"Apa jadi dekat kau tadi?? "Fiz memandang ke arah Hanaf. Hanaf mengangkat keningnya. Selalunya Fiz jarang bercakap dengan rakan-rakannya.
"Aku tahu.. Kau pelik kan kenapa aku bercakap dengan kau.. Selama ni.. Aku tak nak orang tahu pasal adik aku.. Sebab tu aku jarang bercakap.. Setakat ni.. Kau je yang tahu pasal tu.. Jadi.. Aku akan jadi lebih yakin sikit kalau nak bercakap dengan kau.. " Hanaf mengangguk.
"Tadi.. " Fiz memandang ke arah Hanaf.
Flashback
"Hurmm.. Agak-agak diorang semua dekat mana eh?? Dah sampai ke?? " Hanaf bertanya pada diri sendiri.
"What?!?! Seriously?!?! Ada motor favourite aku yang selama ni aku nak dekat sini?!?! Tak boleh jadi ni.. Aku kena naik.." Hanaf berlari ke arah motor besar yang terletak tidak jauh dari nya.
"Eh?!? Argghhh!!! " Hanaf terkejut apabila melihat motor tersebut bergerak dengan sendiri lalu menuju ke arahnya dengan laju.
Dia lari daripada situ. Dia terhenti apabila melihat Fiz yang sedang menuju ke arah pokok yang berduri tersebut. Dia menarik lengan Fiz.
End flashback
"Ouh.. Seram eh motor tu... Hahaah.. " Hanaf tersenyum melihat Fiz tertawa. Sudah lama dia tidak melihat Fiz tertawa ataupun tersenyum.
"Jom jalan.. " Fiz memautkan tangannya pada bahu Hanaf. Hanaf memautkan tangannya kembali pada bahu Fiz. Mereka meneruskan perjalanan.
"Urghhhh... " pandangan mereka menjadi silau apabila terdapat suatu cahaya seperti petir.
"Teddy bear?? " mereka memandang sekeliling. Mereka dapat melihat Ash, Izz dan Nana.
"Korang!! Sini!! " Hanaf melambaikan tangannya. Nana, Ash dan Izz berlari ke arah mereka.
"Tahukan apa nak buat dengan teddy bear ni?? " Nana menunjukkan teddy bear.
Mereka menggeleng. Nana menepuk dahinya. "Cantumkan dekat tengah tu.. " Nana menunjuk ke arah satu batu yang berada di tengah-tengah.
"Pasti?? " Ash memandang ke arah Nana. Nana menunjukkan kertas yang mereka dapat sewaktu awal-awal mereka masuk ke sini.
"Ok.. Jom.. " mereka bergerak menuju ke arah batu tersebut.
"Ready?? " mereka mengangguk. Teddy bear yang mereka pegang di cantumkan.
Batu yang besar tadi berubah menjadi seekor teddy bear yang sama seperti teddy bear yang Nana sentuh sebelum masuk ke sini.
Mereka menyentuh teddy bear tersebut. Pandangan mereka menjadi silau.
_________________________________________
"Urghhh.. " Izz membuka matanya.
...........
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasía~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××