"Kau siapa? " Hanaf pelik memandang seorang lelaki bertopeng yang betul-betul dihadapannya.
"Bangun cepat!! " Hanaf tersentak. Dia hanya mengikut apa yang disuruh.
"Mana kawan-kawan aku?!? " Hanaf memandang sekeliling untuk mencari rakan-rakannya. Tapi tidak kelihatan.
"Kawan kau? Heh! " lelaki tadi tertawa kecil.
"Tu ke? " dia menunjuk ke arah lima orang yang sedang terbaring dengan berlumuran darah di atas tanah.
"Woi!! Kau buat apa dengan diorang?!?! " Hanaf memandang tajam lelaki itu.
"Jangan risau.. Tu bukan kawan kau.. Tu baru kawan kau.. " lelaki itu menunjuk ke arah lima orang yang sedang bergembira.
"Kenapa diorang nampak happy?? " Hanaf memandang lelaki itu.
"Sebab diorang semua bukan kesah pasal kau pun.. Tak payah ambil tahu pasal diorang lagi.. Diorang dah tak fikir pasal kau.. " Hanaf menunduk.
"Tak diorang tak akan buat macam tu!! " Hanaf menjerit.
"Kau tak percaya? Jom ikut aku.. " lelaki itu membawa Hanaf ke belakang pokok.
"Jom lah gerak.. Kita kena selesaikan misi ni cepat.. Nanti boleh keluar.. " Fiz memulakan langkah.
"Jom lah.. Hanaf tu biarlah.. Semak je.. " Izz menarik lengan Am.
"Jom.. " Am menggosok kepala Izz.
"Cepatlah.. Nanti Hanaf dah sedar nanti.. Dia nampak pulak.. " Nana berlari.
"Haah kan.. Jom!! " mereka semua lari.
"Kau dengar kan? " lelaki itu memandang Hanaf. Hanaf mengalirkan air mata.
"Aku tak sangka diorang macam tu.. " Hanaf memegang dadanya yang terasa sakit..
"Kau ikut jelah.. Lagi bahagia.. Daripada dapat kawan macam diorang.. " Hanaf mengangguk.
"Jom.. " lelaki itu melepaskan ikatan pada tangan Hanaf. Dia meletakkan tangannya pada bahu Hanaf.
"Alif.. " dia menghulurkan tangan.
"Hanaf.. " dia menyambut tangan Alif.
...........
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasia~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××