"Nana.. Nana tidur la dulu.. Saya nak keluar amik kejap.. " Daniel melangkah keluar. Nana tersenyum.
"Nana.. " Nana memandang ke arah tingkap.
"Siapa tu? " Nana sudah kelihatan takut.
"Arg- " Fiz sempat menutup mulut Nana sebelum Nana menjerit.
"Korang nak apa? " Nana merendahkan suararanya. Nana menjeling mereka.
"Sekarang ni.. Aku nak tanya kau.. Apa yang kau nampak siang tadi? " Am memandang anak mata Nana.
"Ash dengan Izz duduk sama-sama atas bukit.. Berkelah.. Macam tu lah.. Asal? " Nana menyilangkan tangannya.
"Macam ni.. Tu semua tipu.. Koranv semua dah kena culik.. Kawan-kawan aku semua mati dekat sini.. Esok.. Diorang akan korang yang dah kena culik ni bawak pergi gudang diorang..
Dekat situ.. Korang semua akan mati.. Aku sempat selamatkan Fiz.. Baru je lepas selamatkan Hanaf.. Tapi.. Kau kena percaya kitorang.. Baru kau akan nampak benda yang betul.. " Nana membuat gaya berfikir.
"Aku just nak hidup.. Aku akan ikut korang.. Kalau aku tahu ada benda tak kena.. Aku akan lari.. " Fiz mengangguk.
"Cepat.. " Nana mengangguk. Dia mengikut langkah Am untuk keluar dari biliknya.
"Nana? Eh.. Mana Nana ni? Kat semua tempat tak ada.. Tak kan dia lari? " Daniel kelihatan cemas.
*kring..
"He-hello? " Daniel mengangkat panggilan telefon.
"Budak tu okay tak? Kau dah manipulasi dia betul-betul? " kedengaran suara dari dalam telefon.
"A- Alif.. Budak tu hilang.. Aku tak tahu macam mana boleh hilang.. Tadi aku keluar jap.. Kejap je.. Bile masuk.. Dia dah tak ada.. " Daniel cemas.
"Kau memang tak boleh harap lah!! Kau pergi cari dia sekarang!! " Daniel mengangguk.
"Mana pulak budak ni? " Daniel menggaru kepala.
"Alif? " Hanaf memandang Am.
"Kau dah dengar sendiri kan? Kau still nak percaya diorang? " Am memegang bahu Hanaf.
Hanaf menggeleng. Nana terkaku mendengar perbualan Daniel dan Alif.
"Aku akan ikut korang walaupun bahaya.. Maafkan aku.. Aku dah salah faham disebabkan oleh diorang semua.. " Nana tertunduk.
"Tak apa.. Asalkan.. Kau dah sedar.. Jom.. Kita kena cepat.. Takut nanti Daniel jumpa kita.. " mereka mengangguk.
_________________________________________
"Eric.. Saya nak pergi dekat tadi kejap boleh? " Izz memandang Eric.
"Boleh.. Tapi.. Nak saya teman tak? " Izz menggeleng.
"Tak apalah.. Saya boleh jalan sorang-sorang.. Lagi pun saya bak bersendirian.. " Eric mengangguk.
"Jaga diri, Izz.. " Izz mengangguk.
"Kenapa diorang nampak happy tanpa aku? " Izz memandang ke arah satu khemah yang berada tidak jauh darinya.
Dia melihat Nana, Hanaf, dan Ash sedang bergembira di situ..
"Siapa nampak happy? "
......
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasy~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××