"Jom.. Nana.. Kau rasa diorang dekat mana? " Nana mengangkat bahu.
"Cuba tengok dekat pantai.. Mana tahu dekat situ.. " Ash mengangguk.
"Tunggulah!! " Fiz dan Am mengejar mereka.
"Cepat!! " Fiz dan Am mempercepatkan langkah mereka.
Tiba di pantai..
"Mana diorang? " Ash menggaru kepalanya yang kebetulan gatal.
*eh.. Ade kutu ke? Gurau² sambung bace.."Fiz.. Nampak diorang? Mata kau kan tajam.. " Nana memandang Fiz.
Fiz melihat sekeliling. Dia terhenti. Dia menunjuk ke arah dua orang yang sedang berjalan-jalan di tepi pantai.
"Tu.. " Ash dan Nana memandang ke arah yang ditunjuk.
"Jom.. " Ash memulakan langkah.
"Kejap!! " Ash terhenti. Dia menoleh.
"Kau cakap nak intai.. Jangan nampak sangat.. " Am mengetuk kepala Ash.
"Eh? Hehehe.. Habis kita nak pergi mana ni? " Ash memandang sekeliling.
"Belakang semak tu.. Dekat pun dekat.. " Am menunjuk ke arah satu semak yang berdekatan Izz dan Hanaf.
"Jom.. Aku excited!! " Nana menarik lengan baju Ash. Ash hampir tersadung. Nasib dia sempat mengimbangkan dirinya.
"Jom!! " Am pula menarik lengan Fiz. Fiz menggeleng.
_________________________________________
"Lawak lah.. " Izz menghabiskan sisa gelaknya.
"Betullah.. Apa yang lawak.. " Hanaf juga turut tergelak. Entah apa yang mereka borakkan.
"Izz nak makan? " Izz memandang Hanaf. Dia menggeleng.
"Kenapa? Nanti Izz lapar?? " Izz menggeleng.
"Cepatlah!! Jom makan!! Hanaf lapar!! " Hanaf menghentakkan kakinya.
"Hahaha.. Tak nak lah.. Izz nak kurus.. Nanti Izz gemuk tak cantik.. " Hanaf menggeleng.
"Izz gemuk pun still cantik.. Jom lah makan!! " Hanaf menghentakkan kakinya dengan lebih kuat.
"Ye ye.. Jom makan.. Tapi Izz teman je.. Okay? " Hanaf menggeleng.
"Izz kena makan.. Kalau Izz tak makan.. Hanaf pun tak nak makan.. " Izz tergelak.
"Yee.. Izz makan sekali.. Puas? " Hanaf mengangguk laju.
Mereka berjalan ke arah sebuah kedai makan.
_________________________________________
"Ecewahhh.. Guna nama ek? " Ash tergelak mendengar perbualan mereka.
"Kau senyap boleh tak? Kalau diorang dengar macam mana? " Nana memandang Ash.
"Jeles ah tu.. " Ash menjeling Nana.
"Tak ingin aku.. Uwerkk.. " Nana membuat gaya muntah.
"Korang dua orang ni.. Aku kawin kan jugak nanti.. Diam sikit tak boleh eh? " Fiz mencekak pinggang.
"Tah.. Bising je.. Orang datang sini nak tengok drama yang dekat pantai tu.. Bukan drama dekat sini.. " Am dan Fiz menepuk tangan bersama.
"Dah.. Shhh.. Nak tengok tu.. " Fiz dan Am sambung memerhati.
Mereka mengikuti langkah Hanaf dan Izz sehingga mereka mengambil keputusan untuk kembali ke bilik masing-masing.
"Oh no!! Cepat!! " kelam-kabut masing-masing apabila Hanaf dan Izz dalam perjalanan pulang ke bilik.
Tiba di bilik.
"Ahh.. Cepat.. " Nana menukar pakaiannya. Dia melompat ke atas katil. Dia membetulkan posisinya. Dia membuka telefon bimbitnya.
"Nana? Eh? Dah balik? " Izz membuka pintu bilik.
"Dah lama dah aku balik.. Kau tu yang keluar lama-lama.. Mengantuk aku tunggu.. " Izz menggosok lehernya.
"Tadi macam mana? " Nana pura-pura hendak tahu apa yang terjadi. Izz pun menceritakan segalanya.
"Ouhh.. " Nana sambung melihat ke telefonnya.
"Tadi keluar ngan diorang okay? " Nana mengangguk.
"Okay.. Nanti kita keluar lagi eh? " Izz mengangguk. Mereka bersiap untuk tidur.
......
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasy~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××