalu menarik lengan baju miliknya
"Apa kau buat ni!?!?!? Mama!!! " Nana meronta. "Nana sedar!! " Ash menampar muka Nana.
"Arghhh!! Sakit lah!! Aku nak pergi dekat mam aku je.." Nana mengusap pipinya. "Mana mama kau? Dekat lubang tu ke?" Ash menunjuj ke arah lubang yang besar tadi.
"Mana ada lub- What!?!?! Bila ada lubang?!?! " Nana terkejut dengan apa yang dilihatnya.
"Nasib baik aku ada.. Kalau aku tak ada tak tahu apa jadi dekat kau.." Ash menarik lengan baju milik Nana untuk meneruskan perjalanan.
"Alaaa.. Sorry la, Ash.. By the way.. Thanks.. " Nana menunjukkan senyumannya yang manis. Ash tersenyum melihat senyuman Nana.
"Ash.. Macam mana kau boleh jumpa aku? " Nana masih tidak faham tentang misi ni.
"Kita kena terus hidup dalam ni.. Sebab kita akan kena pukau dengan perkara yang kita paling suka. Dan benda itu akan bertukar menjadi perkara yang paling teruk dan akan memusnahkan kita.. " Nana mengangguk tanda faham.
_________________________________________
"Korang siapa?!?! "
..........
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasy~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××