××CHAPTER 43××

3 1 0
                                    

"Ash!! " Ash tersentak. Dia memandang sekeliling.

Dia melihat kelibat empat orang berlari ke arah nya.

"Fiz? Am? Hanaf? Nana? " Ash pelik.

"Nasib jumpa korang dekat sini.. Senang sikit nak bincang.. " Fiz tertunduk kerana penat berlari.

"Ash? Izz? Bukan kau cakap lepas ni semua yang aku nampak betul ke? Ni apa? Semua ni betul kan? " Nana kelihatan keliru.

"Nana.. Jangan salah faham.. Ash jumpa aku sorang-sorang tadi.. Lepas tu kitorang tengah jalan nak cari korang.." Izz tahu yang Nana akan salah faham.

"Apa bukti? " Nana menyilangkan tangannya.

"Jom ikut aku.. " Izz menarik lengan Nana. Mereka semua mengikuti langkahnya.

"Nampak? " Nana terkejut melihat situasi itu.

"Kenapa? " Nana memandang Am.

"Tu apa yang diorang buat untuk manipulasi minda Izz.. Nampaknya.. Kau masih tak percaya kitorang betul-betul.. " Am memandang Nana.

"Aku memang dah percaya korang tadi.. Tapi.. Bila tengok Izz dengan Ash.. Kepercayaan tu hilang.. Maafkan aku.. " Nana menunduk.

"Ash.. Izz.. Korang kena percaya aku.. Lepas tu.. Korang akan nampak benda yang betul je.. Diorang semua dah manipulasi minda korang.. Percaya kitorang atau tak.. " Fiz mengangkat kening.

"Korang kena ikut kitorang.. Please.. Kita percaya sesama sendiri.. " Hanaf memujuk Ash dan Izz..

Ash dan Izz mengangguk.

"Cuba tengok tempat tadi.. " Izz dan Ash memandang ke arah khemah tadi.

"Dah tak ada.. " Izz memandang Am.

"Jom.. Kita kena cepat.. Esok.. Kita kena pergi gudang diorang.. Pintu untuk keluar dari sini ada dekat sana.. " Am memulakan langkah nya.

"Jom.. " mereka semua mengikuti langkah Am.

_________________________________________

"Semua dah ada?!?! " Alif memandang ke arah semua rakan-rakannya.

"Dah.. " Eric menjawab.

"Sekarang ni.. Aku rasa.. Diorang semua dah larikan diri.. Kita kena cari.. " mereka semua mengangguk mendengar arahan Alif.

Mereka berpisah untuk mencari Hanaf, Nana, Izz, Ash , Fiz dan Am.

"Jom.. Kita kena cepat sementara tak ada orang lain.. " Am memberi laluan kepada yang lain dahulu.

"Am.. Pinth ni ke? " Hanaf memandang Am. Am mengangguk.

"Cepat-cepat.. " yang lain mempercepatkan langkah mereka.

"Am.. Am masuk dulu.. " Fiz menolak Am.

"Abang!! Masuk cepat.. " tegas Am. Fiz menolak kasar badan Am.

"Abang!! " Am dapat melihat kelibat Alif sedang menarik picu pistol yang dipegang.












........

Vote..
Vote..

Welcome To The House..Where stories live. Discover now