××CHAPTER 15××

9 2 2
                                    

"Korang siapa?!?!" Fiz melangkah ke belakang perlahan-lahan. Kini dia telah di kepung oleh sekumpulan lelaki bertopeng.

"Arghhh!! " sekumpulan lelaki tersebut membunuh Fiz. Mata Fiz tidak dapat di buka.

"Ahhh!! " Fiz membuka matanya. Dia berada di tempat asalnya. Dia melihat ke tangan kirinya. Nyawanya tinggal dua sahaja. Dia tak boleh bazirkannya.

"Am?!?! " dia melihat suatu sosok tubuh yang sangat dirinduinya.

"Abang Fiz!! " Fiz berlari ke arahnya. Langkah Fiz terhenti apabila dia melihat Hanaf menikam sosok tubuh tersebut.

"Hanaf!!! Apa kau buat?!?! " Fiz mengalirkan air mata dalam keadaan marah.

"Fiz!! Sedar!! " Hanaf menggoncang badan Fiz. "Apa kau ni?!?! Kau dah bunuh adik aku!!! " Fiz melihat ke arah tadi.

Terdapat satu pokok yang hanya duri memenuhi pokok tersebut. Dia menekup mulutnya.

"Hanaf.. Thanks.. " Hanaf mengangguk. Dia memeluk bahu Fiz.

"Aku tahu pasal adik kembar kau.. Aku tumpang simpati.. Dan aku tahu kenapa kau ajak kitorang semua pergi Canada.. Kau nak cari dia kan?? " Fiz hanya menunduk.

_________________________________________

"Arghhh!! Mana diorang ni?? Dah penat dah ni.. " Izz merungut apabila dia tidak dapat menjumpai sesiapa pun sepanjang perjalanannya.

"Ish.. Aku dah lah kena kejar dengan orang kerdil tadi.. Seram pulak tu.." Izz mengingat semula apa yang telah terjadi kepadanya.

Flashback

"Lalalalalala.. Eh?? What?!?! Bts?!?! " Izz menekup mulutnya. Dia melihat tujuh orang yang sangat diminatinya.

"Wahhhhh!! Sukanya!! " dia berlari ke arah mereka. "Eh?? Kenapa diorang semua makin pendek? " langkah Izz terhenti apabila perasan sesuatu yang pelik.

"Ahhhhh!!! " dia terkejut melihat perubahan yang berlaku. Mereka ialah tujuh orang kerdil yang begitu kejam.

Izz berlari sekuat hati. Dia menoleh kebelakang. Kelibat orang kerdil yang mengejarnya sudah tiada. Dia berhenti berlari.

End flashback

"Ishhh.. Seram.. " dia menggosok-gosok tangannya. Dia berasa sejuk. Dia memandang sekeliling jika terdapat rakan-rakannya.

"Nana?? " dia mendengar suara tertawa dari arah belakang. Dia pergi ke arah tersebut. Dia terkejut.

"Nana?!?! Hanaf?!?! " Nana dan Hanaf sedang berjalan berdua dan bergelak ketawa. Dia berlari ke arah mereka.

Izz menarik mereka berdua. Izz semakin terkejut apabila Nana dan Hanaf tersebut bukan orang yang sebenar. Mereka adalah dua patung yang bercantum.

Patung tersebut mengejar Izz dengan banyak senjata di tangan. Izz berlari sekuat hatinya.

"Urghhh!! " Izz terlanggar sesuatu di hadapannya. Dia ketakutan. Dia memandang ke arah hadapan. Dia berasa lega.

"Izz?? Kau ok tak? " Nana menghulurkan tangannya. "Ah.. Aku ok.. " Izz memandang orang yang berada di sebelah Nana. Orang itu ialah Ash.

"Jom lah ikut kitorang sekali.. " Izz mengangguk. Nana menarik lengan Izz untuk berjalan bersama.

_________________________________________

"Apa jadi dekat kau tadi? " Fiz memandang Hanaf.






.......

Welcome To The House..Where stories live. Discover now